Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-17-0012 |
Menetlev üksus: | Tartu Raatuse Kool |
Vastutav töötaja: | Rene Leiner |
Teised töötajad: | Liia Guthan |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | On the Opposite Shore |
Registreeritud: | 06.02.2017 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Õpilaste teadmised suurte riikide ajaloost ja kultuurist on reeglina paremad kui iseenda ja ennekõike oma naabrite ajaloost, mis võimaldaks paremini mõista meie kohta maailmas ja selle kujunemise lugu. Antud projekti üheks lähtepunktiks on fakt, et kõikide osalevate riikide ajaloos on jõutud või jõutakse lähemate aastate jooksul 100-aastaste tähtpäevade juurde nende riikide iseseisvuse ajaloos. See võimaldab mõtestada ajalugu, kultuuri ja iseseisvust laiemalt. Teiseks antud projekti fookusgrupiks on õpetajad. Raatuse kool on 2018. aasta sügiseks läbi tegemas olulist muutust - kogu koolimaja täielikku rekonstrueerimist. See tähendab suuri muutusi õpikeskkonnas - väga palju õppest hakkab toimuma nn avatud õpiruumis. Samal ajal käib töö õppekava kaasajastamisega, kus suurem rõhk projekti- ja teemapõhisel õppel, õpetajate koostööl. Lisaks on fookuses ka õpilaste liikumisharjumused. Soome ja Taani on riigid, kus nii mõndagi selles vallas on juba saavutatud, mistõttu näeme siin võimalust praktiliste võtete ja meetodite läbi õppida. | |
Eesmärgid | 1) Oma ja naaberriikide ajalugu ja iseseisvust väärtustav, avatud maailmavaate ja heade sotsiaalsete oskustega õpilane. 2) Kaasaegset õpikäsitlust valdav, innovaatilisi ja õppimist toetavaid õpimeetodeid rakendav õpetaja. | |
Tegevused | Projekti käigus toimub neli mobiilsusnädalat (üks igas riigis), kuhu on planeeritud väga mitmeid projekti teemadega seotud tegevusi, sh õpilaste osalemine tundides, õpetajate töövarjutamine ja õppetegevuses osalemine, praktilised projekti eesmärke täitvad õpitoad õpilastele ja õpetajatele. Detailne ja pikk loetelu planeeritud tegevustest on toodud projektitaotluses | |
Tulemused | Lühike valik oodatavaid tulemusi: - innovaatilisi õppemeetodeid kasutavad õpetajad, kes orienteeruvad hästi kaasaegsel õpimaastikul - õpilastel on paranenud teadmised naaberriikide ajaloost ja kultuurist, arenenud inglise keele oskus ja suurenenud huvi teiste keelte vastu, suhtlemisoskus teisest kultuurist pärit inimestega, sotsiokultuurilised oskused - suurenenud enesekindlus ja avatus - arenenud loovus, teadlikkus, esinemisoskus - parem kohanemisvõime, tolerantsus, motivatsioon ja initsiatiivikus - suurem paindlikkus teisest kultuurist pärit inimeste mõistmiseks - koolide senise kogemuse ja oskusteabe jagamine | |
Maksumus | 12 265 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 12 265 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Swedish Council for Higher Education (UHR) Box 45093, 104 30 Stockholm | |
Millise programmi / meetme raames | Põhjamaade Ministrite Nõukogu elukestva õppe programm Nordplus Junior | |
Juhtpartner | Tartu Raatuse Kool | |
Partnerid | Hermanni School (Salo, Soome) Skovlund Efterskole (Taani) Kaunas Versvu Secondary School (Leedu) | |
Juht | Rene Leiner | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2017 - 31.08.2019 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |