Seisund: | Menetluses |
Asja number: | VP-22-0020 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Ave Paabo; Riina Tombak; Svetlana Teras; Triin Siim |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | The Correct Use Of Technology To Prevent Digital Addictions |
Registreeritud: | 11.02.2022 |
![]() Projekt | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() Lühikokkuvõte | ![]() | ![]() Kogu maailm seisab silmitsi erinevate tehnoloogiliste vahendite kasutamisega seotud reaalsusega. Suhtlusvõrgustikud, uus tarkvara, uued rakendused, uued programmid on osa igapäevaelust. Tänapäeval on erinevad nutiseadmed jms tehnoloogia meie õppeprotsessi normaalne osa, mis võib selle väärkasutuse tõttu probleeme tekitada. Nii puutuvad õpetajad ja õpilaselt igapäevaselt kokku digitaalse tehnoloogia mõjuga. Nii selle kasuliku poole kui kahjulikuga. Kahjuks on reaalsus, millega silmitsi seisame see, et Interneti-kasutushäire (IUD) on õpilaste seas väga levinud. Seda peamiselt seetõttu, et nad ei teadvusta ohtu, mis neid ähvardab sellise mõjuvõimsa tööriista, nagu internet, väärkasutamisel. Üks väärkasutuse põhjusi on asjaolu, et nad ei ole teadlikud oma veebitoimingute taga peituvatest riskidest ja sellest, kuidas nende käitumine on muutunud ja mõjutatud. Neuroteadlaste sõnul on kogu aeg, mille me praegu ekraanide ees veedame, muutnud meie lugemise ja arusaamise viise. Internetis sirvimine on lühendanud meie tähelepanuvõime kestust ja vähendanud kannatlikkust. IUD on vaid üks pikast internetiga seotud häirete või sõltuvuste loendist, millest enamik on seotud veebis sooritatud tegevustega, mitte interneti endaga. Mõned uute tehnoloogiate väärkasutamisega seotud häired on järgmised: - nomofoobia (hirm olla oma telefonist eraldatud) - tehnoferents (kinnisidee katkestada mis tahes vaba aja veetmine või töötegevus tehniliste seadmete abil ehk siis sõltuvus nende kasutamisest) - fantoomhelin või telefonihelina ärevus (ettekujutus, et mobiiltelefon heliseb, kui see tegelikult ei helise) - küberhondria (kinnisidee veebist endale uute haiguste ja diagnooside otsimisest ja leidmisest)- Truman Show pettekujutelm (vale ettekujutus sellest, et teie tegevusest tehakse otseülekannet, internetimaailma ja reaalse maailma piiride hägustumine) Nii palju kui neid häireid on uuritud on neid endiselt raske diagnoosida ja ravida. Hispaanias on 100%-l õpilastest tehnoloogiline seade. Telefoni taga veedetakse aastas üle 1058 tunni, samas kui koolis 1054 tundi. Kõige jahmatavam teadmine on aga see, et vaid 55%’l nendest lastest on nö digitaalses maailmas toimetamise baasoskused. |
![]() Eesmärgid | ![]() | ![]() - Iseseisev, motiveeritud ja ajas jätkusuutlik ja ennastjuhtiv õppija, kes on huvitatud maailmast, on ettevõtlik, kriitiliselt mõtlev ja elus hakkama saav. - Pakkuda koolitajatele tööriistu, mis võimaldavad neil parandada tehnoloogia kasutamist oma töös. - Toetada õpilasi tehnoloogia ja interneti kasutamise parandamisel ja väärkasutamise vähendamisel. - Õpetajate juurdepääsu võimaldamine teadmistele, mis käsitlevad digipädevuse vastutustundlikku ja kasulikku kasutamist. - Uute tehnoloogiate väärkasutamise riskide vähendamine ja vastutustundliku kasutamise suurendamine. |
![]() Tegevused | ![]() | ![]() Nutirakenduse loomise protsessis ja sisudisainis osalemine. Nutirakenduse piloteerimine ja tagasisidestamine. Metoodilise juhendi koostamine. Rakenduse ja juhendi täiustamine pärast tagasiside saamist. Rahvusvahelistel projektikohtumistel osalemine. Levitustegevused. |
![]() Tulemused | ![]() | ![]() Nutirakendus, mis võimaldab kasutajal tuvastada tehnoloogia halva/hea kasutuse ja pakkuda nõuandeid selle kasutamise parandamiseks (näpunäiteid, hoiatusi, näiteid). Metoodiline juhend õpetajatele, mis võimaldab õpetada rakenduse kasutamist ( selle projekti raames toimub ka piloottest, mis võimaldab meil digitööriistu, tänu osalejate soovitustele, täiustada). |
![]() Maksumus | ![]() | ![]() 31 988 EUR |
![]() Tartu kohustused | ![]() | ![]() 0 EUR |
![]() Toetus | ![]() | ![]() 31 988 EUR |
![]() Kellele taotlus esitatakse | ![]() | ![]() Erasmus+ and European Solidarity Corps National Agency (Foundation for the Development of the Education System) (Poola) |
![]() Millise programmi / meetme raames | ![]() | ![]() Erasmus+ KA220 - strategic partnership – education |
![]() Juhtpartner | ![]() | ![]() ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 1 IM. AMBROŻEGO TOWARNICKIEGO (Poola) |
![]() Partnerid | ![]() | ![]() DAFO Gestión Estratégica S.L. (Hispaania) European Center of Entrepreneurship Competence & Excellence (Austria) ISTANBUL UNIVERSITESI - CERRAHPASA (Türgi) Colegiul National "Mihai Eminescu" (Rumeenia) INNOVATION FOOTPRINT (Kreeka) Fevzi Keskinoglu Anadolu Lisesi (Türgi) |
![]() Juht | ![]() | ![]() Rene Leiner |
![]() Algus- ja lõpptähtaeg | ![]() | ![]() 01.12.2024 - 30.11.2026 |
![]() Osakond | ![]() | ![]() HO allasutus |