Asutuse nimetus: | Tartu Linnavolikogu |
Koosoleku pidaja: | Majanduskomisjon |
Reg nr: | 42 |
Kuupäev: | 05.02.2025 |
Kellaaeg: | 15:00 - 17:05 |
Toimumise koht: | Tartu, raekoda |
Juhataja: | Pärtel Piirimäe |
Protokollija: | Aune Rumm |
Osalejad: | Toomas Kapp, Artjom Suvorov, Mart Hiob, Margus Hanson, Priit Humal, Pärtel Piirimäe, Martin Bek, Friedrich Kaasik, Wout Verlinden, Anders Urbel, Karl Aaron Adson, Laura Danilas, Silver Kuusik; kirjalikult Verni Loodmaa, Veljo Ipits |
Puudusid: | Raul Kivi, Argo Normak |
Kutsutud: | abilinnapea Raimond Tamm, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, linnamajanduse osakonna juhataja asetäitja Andres Pool, linnamajanduse osakonna teedeteenistuse jalg- ja jalgrattateede peaspetsialist Mihkel Vijar, linnamajanduse osakonna teedeteenistuse juhataja Oleg Lužetski, ettevõtluse arengu osakonna juhataja Kaili Ojamets, volikogu esimehe nõunik Marit Sepma, Keskerakonna saadikurühma nõunik Vladimir Šokman, avalike suhete osakonna kommunikatsioonispetsialist Hendrik Kuusk, Siim Kallisaar, Tartu Rattaliiklejate Seltsi esindajad Madli-Johanna Maidla ja Tuul Sepp, Tartu Linna Noortevolikogu esindaja Henn Kaaleb Humal |
Seisund: | Allkirjastatud |
Sarja indeks: | 1-3 Linnavolikogu alatiste komisjonide protokollid |
Failid: | LVK_MK_Protokoll_2025_00042.asice ( 72 kb ) |
![]() |
|
TARTU LINNAVOLIKOGU
MAJANDUSKOMISJON KOOSOLEKU PROTOKOLL |
|
Tartu |
05. veebruar 2025. a. nr 42 |
Päevakord:
1. Loa andmine projektis "Vabaduse pst (lõigus Emajõe tn - Kaarsild) jalgrattateede põhivõrgu rajamine" osalemiseks
2. Loa andmine projektis "Õnne tänava jalgrattateede põhivõrgu ehitus" osalemiseks
3. Informatsioon Laia ja Jakobi tn jalgrattateede põhivõrgu rajamisest ning Jakobi tn ja K. E. von Baeri tn ristmiku rekonstrueerimise ehitusprojektist
Pärtel Piirimäe teavitas komisjoni, et linnavalitsus võtab päevakorrapunktides 1 ja 2 nimetatud eelnõud volikogu menetlusest tagasi ning neid arutatakse informatsioonidena.
1. Loa andmine projektis "Vabaduse pst (lõigus Emajõe tn - Kaarsild) jalgrattateede põhivõrgu rajamine" osalemiseks
Kuulati Raimond Tamme ja Mihkel Vijari ettekannet ning vastuseid küsimustele.
Komisjonile tutvustati Vabaduse puiestee Emajõe tänava ja Kaarsilla vahelise lõigu jalgrattateede põhivõrgu rajamise projekti. Tänaval säilib kahesuunaline liiklus mootorsõidukitele, kuid piirkiirus on planeeritud 30 km/h ja sõidurajad saavad olema laiusega 3,5 meetrit. Lõigule on kavandatud 13 parkimiskohta sõiduautodele ning 2 kohta bussidele. Sõidutee mõlemas servas on ühesuunaline jalgrattatee, jalgteed kulgevad rattateede kõrval, need on üksteisest eraldatud äärekividega.
Komisjoni liikmetel oli küsimusi ja arvamusi, mis puudutasid paljusid tehnilisi üksikasju, plaanitud kiirusepiirangut, talvise teehoolduse tingimusi, bussiliikluse korraldust ja ohutust jm teemasid.
Märkused ja ettepanekud:
- Vabaduse puiestee pargi poolse rattatee puhul kaaluda võimalust nihutada rattatee pargile lähemale, igal juhul peab olema selgelt näidatud, kuidas rattatee Vabadussilla alt läbi läheb;
- vaadata üle bussitaskute laius, peab olema tagatud autoliikluse ohutu ja sujuv möödapääs peatuses seisvast bussist;
- kaaluda võimalust suunata ratturid bussipeatuste juures peatuste tagant läbi;
- vaadata üle tänava profiilid, tehnokaevude ja valguspostide asukohad ning talvise teehoolduse tingimused;
- kaaluda väikeste haljasalade rajamise põhjendatust;
- vaadata üle planeeritud fooride mõju liikluse sujuvusele.
Priit Humal jäi seisukohale, et rattatee mõistlik asukoht oleks Vabaduse puiestee pargis, sealt läheks loogiline tee Vabadussilla alt läbi. Samuti palus Priit Humal linnavalitsusel saata komisjonile informatsioon projekti realiseerimise mõjudest Vabaduse puiestee läbilaskevõimele.
Otsustati:
1.1. võtta informatsioon teadmiseks;
1.2. linnavalitsusel kaaluda komisjonis tehtud märkusi ja ettepanekuid.
2. Loa andmine projektis "Õnne tänava jalgrattateede põhivõrgu ehitus" osalemiseks
Kuulati Raimond Tamme ja Mihkel Vijari ettekannet ning vastuseid küsimustele.
Komisjonile tutvustati Õnne tänava jalgrattateede põhivõrgu rajamise projekti. Õnne tänav muudetakse täies pikkuses jalgrattatänavaks, kus eesõigus on alati ratturil, autodel on lubatud sõita kuni 20 km/h või ratturi kiirusel. Autotee ja jalgrattatee ei ole eraldatud, tänava keskel on 3 meetri laiune sõiduala, mis on mõeldud korraga nii jalgratturitele kui autodele. Jalgratturitele on tänav kahesuunaline, autodele ühesuunaline. Jalgteed on kavas katta betoonkivisillutisega.
Komisjoni liikmetel oli küsimusi ja arvamusi, mis puudutasid peamiselt teekatete materjalide valikut ja märgistusi ning võimalikke ohtusid, mis võivad tekkida olukorras, kus autodele on liiklus ühe-, aga ratastele kahesuunaline.
Märkused ja ettepanekud:
- kaaluda kas sarnaselt Veski tänavaga ratturite jaoks vastassuunariba märgistamist või mingi muu teekattemärgistuse või teepinna tõstmisega anda tänaval sõitjale selge info sealsest liikluskorraldusest;
- kaaluda jalgteede kattematerjali valikut, et see oleks vastupidav, standardne (kaevetööde korral teekatte taastamise võimalus), jalakäijasõbralik ning linnaeelarve võimalusi arvestav.
Otsustati:
2.1. võtta informatsioon teadmiseks;
2.2. linnavalitsusel kaaluda komisjonis tehtud märkusi ja ettepanekuid.
3. Informatsioon Laia ja Jakobi tn jalgrattateede põhivõrgu rajamisest ning Jakobi tn ja K. E. von Baeri tn ristmiku rekonstrueerimise ehitusprojektist
Kuulati Mihkel Vijari ettekannet ning Mihkel Vijari, Raimond Tamme, Oleg Lužetski, Andres Pooli ja Rein Haagi vastuseid küsimustele.
Komisjonile tutvustati Laia ja Jakobi tn jalgrattateede põhivõrgu rajamise ning Jakobi tn ja K. E. von Baeri tn ristmiku rekonstrueerimise projekti. Ettepanek on muuta Lai tänav ühesuunaliseks ning rajada sõiduteest eraldiseisvad rattateed, mis on eraldatud ka jalgteedest. Sõiduteel on plaanis seada piirkiiruseks 30 km/h. Sõidutee laiuse valikul on arvestatud sellega, et sõidutee ääres peatunud sõidukist on võimalik mööduda.
Komisjoni liikmetel oli küsimusi ja arvamusi, mis puudutasid koostööd Laial tänaval tegutsevate ettevõtetega ja nende huvide arvestamist, parkimis- ja peatumisvõimalusi, tänava liiklukorralduse toimimist talvistes oludes, bussipeatuse asukohta ja ohutust jm teemasid.
Märkused ja ettepanekud:
- vaadata üle bussipeatuse asukoht ja nihutada see võimalusel tee laiemasse ossa;
- kuna tegemist on ühe põhilise kesklinna viiva tänavaga, kus on ka kortermajad ja ettevõtted, tuleb juba projekti tasemel väga täpselt läbi mõelda kõigi liiklejagruppide vajadused ja liiklemisvõimalused ka talvistes oludes
- kaaluda väikeste haljasalade rajamise põhjendatust;
- vaadata üle parkimis- ja peatumislahendused ja täpsustada, milline aeg on kavandatud lühiajaliseks parkimiseks;
- analüüsida samas suunas ühesuunaliste tänavate mõju piirkonna üldisele liiklusskeemile ja kaaluda Kloostri tänava autoliikluse suuna muutmist.
Priit Humal soovis infot, miks ei ole Laia tänava projektis arvestatud teede ja tänavate standardiga, mille kohaselt peab jaotusmagistraalil olema 2-4 sõidurida.
Linnavalitsus vaatab teema üle ja vastab.
Otsustati:
3.1. võtta informatsioon teadmiseks;
3.2. linnavalitsusel kaaluda komisjonis tehtud märkusi ja ettepanekuid.
Pärtel Piirimäe | |
Koosoleku juhataja |
Aune Rumm Protokollija |