Seisund: | Tegemisel |
Asja number: | VP-23-0110 |
Menetlev üksus: | Tartu Herbert Masingu Kool |
Vastutav töötaja: | Siim Värv |
Teised töötajad: | Marge Mõttus |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Erasmus+ projekt "Roheline vaimsus, vaimne rohelus" |
Registreeritud: | 31.07.2023 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Tartu Herbert Masingu Kooli õpetajad ja õpilased on keskonnasäästlikkuse probleemide lahendamisel veel algusjärgus ja palju oleks õppida mujalt, kus on tegevused juba käima lükatud. Programm “Roheline kool” toob keskkonnahoidlikku mõtteviisi õppeasutuse igapäevastesse tegevustesse ning aitab seda süsteemselt ja terviklikult rakendada. Liitumine programmiga on oluline ja selle käigus soovimegi tutvustada kogu kooliperele ja vanematele rohelist mõtteviisi ja vastavalt sellele igapäevast tegutsemist. Soovime parendada kooli keskkonda õpetades õpilasi loodust hoidma, taimi istutama, neid hooldama, keskkonda hoidma sorteerides prügi, tarbides vähem, taaskasutades olemasolevaid materjale, mis algselt tunduvad kasutud, elektrit säästma. See aitab kaasa vastutustundlike, keskkonda hoidvate ja väärtustavate inimeste kujunemisele. | |
Eesmärgid | Meie projekti neli eesmärki on püstitatud sellise mõttega, et saaksime panustada kooli arengusse, õpilaste ja õpetajate koostöö edendamisse ja tõsta õpetajate teadlikkust vaimse tervise säilitamise olulisusest. Neli eesmärki veelkord nimetades on: 1. Teadlikkuse tõstmine rohelisest eluviisist - vaja on õpilastes tõsta teadlikkust ja hoolimist oma koolist, kodust ja keskkonnast; 2. Rohelise kooli populariseerimine - rohelise elamisviisi poole liikumise põhimõtteid järgitakse nii õppetöös, koolimaja haldamisel kui ka kogu asutuse tegevuse korraldamisel; 3. Õpilaste ettevõtlikkuse toetamine - julgustame erivajadusega õpilasi olema ettevõtlikud ja vastutustundlikud ühiskonna liikmed; 4. Vaimse tervise säilitamine - teadlik ja avatud meelega õpetaja märkab probleemi tekkimist ainetunnis ja ennetab õpilaste vahelisi konflikte. | |
Tegevused | Meie õpirände gruppi kuuluvad nii klassiõpetajad, keeleõpetajad kui ka rohelise kooli eestvedajaid, siis peame oluliseks osaleda kursustel, kus pakutakse uut ja kaasaegset õppevara, mida saab meie kooli õpilaste eripära arvestav õpetaja oma töös kasutada. Koolituselt saadud teadmisi pakume kooli ja õpilaste arenguks, heade praktikate kasutamine tunnis ja teemapäevadel. Kooli kodulehte täiustame uute programmide ja projektidega. Võimalusel uute valikainete ja huviringide pakkumine. Õpilaste kaasamine kooli arendamisse. Maheaia edendamine ja noore põlvkonna kasvatamine keskkonnasõbralikuks. Muudame kooli keskkonda nii vaimsele kui füüsilisele tervisele mõeldes võimalikult õpilassõbralikuks, pakkudes aktiivsemaid vahetunde ja tervislikumat toitu koolisööklas ja oma maheaia saadusi rohelaadal. Tervisemeeskond selgitab vaimse tervise hoidmise põhitõdesid. Õpirändeid kajastatakse kooli kodulehel või sotsiaalmeedia lehel blogides. | |
Tulemused | Projekti eduka õnnestumise puhul saab THMK liikuda edasi Rohelise Kooli programmiga ja Rohelise Lipu taotlemiseks vajalike tegevustega. Roheline mõtteviis hakkab vaikselt sisse imbuma koolikeskkonda, hakatakse paremini prügi sorteerima, elektrit kokku hoidma, keskkonda säästma nii palju kui võimalik. THMK õpilane on teadlik rohelisest ja keskkonnasäästlikust eluviisist, oskab ja tahab koos kaaslastega panustada kooli arengusse. Õpilased muutuvad aina ettevõtlikumaks, tehes loovtöid keskkonna teemadel ja kooli siseseid üritusi, kuhu kutsutakse ka teisi organisatsioone. Taimekasvatus saab hoo sisse ja akendelt jõuavad taimed ka lõpuks maheaeda. Õpetajad panustavad kooli arengusse, teemapäevade läbiviimisesse, koos õpilastega tehakse väljasõite linna teises otsas asuvasse roheaeda ja teadmised kantakse ainetundidesse. Meie kõigi vaimne tervis paraneb, inimesed on positiivsed ja rahulikumad, konfliktisituatsioone ja kriise lahendatakse efektiivsemalt uusi õpitud meetodeid kasutades. | |
Maksumus | 57 350 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 57 350 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Haridus- ja noorteamet | |
Millise programmi / meetme raames | Erasmus+ | |
Juhtpartner | Tartu Herbert Masingu Kool | |
Partnerid | ||
Juht | Evelin Lemetti | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2023 - 28.02.2025 | |
Osakond | HO allasutus |