Seisund: | Tegemisel |
Asja number: | VP-22-0080 |
Menetlev üksus: | Tartu Herbert Masingu Kool |
Vastutav töötaja: | Siim Värv |
Teised töötajad: | Marge Mõttus |
Tähtaeg: | 29.07.2022 |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Erasmus + projekt "Experientia docet - kogemus õpetab!" |
Registreeritud: | 25.07.2022 |
![]() Projekt | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() Lühikokkuvõte | ![]() | ![]() THMK on viimastel aastatel pidevalt kasvanud nii õpilaste kui ka õpetajaskonna poolest. Õpetajatel, kes on tulnud meie kooli teistest koolidest, ei ole sageli pikaajalist praktikat HEV õpilastega töötamisel. Samuti vajavad noored õpetajad, kes õpivad ülikoolis või on oma õpingud äsja lõpetanud, praktikat ja kogemust, kuidas leida tee autistlike lasteni, kuidas ehitada oma tunnid üles niimoodi, et õpilaste tähelepanu ei hajuks ja õpitavad ained oleksid neile jõukohased. Kooli alustalaks on tema õpetajad. THMK-s korraldatakse pidevalt koolituspäevi ja suhtutakse hästi õpetajate enesetäiendamisse. Samas on erivajadustega õpilastele hariduse andmine ja sotsiaalse suhtlemise õpetamine eriline väljakutse. Oleme kindlad, et erinevate koolide kogemuste ja rahvusvaheliste koolituste kaudu on võimalik meie kooli õpetamistaset muuta efektiivsemaks ja hariduslike erivajadustega laste õpetamise jaoks sobivamaks. Viimastel aastatel on THMK-s alustatud autistlike laste õpetamist TEACCH- meetodil algklassidest saadik. Kõikide õppeainete õpetamine struktureeritult aitab õpilastel omandada oma õppimise rütm ning algoritmide järgi õppimine aitab neil korrastada mõttemaailma ja ainest arusaamist. Sellise meetodi järgi õppijad on jõudmas 6. klassi. Põhikooli kolmanda astme ainete osas puudub senine kogemus, kas ja kuidas struktureeritud õpet kasutada. Tavaliselt on selleks ajaks klassis koos nii pikka aega meie koolis õppinud ja süsteemiga harjunud õpilased kui ka hiljem kooli tulnud õpilased. Kuidas ühildada nende õpetamist nii, et (väike)klassis kõik ühtlaselt edasi jõuaksid? |
![]() Eesmärgid | ![]() | ![]() 1. Autismispektrihäiretega ning emotsionaalse trauma kogemusega õpilaste õpetamise ja seda toetava õppekeskkonna arendamise kompetentsi kasv. 2. Autistide koolitamiseks uued struktureeritud õppematerjalid. 3. Koolis kasutatakse mitmekesistatud aktiivõpet ja uut , õppimine läbi mängu, meetodit. 4. |
![]() Tegevused | ![]() | ![]() 1. Töövarjuna tegutsemine välispartnerite juures 2. Erinevad kursused ja koolitused |
![]() Tulemused | ![]() | ![]() 1. Töövarjuna on osalenud projekti liiget 2. erinevatel kursustel ja koolitustel on osalenud 6 projekti liiget |
![]() Maksumus | ![]() | ![]() 57 780 EUR |
![]() Tartu kohustused | ![]() | ![]() 0 EUR |
![]() Toetus | ![]() | ![]() 57 780 EUR |
![]() Kellele taotlus esitatakse | ![]() | ![]() Haridus- ja noorteamet |
![]() Millise programmi / meetme raames | ![]() | ![]() Erasmus+ |
![]() Juhtpartner | ![]() | ![]() Tartu Herbert Masingu Kool |
![]() Partnerid | ![]() | ![]() Anna Freud Schule, Mozgásjavító Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Kollégium, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, EUROPASS SRL, Smart Teachers Play More ehf |
![]() Juht | ![]() | ![]() Siim Värv |
![]() Algus- ja lõpptähtaeg | ![]() | ![]() 01.08.2022 - 31.07.2023 |
![]() Osakond | ![]() | ![]() HO allasutus |