Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-16-0128 |
Menetlev üksus: | Tartu Annelinna Gümnaasium |
Vastutav töötaja: | Jelena Bitova |
Tähtaeg: | 01.07.2017 |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Tartu Annelinna Gümnaasiumi keskkonnaõppe päevad Tartu Observatooriumis ja Tartu Keskkonnahariduse Keskuses. |
Registreeritud: | 09.09.2016 |
Dokumendile on juurdepääs piiratud | |
Juurdepääs: | AK |
Juurdepääsu piiramise alus: | AvTS § 35 lg 1 p 17 |
Piirangu lõpukuupäev: | 08.09.2021 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Antud hetkel on vajalik arendada õpilastes üldpädevusi. Väärtuspädevus – loodusainete õpetamisel kujundatakse õpilaste suhtumist teadusesse kui inimtegevuse tähtsasse valdkonda, arendatakse huvi loodusteaduste vastu, süvendatakse säästlikku hoiakut keskkonna, sh kõige elava suhtes, väärtustatakse jätkusuutlikku, vastutustundlikku ning tervislikku eluviisi. Loodusained toetavad õpipädevuse kujunemist erinevate õpitegevuste kaudu. Õpipädevust arendatakse probleemide lahendamise ja uurimusliku õppe rakendamisega: õpilased omandavad oskused leida loodusteaduslikku infot, sõnastada probleeme ja uurimisküsimusi, planeerida ja teha katset või vaatlust, analüüsida, tõlgendada ning esitada tulemusi. Matemaatikapädevus kujuneb eelkõige uurimusliku õppega, kus õpilastel tuleb katse- või vaatlusandmeid esitada tabelina ja arvjoonisena, neid analüüsida, leida seoseid ning siduda arvulisi näitajaid lahendatava probleemiga. | |
Eesmärgid | Projekti eesmärgiks on korraldada õppepäevi 6-10 klassIdele Tõravere Observatooriumi ning Loodushariduskeskusega koostöös. Igale klassidele antakse võimalust võta osa ühes õppepäevas . | |
Tegevused | Tartu Observatooriumi klassikülastused 12 korda õppeaasta jooksul ja Tartu Keskkonnahariduse Keskuse külastamised 6 korda õppeaasta jooksul 7.-9.klassi õpilastega (kokku 9 klassikomplektiga) | |
Tulemused | Projekti käigus koostöös Tartu Keskkonnahariduse Keskusega 6. klassi õpilastele on ettenähtud praktilised tööd metsas. Projekti Metsapäeva programmi raames õpilased teevad vaatlusi ja mõõtmisi erinevate metsa kasvukohatüüpide määramiseks. Selleks on nendel tööjuhendid ja protokollilehed, vajalikud määrajad ja abimaterjalid. Saavad kasutada ka tahvelarvuti piltmäärajaid ja pildistamise ja filmimise võimekust. Õpitakse ka loodushoidlikult metsas viibima ja koostööd rühmatööde tegemisel. Ühe sellise programmi kestus metsas on 4-5 koolitundi Tartu Observatooriumis väljatöötatud erinevad õppeprogrammid III ja IV kooliastmele on mitmekesiste ülesannetega (rühmatöö, ettekanded, käeline tegevus) ning väga tugevate ainetevahelise lõiminguga (loodusõpetus, bioloogia, füüsika, eesti keel, geograafia). Olulisemateks peavad õpetajad õpilaste pikaajalise (õppeprogrammi pikkus 4,5 h) õppetööle motiveerimise oskust, õppeprogrammi lähtumist riiklikest õppekavadest ning teemade kaasaegsust ja innovatiivsust. Aktiivõppeprogrammid on ainulaadsed oma lähenemispunkti poolest loodusesse ja üldiselt planeet Maale. Kasutades Eesti kosmoseteaduse keskust Tartu Observatooriumis, et tutvustada õpilastele kaasaegseid võimalusi ökoloogiliste protsesside jälgimiseks ning mõistma selle olulisust kogu planeedi ökoloogilise tasakaalu kontekstis. Antud tegevus ettenähtud põhikooli ja gümnaasiumi õpilastele (7- 10 klassidele). Eesti keel töökeelena annab võimalust õppida ja esineda selle kasutades, mille tulemusena kasvab sõnavara, julgust õppida ja suhelda eesti keeles. | |
Maksumus | 5 905 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 5 905 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Keskkonnainvesteeringute kesklus | |
Millise programmi / meetme raames | Keskkonnateadlikkuse lihtsustatud programm | |
Juhtpartner | Tartu Annelinna Gümnaasium | |
Partnerid | ||
Juht | Jelena Bitova | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 09.09.2016 - 01.07.2017 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |