Asi: Making Our Students Enthusiastic European Citizens with a Part a Play (Teeme oma õpilastest mängu kaudu entusiastlikud Euroopa kodanikud)

Seisund: Lõpetatud
Asja number: VP-10-0098
Menetlev üksus: Tartu Kroonuaia Kool
Vastutav töötaja: Tiit Peterson
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: Making Our Students Enthusiastic European Citizens with a Part a Play (Teeme oma õpilastest mängu kaudu entusiastlikud Euroopa kodanikud)
Registreeritud: 13.09.2010

Projekt






Lühikokkuvõte


Elukestva õppe programm COMENIUS KOOLIDE KOOSTÖÖ raames.

Projekti eesmärk on teha koostööd eri Euroopa koolidega, kus õpivad erivajadustega lapsed (hariduslikud, käitumuslikud ning füüsilised erivajadused). Kuna erivajadustega õpilaste maailmapilt on psüühiliste protsesside iseärasusest tingituna piiratud ja nende integreerumine ühiskonda seetõttu raskendatud, soovime projektipõhise tegevusega tekitada neis huvi eri riikide ja kultuuride vastu, anda uusi teadmisi avardades seeläbi õpilaste maailmapilti.

Projekt hõlmab 2 õppeaastat – algab septembris 2010 ja lõpeb mais 2012.


Eesmärgid


Arendada erivajadustega laste koolide õpetajate ja õpilaste rahvusvahelist koostööd. Õppida tundma üksteise maad ja kultuuri. Projekti integreerimise kaudu kooli õppekavasse tõsta õpilaste huvi võõrkeelte, kunsti, muusika jt ainete õpimise vastu.


Tegevused


Projekti käigus viiakse läbi tegevusi, mis lõimivad partnerriikide õppekavasid kõigis aspektides. Kaks aastat on jagatud tsükliteks, mille vältel käsitletakse järgmisi teemavaldkondi:
Riigi asukoht
Üks koolipäev
Elustiil
Rahvustoidud
Hobid
Sport ja mängud
Rahvajutud ja tähtpäevad
Ajalugu
Ühiste teemade sisu on integreeritud erinevate õppeainetega: matemaatika, loodusteadused, võõrkeel, emakeel, kirjandus, muusika, kehaline kasvatus, kunst, kodundus, ajalugu. Tegevustesse on haaratud kogu kool. Õpetajate suunamisel tegelevad õpilased vastavate teemade raames püstitatud ülesannetega. Eri väljendus- ja kommunikatsioonivahendeid kasutades (muusika, kunst, tööõpetus, Internet, Skype, kirjad, email jne) tutvustatakse oma riiki ning tutvutakse partnerriikidega. Kord õppeveerandis viiakse läbi ühele partnerriigile pühendatud päev, mille teenistuses on kogu päevane õppeprotsess: muusika, kirjandus, võõrkeel, kokandus jne. Seeläbi võimaldatakse õpilastel tunnetada end osana teisest kultuurist, pakkuda loovat ja stimuleerivat õpikogemust.
Projekti käigus hinnatakse regulaarselt õpilaste osalust projektis ja läbiviidud tegevuste tulemuslikkust. Iga teemavaldkonna lõpus koostatakse ülevaade tehtud tööst. Projektikohtumistel (iga osalev kool võõrustab partnereid ühe korra) arutatakse põhjalikult läbiviidud ja järgnevaid tegevusi. Viimasele projektikohtumisele mais 2012 Saksamaal on kaasatud õpilasi kõigist partnerkoolidest.
Projektis osalemine elavdab igapäevast koolielu ja pakub häid võimalusi õpilaste suhtlemis- ja koostööoskuse arendamiseks. Kirjavahetus partnerkooli õpilastega, õpitud inglisekeelsete väljendite kasutamine on paljudele esimeseks katseks suhelda võõrkeeles. Oma riiki tutvustavad esitlused annavad võimaluse näha oma töid jõudmas väljapoole tavapäraseid kool – kodu raame. See aitab tõsta laste enesehinnangut ja valmistada neid ette tulevaseks iseseisvaks eluks. Läbiviidavad praktilised tegevused ja uued kontaktid aitavad erivajadustega õpilastele lähemale tuua nende jaoks sageli ebareaalseks jäävad mõisted „kodanik” ja „Euroopa Liit”. Lapsevanemate aktiivne kaasamine võib kasvatada vanemates suuremat huvi laste õpitegevuse vastu. Projekti kajastamine kohalikus ajakirjanduses on võimalus tõsta kooli mainet. Õpetajate jaoks tähendab projektis osalemine intensiivsemat võõrkeelepraktikat, samuti liidavad ülekoolilised ühised tegevused pedagooge meeskonnana ja stimuleerivad kasutusele võtma uusi ideid ja õpetamismeetodeid.

Toimub 4 projektikohtumist:
September-oktoober 2010 Inglismaal
Märts 2011 Hispaanias
September 2011 Eestis
Mai 2012 Saksamaal


Tulemused


Koolil on uued koostööpartnerid. Õppematerjalide valmimine.


Maksumus


312 932 EEK

Tartu kohustused


0 EEK

Toetus


312 932 EEK

Kellele taotlus esitatakse


SA Archimedes

Millise programmi / meetme raames


Elukestva õppe programm COMENIUS KOOLIDE KOOSTÖÖ õppekasvatustöö
arenduslik projekt.

Juhtpartner


Fosse Way School, UK

Partnerid


Tartu Kroonuaia Kool (Eesti)
Cornetzhofschule Städtische Förderschule (Saksamaa)
COLEGIO DE EDUCACIÓN ESPECIAL "RAQUEL PAYA" (Hispaania)

Juht


Lembi Riistan

Algus- ja lõpptähtaeg


01.08.2010 - 30.09.2012

Osakond


HO allasutus

Projekti lõpetamise põhjus


Edukalt lõpetatud

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord