Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu linna siseauditi 2025. a tegevusplaan |
Reg. number: | LV-IP-0183 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 28.11.2024 |
Koostaja: | Jaanus Tammjärv |
Ettekandja: | Jaanus Tammjärv |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
28. november 2024. a. nr LV-IP-0183 |
Tartu linna siseauditi 2025. a tegevusplaan |
KUULATI: | Tartu linna siseauditi juhi Jaanus Tammjärve ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita Tartu linna siseauditi 2025. a tegevusplaani eelnõu heaks;
2. esitada Tartu linna siseauditi 2025. a tegevusplaan linnavolikogule kinnitamiseks. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Lisa | |
Tartu Linnavalitsuse | |
istungi protokolli kantava otsuse eelnõu nr LV-IP-0183 juurde | |
Tartu linna siseauditi 2025. a tegevusplaan Linna juhtkonna poolt 2023. ja 2024. aastal antud riskihinnangute põhjal koostatud linna siseauditi osakonna tööplaan 2025. aastaks. Tööplaanis on välja toodud olulisemad teemad ja valdkonnad, mille osas on eeldatavalt vajalik sõltumatu hinnangu andmine või siseauditi osakonna osalus. Asjakohasel juhul võib tööplaanis nimetatud tööde tegemisse kaasata audiitorbüroo või pädeva eksperdi siseauditi osakonna eelarves selleks kavandatud vahendite arvelt. 1. Ülevaade hallatavate asutuste kriisiplaanidest. Kas kriisiplaanid on olemas ja kas need on uuendatud ning ajakohased. Kriisireguleerimise korraldus ja mõjuhinnang Tsiviilkriisi ja riigikaitse seaduse eelnõu valguses. Kas ametijuhendites/töölepingutes on olemas kriisireguleerimisega seotud tööülesanded. Kuidas tagab linn oma tegevuse jätkusuutlikkuse kriisiolukorras ja kindlustab teenistujatee töövõime. Riigikaitselise töökohustusega teenistuskohtade analüüs. 2. Maa võõrandamine. Kulutused võõrandatud maadele. Võõrandatud maade eest saadav tulu ning mõju eelarvele. Maade võõrandamise poliitika olemasolu ja ja rakendamise järjepidevus. 3. Hangete järelevalve. Linna kõik hallatavad asutused, linnavalitsuse struktuuriüksused ja linnavolikogu kantselei on seaduse mõttes iseseisvad hankijad. Ülevaade teostatud hangetest, hinnang hangete korraldamise praktika ühetaolisusele, kontrollitakse valimi alusel hankelepingute vastavust tegelikkusele. Töö käigus kontrollitakse samuti hangetega seotud huvide konflikti puudumise deklaratsioonide täitmist. 4. Linna ehitusprojektid. Vaatluse alla võetakse linna investeeringuobjektide kavandamine. Milliste kriteeriumite alusel linn kalkuleerib ehituse maksumust? Eelarvestrateegias kavandatud investeeringuobjektide maksumuse vastavus tegelikule maksumusele. Ehitusprojektides esitatud lahenduste ja püstitatud nõuete kuluefektiivsuse kontroll. Audit võib vajada välise eksperdi kaasamist. 5. Linna eelarvest toetuste taotlemise ja hindamise protsess. Kas taotlusprotsessid võivad olla üle reguleeritud? Projekti kirjutamise oskus vs projekti tegelik väärtus ja sisu. Kas ekspertkomisjonide hindamispraktika on ühetaoline. Kas info toetuse taotlemise võimaluse kohta jõuab ühetaoliselt kõikide potentsiaalsete taotlejateni. Hindamiskomisjonide liikmed ja huvide konflikti vältimine. Toetuste kasutamise kontrolli protseduuri ülevaatamine. Kas kontrolli meetmed on protseduuridesse sisse kirjutatud? Kas ja milliseid kontrolltoiminguid on linn teinud ning kas toetuseid on kasutatud sihipäraselt? Saada ülevaade, kas toetuste andmisel on toetuse kasutamise tulemuslikkuse mõõtmiseks vajalikud kriteeriumid määratud. 6. Linna poolt endale võetud vabatahtlikud ülesanded ja nende mõju eelarvele. Linnale on seadusega pandud hulgaliselt kohustuslikke ülesandeid. Samas on linn võtnud vabatahtlikult täita ka muid ülesandeid. Hetkel puudub aga piisav ülevaade, milline on vabatahtlike ülesannete kogumaksumus ja mõju linna eelarvele. Eesmärk on selgitada välja vabatahtlike ülesannete mõju linna eelarvele ja anda parem sisend osutamiseks, milliste teenustega on mõistlik jätkata või mida edasi arendada. 7. Linna hallatavate asutuste kinnisvara haldus. Kuidas linna kinnisvara hooldatakse? Kui palju teenistujaid sellega tegev on? Kas neid asutusi on võimalik tuua linna kesksesse haldusesse nagu lasteaiad ja koolid? Tartu linna koolide haldamine on suures osas viidud üle linnavarade osakonna alla. Analüüsida, kuidas koolides on teenus käivitunud ja millised kokkuhoiud ja probleemid on ilmnenud. Milline võib olla mõju eelarvele. Võimalik rahuloluuuring. 8. Kunstiväärtuste audit. Kuidas peetakse arvestust linnale kuuluvate kunstiväärtuste üle. Aastainventuuri käigus on ilmnenud, et linnal on varasid (maale, graafilisi lehti jne), mis ei ole arvel, kuid millel võib olla märkimisväärne väärtus. Audit võib vajada eksperdi kaasamist. 9. Kaugtöö põhimõtted ja nende rakendamise ühetaolisus. Väljakujunenud praktika kaardistamine ja struktuuriüksustes rakendatud praktika ühetaolisuse hindamine. Töötajate vaimse tervise hoidmise meetmete rakendamine. 10. Linnale tehtud ettekirjutused ja nende täitmise kontroll. Antakse ülevaade linnale tehtud ettekirjutustest ja hinnatakse ettekirjutuste täitmise praktika toimivust. Üleminevad teemad 11. Tartu Spordi tegevus. Hallatava asutuse vormis tegutsemise perioodil ei ole selle asutuse suhtes sellist kontrolli veel teostatud. Standardite kohaselt peab siseaudit perioodiliselt katma aga kõik valdkonnad. Kas tegevustes lähtutakse põhikirjalistest eesmärkidest. Kontrollida, kas on tagatud isikuandmete kaitse. Tartu Sport on LVO alluvuses, tegevus samas kultuuriosakonnaga seotud, kuidas toimib koostöö. Kuidas tekib investeeringute ja spordirajatiste arendamise kava. Hinnakujunduse vastavus kuludele, turuolukorrale ja investeeringute kavale. 12. Haridusasutuste palgakorraldus. Saada ülevaade, kas seadustes nõutav dokumentatsioon on olemas ning mis seisus see on? Kas dokumentatsioon vajab aja- ja asjakohastamist. Selgitada välja, kas on võimalus optimeerida palga- ja personaliarvestust. Selgitada välja, kas on võimalik ja mida on vaja teha, et tsentraliseerida personali- ja palgaarvestus. Kaardistada palgaskeemid. Muud kavandatud tegevused |