Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Ülevaade linnaeelarve ja linnavalitsemise kulude kasvust/kahanemisest viimastel aastatel |
Reg. number: | LVK-I-0039 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 23.10.2018 |
Koostaja: | Maarja Gross |
Ettekandja: | Monica Rand |
Esitab: | linnavalitsus, 23.10.2018 istungi protokoll nr 65 |
Juhtiv komisjon: | Revisjonikomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Revisjonikomisjoni protokoll nr 12: |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2018_LVK-I-0039.pdf ( 138 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
23. oktoober 2018. a. nr LVK-I-0039 |
Ülevaade linnaeelarve ja linnavalitsemise kulude kasvust/kahanemisest viimastel aastatel |
Tartu linna eelarves on linnavalitsemise kulude osakaal kõigist kuludest aastatel 2017-2018 olnud vahemikus 6,6%-6,9%. Eelarve kasvades ja üldise majanduskeskkonna mõjusid arvestades on veidi suurenenud ka valitsemiskulud, kuid kasv on proportsionaalne teiste tegevusalade kasvuga.
2016. ja 2017. a andmetes ei sisaldu Tähtvere valla andmeid.
Kulude liigendus tegevusalade järgi põhineb COFOG – Classification of the Functions of Government – süsteemil.
Tegevusala kood esitatakse peamiselt kulude jaotamiseks tegevusalade kaupa.
Tegevusala kood kajastab täidetavaid põhifunktsioone. Linnavalitsemise kulusid käsitletakse tegevusala koodiga 01. ÜLDISED VALITSUSSEKTORI TEENUSED.
Tartu linnas kajastatakse üldiste valitsussektori teenuste tegevusala kuludes:
Valla- ja linnavolikogu kulud
Linnavalitsuse kulud (linnakantselei ja osakonnad)
Reservfond
Reservfondi real täidetakse ainult eelarve veerg ning reservfondist tehtud eraldised tuleb kajastada kulutuse otstarbele vastava tegevusala all.
Muud üldised teenused
Joonis 1. Üldvalitsemise kulude osakaal kõikidest kuludest, piirkondade võrdlus 2017
Joonisel 4 on toodud kulude jaotus valdkondade lõikes 2017. a eelarve täitmise ja 2018. a eelarve järgi. Üldvalitsemise kulude osakaal kõigist kuludest on aastate lõikes olnud vahemikus 6,6%-6,9% kõikidest kuludest (joonis 2). Võrreldes 2017. a eelarvega on valdkondade järjestus kulude mahtude võrdluses jäänud samaks, kuid on suuremad muutused on toimunud sotsiaalse kaitse osakaalu suurenemises ja mõningal määral hariduse ja majandusvaldkonna osakaalude vähenemises. Muutuse taga on sotsiaalse kaitse valdkonnas tööjõukulude kasv 2018. a 10%, et peatada töötajate äravoolu ning 1 150 000 euro ulatuses kasvasid kulud seni maavalitsuse kaudu korraldatud asenduskodude ja asenduskodudesse suunamise tegevuste näol. Ka sotsiaalse kaitse valdkonna investeerimistegevuse kulud kasvasid märkimisväärselt (453%) seoses Maarja Tugikeskuse peremajade rajamisega.
2016 eelarve täitmine | 2017 eelarve täitmine | 2018 eelarve | 2018, 8 kuu täitmine | Muutuse % (2018 eelarve vs 2017) | Muutus eurodes | |
KOKKU | 8 402 | 9 122 | 11 010 | 6 665 | 21% | 1888 |
Tööjõukulud | 6 425 | 7 044 | 8 056 | 5 097 | 14% | 1012 |
Majandamiskulud | 1 878 | 1 903 | 2 481 | 1 486 | 30% | 578 |
Muud kulud | 8 | 6 | 368 | 5 | 6033% | 362 |
Antud toetused | 91 | 169 | 105 | 77 | -38% | -64 |
Tabelit analüüsides on oluline silmas pidada, et 2018. a eelarve on koostatud 2017. a eelarve baasil. Tegelik eelarve täitmine 2017. a oli väiksem, kui kavandatud eelarve.
Tööjõukulude kasvu panustas 5 ametikoha loomine seoses Tähtvere valla liitumisega Tartu linnaga. Maavalitsuste tegutsemise lõppemisega loodi linnakantselei koosseisu rahvastiku- ja perekonnaseisutoimingute teenistus. Varem kuulus registriteenistus ettevõtluse osakonna koosseisu. Volikogu 9. koosseisu otsusega nr 2 (14.11.17) kehtestati linnapea töötasuks 4500 eurot kuus (kasv 36%) ja otsusega nr 4 (14.11.17) abilinnapeade töötasudeks 4000 eurot kuus (kasv 28%). Samuti panustati töötajate palgataseme konkurentsivõimelisena hoidmisesse. Volikogu alatiste komisjonide esimeestele makstavaks tasuks kehtestati 300 eurot kuus (otsus nr 6, 14.11.2017; kasv 50%)
Majandamiskulud on kasvanud seoses üldiste hindade tõusuga. Üldvalitsemise valdkonnas on protsentuaalselt kõige enam kasvanud uurimus- ja arendustööde kulud (2017 täitmine: 17 818; 2018 eelarve: 112 380). Kasvu põhjuseks on teatud perioodide tagant läbi viidavad uuringud. Näiteks viidi 2018. a taas läbi tartlaste rahulolu-uuringut, mida viimati viidi läbi 2013. a. Majandamiskulude kasvu panustavad iga-aastaselt linnakantselei eelarves kajastuv info- ja kommunikatsioonitehnoloogiale suunatud kulud, mis võrreldes 2017. a on kasvanud 10%.
Iga-aastane reservfond summas 500 000 eurot kavandatakse linna eelarves üldvalitsemise kuludesse muude kulude alla. Tabelis summa 368 000 eurot on eelarve reservfondi jääk augustikuu lõpus. Seetõttu on 2018. a eelarve võrreldes 2017. a täitmisega märgatavalt suurem. Aasta jooksul, kui reservfondist tehakse eraldamisi, vähendatakse reservfondi eelarvet üldvalitsemise kuludes ning suurendatakse teiste valdkondade eelarveid vastavalt eraldamistele linnavalitsuse otsuste alusel. Varasemate aastate baasil on näha, et aasta lõpuks on muude kulude lõplik eelarve ja tegelik täitumine üldvalitsemise valdkonnas oluliselt väiksem, kui aasta alguses kavandatud.
Esimees | |