Asi: The Correct Use Of Technology To Prevent Digital Addictions

Seisund: Menetluses
Asja number: VP-22-0020
Menetlev üksus: Tartu Raatuse Kool
Vastutav töötaja: Rene Leiner
Teised töötajad: Ave Paabo; Riina Tombak; Svetlana Teras; Triin Siim
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: The Correct Use Of Technology To Prevent Digital Addictions
Registreeritud: 11.02.2022

Projekt






Lühikokkuvõte


Kogu maailm seisab silmitsi erinevate tehnoloogiliste vahendite kasutamisega seotud reaalsusega. Suhtlusvõrgustikud, uus tarkvara, uued rakendused, uued programmid on osa igapäevaelust. Tänapäeval on erinevad nutiseadmed jms tehnoloogia meie õppeprotsessi normaalne osa, mis võib selle väärkasutuse tõttu probleeme tekitada. Nii puutuvad õpetajad ja õpilaselt igapäevaselt kokku digitaalse tehnoloogia mõjuga. Nii selle kasuliku poole kui kahjulikuga. Kahjuks on reaalsus, millega silmitsi seisame see, et Interneti-kasutushäire (IUD) on õpilaste seas väga levinud. Seda peamiselt seetõttu, et nad ei teadvusta ohtu, mis neid ähvardab sellise mõjuvõimsa tööriista, nagu internet, väärkasutamisel. Üks väärkasutuse põhjusi on asjaolu, et nad ei ole teadlikud oma veebitoimingute taga peituvatest riskidest ja sellest, kuidas nende käitumine on muutunud ja mõjutatud. Neuroteadlaste sõnul on kogu aeg, mille me praegu ekraanide ees veedame, muutnud meie lugemise ja arusaamise viise. Internetis sirvimine on lühendanud meie tähelepanuvõime kestust ja vähendanud kannatlikkust. IUD on vaid üks pikast internetiga seotud häirete või sõltuvuste loendist, millest enamik on seotud veebis sooritatud tegevustega, mitte interneti endaga. Mõned uute tehnoloogiate väärkasutamisega seotud häired on järgmised: - nomofoobia (hirm olla oma telefonist eraldatud) - tehnoferents (kinnisidee katkestada mis tahes vaba aja veetmine või töötegevus tehniliste seadmete abil ehk siis sõltuvus nende kasutamisest) - fantoomhelin või telefonihelina ärevus (ettekujutus, et mobiiltelefon heliseb, kui see tegelikult ei helise) - küberhondria (kinnisidee veebist endale uute haiguste ja diagnooside otsimisest ja leidmisest)- Truman Show pettekujutelm (vale ettekujutus sellest, et teie tegevusest tehakse otseülekannet, internetimaailma ja reaalse maailma piiride hägustumine) Nii palju kui neid häireid on uuritud on neid endiselt raske diagnoosida ja ravida. Hispaanias on 100%-l õpilastest tehnoloogiline seade. Telefoni taga veedetakse aastas üle 1058 tunni, samas kui koolis 1054 tundi. Kõige jahmatavam teadmine on aga see, et vaid 55%’l nendest lastest on nö digitaalses maailmas toimetamise baasoskused.


Eesmärgid


- Iseseisev, motiveeritud ja ajas jätkusuutlik ja ennastjuhtiv õppija, kes on huvitatud maailmast, on ettevõtlik, kriitiliselt mõtlev ja elus hakkama saav.
- Pakkuda koolitajatele tööriistu, mis võimaldavad neil parandada tehnoloogia kasutamist oma töös.
- Toetada õpilasi tehnoloogia ja interneti kasutamise parandamisel ja väärkasutamise vähendamisel.
- Õpetajate juurdepääsu võimaldamine teadmistele, mis käsitlevad digipädevuse vastutustundlikku ja kasulikku kasutamist.
- Uute tehnoloogiate väärkasutamise riskide vähendamine ja vastutustundliku kasutamise suurendamine.


Tegevused


Nutirakenduse loomise protsessis ja sisudisainis osalemine.
Nutirakenduse piloteerimine ja tagasisidestamine.
Metoodilise juhendi koostamine.
Rakenduse ja juhendi täiustamine pärast tagasiside saamist.
Rahvusvahelistel projektikohtumistel osalemine.
Levitustegevused.


Tulemused


Nutirakendus, mis võimaldab kasutajal tuvastada tehnoloogia halva/hea kasutuse ja pakkuda nõuandeid selle kasutamise parandamiseks (näpunäiteid, hoiatusi, näiteid).

Metoodiline juhend õpetajatele, mis võimaldab õpetada rakenduse kasutamist ( selle projekti raames toimub ka piloottest, mis võimaldab meil digitööriistu, tänu osalejate soovitustele, täiustada).


Maksumus


31 988 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


31 988 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Erasmus+ and European Solidarity Corps National Agency (Foundation for the Development of the Education System) (Poola)

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+ KA220 - strategic partnership – education

Juhtpartner


ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. AMBROŻEGO TOWARNICKIEGO (Poola)

Partnerid


DAFO Gestión Estratégica S.L. (Hispaania)
European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Austria)
ISTANBUL UNIVERSITESI - CERRAHPASA (Türgi)
Colegiul National "Mihai Eminescu" (Rumeenia)
INNOVATION FOOTPRINT (Kreeka)
Fevzi Keskinoglu Anadolu Lisesi (Türgi)

Juht


Rene Leiner

Algus- ja lõpptähtaeg


01.12.2024 - 30.11.2026

Osakond


HO allasutus

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord