Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-11-0144 |
Menetlev üksus: | Tartu Kivilinna Kool |
Vastutav töötaja: | Aili Mölder |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Tartu Kivilinna Gümnaasiumi ja Miina Härma Gümnaasiumi keskkonnalaager - Mõtle globaalselt ja tegutse lokaalselt |
Registreeritud: | 20.10.2011 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Projekti eesmärgiks on Tartu Kivilinna Gümnaasiumi keskkonnaklasside ja Miina Härma Gümnaasiumi loodusklasside õpilastele anda praktilisi kogemusi keskkonnaalaste uuringute läbiviimise kohta ja kinnistada sellega õppeaasta jooksul saadud teadmisi. Lisaks kaasatakse õpilasi Soome Meri-Pori ja Tartu Annelinna Gümnaasiumist. Toimub kaks laagrit. Esimene laager - 10. klasside esmatutvumine välismõõtmistega ja keskkonnaseisundi hindamisega Kopra Talus 31. mai - 1. juuni 2012 (90 õpilast). Teine laager - 11. klasside varemomandatu laiendamine ja saadud teadmiste/oskuste rakendamine konkreetses looduslikus situatsioonis Käärikul 11.-12. juuni 2012 (90 õpilast). Mõlemas laagris toimub integratsioon eesti, vene ja soome õpilaste vahel. Õpilased saavad ülevaate antud laagripaiga seisundist oma läbiviidud uuringute tulemuste analüüsi kaudu. | |
Eesmärgid | Õppetundides omandatud teoreetiliste teadmiste kinnitamine läbi praktilise tegevuse laagrites. Looduses toimivate protsesside parem mõistmine. Looduskeskkonnaga seotud probleemide tundmaõppimine. Keskkonnateadlikkuse tõstmine ja säästva eluviisi omaksvõtmine. Õpilased kasutaksid välipraktikas omandatud oskusi ja teadmisi oma hilisemate uurimistööde koostamisel ja vormistamisel. | |
Tegevused | Õpilaste teoreetiline ettevalmistus – teoreetiliste teadmiste omandamine koolitundides, kus loodus- ja keskkonnaõppesuuna õpilased omandavad erinevaid teadmisi keskkonnabioloogias, -geograafias, -keemias ja -kaitses ning ökoloogias. Välipraktika laagrites – toimub kaks laagrit. Esimene 31. mai -1. juuni Viljandimaal Kopra Talus (10. kl) ja teine 11.-12. juuni Käärikul (11. kl). Laagrites toimub õppeaasta jooksul omandatud teoreetiliste teadmiste rakendamine välitingimustes: - välimõõtmiste metoodika omandamine; - töö GPS-iga. Piirkonna kaardistamine; - veeanalüüsid erinevatest veekogudest (jõgi, järv, tiik, meri); - veeloomastiku määramine ning vee puhtuse hindamine; - looduslike koosluste tundmaõppimine, herbaariumide valmistamine; - kohalike probleemide tundmaõppimine praktika asukohas jm. Mõõtmistulemuste analüüs ja esitlus – välipraktikal kogutud uurimismaterjalide tulemuste vormistamine ja analüüs laagri uurimistööna ning esitlemine kaasõpilastele. | |
Tulemused | Saadud mõõdetavaid tulemusi saavad õpilased koheselt kasutada ettekannetes kaasõpilastele ning hilisemalt oma uurimustöödes. Aktiivõppe käigus omandatu annab õpilastele piisavalt teadmisi, kogemusi ja motivatsiooni oma edaspidises elus karjäärivalikute tegemiseks, mis on tihedalt seotud looduse ja loodusteadustega. Projekti mõju keskkonnaseisundile on keskkonnasõbralik. Projekti rakendumisel suureneb õpilaste huvi keskkonnateadlikkuse vastu ja kaasneb õpilaste positiivne suhtumine loodusesse ja selle hoidmise/kaitsmise vajalikkusesse ning säästva eluviisi omaksvõtmine. | |
Maksumus | 9 339 EUR | |
Tartu kohustused | 0 EUR | |
Toetus | 9 339 EUR | |
Kellele taotlus esitatakse | Keskkonnainvesteeringute Keskus | |
Millise programmi / meetme raames | Keskkonnaprogramm - keskkonnateadlikkus | |
Juhtpartner | Tartu Kivilinna Gümnaasium | |
Partnerid | Tartu Miina Härma Gümnaasium | |
Juht | Riho Rosin | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.09.2011 - 31.07.2012 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |