Õigusakti eelnõu: Tartu linna siseauditi 2023. a tegevusplaan

Akti väljaandja: Tartu Linnavolikogu
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Tartu linna siseauditi 2023. a tegevusplaan
Reg. number: LVK-IP-0016
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 24.11.2022
Koostaja: Jaanus Tammjärv
Ettekandja: Jaanus Tammjärv
Esitab: linnavalitsus, 24.11.2022 istungi protokoll nr 93
Juhtiv komisjon: Revisjonikomisjon
Seosed: Linnavalitsuses menetletud eelnõu:
Revisjonikomisjoni protokoll 13
Failid: Tartu_Linnavolikogu_Istungi_protokolli_kantav_otsus_2022_LVK-IP-0016.pdf ( 66 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavolikogu
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LVK-IP-0016 juurde

    Tartu linna siseauditi 2023. a tegevusplaan

    Linna juhtkonna poolt 2021 ja 2022 antud riskihinnangute põhjal on koostatud Tartu linna siseauditi tegevusplaan 2023. aastaks. Tegevusplaanis on välja toodud olulisemad teemad ja valdkonnad, mille osas on eeldatavalt vajalik sõltumatu hinnangu andmine ja siseauditi osakonna osalus selles. Asjakohasel juhul võib tegevusplaanis nimetatud tööde tegemise osta sisse pädevalt audiitorbüroolt siseauditi osakonna eelarves selleks kavandatud vahendite arvel.

    Planeeritud tööd

    1. Linnavalitsuse hallatavate asutuste kasutuses olevate ruumide ajutine ja lühiajaline üürile andmine
    Selgitada välja hallatavates asutustes kasutusel olev praktika ruumide üürile andmisel, sellega seotud tulud ja kulud ning eeldatav mõju eelarvele.

    2. Eralasteaedade ja -hoidude rahastamise põhimõtete ülevaatamine
    Selgitada välja, kas ja kuidas on rakendatud kvaliteedi kontrolli põhimõtteid, et eralasteaedade ja -hoidude poolt osutatav teenus vastaks vajalikule tasemele (laste arv rühmades, töötajate kvalifikatsioon jt õigusaktidest tulenevad nõuded).

    3. Linnavalitsuse hallatava asutuse Tartu Linnatransport tegevus
    Kontrollitakse asutuse tegevust. Vajadusel keskendutakse lisaks asutuse mõnele konkreetsele teenusele. Selgitatakse välja, kuidas teostatakse järelevalvet sõlmitud lepingute täimise üle.

    4. Hankelepingud
    Vaegtööd (linnamajanduse ja linnavarade osakondade hanked). Hangetega seotud (ehitustööde) vaegtööde korraldus. Vaatluse alla võetakse hanked, mille lepingute täitmise ajal on ilmnenud vaegtööde tegemise vajadus. Vaegtööde hulk on hinnanguliselt suur, kuigi oleme eraldi hangetega täiendavalt tellinud omanikujärelevalve teenust. Kas peaks hanketingimusi muutma või pole lihtsalt kvalifitseeritud tegijaid saada?

    5. Linnale kuuluva maade kasutamine
    Linnale kuuluvad väikesed maasiilud, mis on isikute poolt kas ebaseaduslikult hõivatud või on selline maakasutus tekkinud maareformi käigus olemasoleva (ebatäpse) plaanimaterjali alusel maa erastamise tulemusena. Millal ja kuidas on mõistlik selline maakasutus kas seadustada või lõpetada?

    Reservi jäävad tööd

    1. Ülevaade hallatavate asutuste kriisiplaanidest
    Kontrollitakse, kas kriisiplaanid on olemas ja need on aja- ning asjakohased.

    2. Kriisireguleerimise korraldus ja mõjuhinnang koostamisel oleva kriisideks valmisoleku seaduse valguses (töö teostatakse juhul, kui seadus vastu võetakse)
    Milline on linnavalitsuse võime ja valmidus täita uue seadusega kaasnevaid kohustusi? Kas kriisireguleerimisega seotud ülesanded on piisavalt kajastatud teenistujate ametijuhendites või töölepingutes? Kas eksisteerib ressursikonflikte ülesannete täitmisel?

    3. Välisprojektide tulemusena sündinud uued tegevused ja/või avalikud teenused
    Linnavalitsuse osakondade poolt läbi viidud projektide tulemusena sünnivad uued tegevused/teenused/teenistuskohad, mille kulu võib projekti lõppedes jääda linna kanda. Analüüsitakse selliste projektide mõju linna eelarvele.

    Muud kavandatud tegevused

    1) Siseauditi osakonna 2022. a tegevusaruanne - linna tegevusaruande koosseisu kuulub hinnang sisekontrollisüsteemi kohta, samuti aruanne osakonna poolt 2022. a läbiviidud auditite ja nõuandvate tööde ülevaade.

    2) Ühekordsed kiireloomulised nõuandvad tööd – tegeliku olukorra selgitamine, puuduste väljatoomine, hinnangu andmine, ettepanekute tegemine.

    3) Siseauditi osakonna tegevuskorralduse täpsustamine – osakonna töökorralduse üle vaatamine, arvestades siseauditi põhimäärusest tulenevate põhimõtetega.

    4) Korruptsiooniriskide ennetamine - korruptsiooni ennetamise ja rikkumisest teavitamise juhise rakendamine. Linna teenistujatele korruptsioonimooduli läbimise korraldamine, täitjate küsimustele vastamine ja tulemuste vahendamine juhtkonnale. Tartu Linnavolikogu liikmetele ja hallatavatele asutustele moodulile juurdepääsu võimaldamise korraldamine ning sihtgrupi esmane juhendamine. Korruptsioonivastases seaduses sätestatud tegevus- ja toimingupiirangute järgimise jooksev kontroll. Tartu linna teenistujate nõustamine.

    5) Teavitaja kaitse süsteemi kujundamine ja vihjete menetlemine – analüüsitakse, kas rakendatud veebilahendus on optimaalne täitmaks teavitaja kaitse seadusest tulenevaid kohustusi. Vihjeliini kaudu saabunud vihjete menetlemise korraldamine. Vihjeliini väliselt saabunud informatsiooni kontrollimine.

    6) Isikut tõendavate dokumentide andmekogust tehtavate päringute põhjendatuse ja eesmärgipärasuse kontroll - Politsei- ja Piirivalveamet ja Tartu Linnavalitsus sõlmisid 22.12.2009 andmevahetuslepingu, millega Tartu Linnavalitsusele võimaldati isikuandmete päringute tegemist isikut tõendavate dokumentide andmekogust. Lepinguga pandi andmesaajale kohustus teostada regulaarset järelevalvet vähemalt kord poole aasta jooksul teenuse kasutajate tegevuse üle teenuse kasutamisel ja andmete töötlemisel, eelkõige päringute põhjendatuse ja eesmärgipärasuse üle.

    7) Tegevuste jooksev seire – linna infosüsteemide (GoPro, Axapta, Lotus Notes jms) abil struktuuriüksuste tegevuste jooksev seire.

    8) Juhiste väljatöötamine – osalemine erinevates juhiseid välja töötavates töögruppides.

    9) Teenistujate nõustamine – osakond koondab paremaid praktikaid ja nõustab töötajaid.

    10) Huvide deklareerimine – huvide deklaratsioonide esitamise kohustusega volikogu ja linnavalitsuse liikmete üle arvestuse pidamine. Deklaratsioonide esitamise kohustuse täitmise kontrollimine.

    11) Seotud osapooled, tehingud ja tehingute seire – seotud osapoolte kindlakstegemine, tehingute eristamine ja info koondamine välisaudiitorile edastamiseks ja majandusaasta aruandesse lisamiseks.

    12) Nõukogu liikmed – seadustes ja Tartu linnavara eeskirjas nimetatud eraõigusliku isiku järelevalveorgani liikme kohta sätestatud nõuetest kinnipidamise kontroll.

    13) Järelkontrollid – siseauditi osakonna poolt tehtud ettepanekute ja tähelepanekute arvestamine üksuste töös.

    14) 2024. a tegevusplaani koostamine – tegevusplaani koostamiseks vajaliku eelneva riskihindamise läbiviimine. Enne riskide hindamist kaaluda riskide hindamiseks kasutatavaid meetodeid. Kas jätkata tippjuhtkonnaga läbiviidavate intervjuude vormis või vaadata üle varasem riskianalüüs, mille käigus küsida üksustelt eraldi uut sisendinfot.

    15) Koostöö revisjonikomisjoniga – lähtuvalt komisjoni tööplaanist komisjoni istungitele esitatavate materjalidega tutvumine ja vajadusel hinnangute andmine. Komisjoni istungitel osalemine ja vajadusel täiendavate selgituste andmine.

    16) Koostöö välisaudiitoriga – välisaudiitorile soovitud informatsiooni andmine osakonna ja linnavalitsuse tegevusest. Välisaudiitori aruande ja tähelepanekutega tutvumine. Vajadusel täiendavate tegevuste korraldamises osalemine.





Õiend
Tartu Linnavolikogu istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu linna siseauditi 2023. a tegevusplaan " juurde