Seisund: | Lõpetatud |
Asja number: | VP-10-0098 |
Menetlev üksus: | Tartu Kroonuaia Kool |
Vastutav töötaja: | Tiit Peterson |
Sari: | 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus) |
Viide: | Kirjavahetuse toimik |
Teema: | Making Our Students Enthusiastic European Citizens with a Part a Play (Teeme oma õpilastest mängu kaudu entusiastlikud Euroopa kodanikud) |
Registreeritud: | 13.09.2010 |
Projekt | ||
Lühikokkuvõte | Elukestva õppe programm COMENIUS KOOLIDE KOOSTÖÖ raames. Projekti eesmärk on teha koostööd eri Euroopa koolidega, kus õpivad erivajadustega lapsed (hariduslikud, käitumuslikud ning füüsilised erivajadused). Kuna erivajadustega õpilaste maailmapilt on psüühiliste protsesside iseärasusest tingituna piiratud ja nende integreerumine ühiskonda seetõttu raskendatud, soovime projektipõhise tegevusega tekitada neis huvi eri riikide ja kultuuride vastu, anda uusi teadmisi avardades seeläbi õpilaste maailmapilti. Projekt hõlmab 2 õppeaastat – algab septembris 2010 ja lõpeb mais 2012. | |
Eesmärgid | Arendada erivajadustega laste koolide õpetajate ja õpilaste rahvusvahelist koostööd. Õppida tundma üksteise maad ja kultuuri. Projekti integreerimise kaudu kooli õppekavasse tõsta õpilaste huvi võõrkeelte, kunsti, muusika jt ainete õpimise vastu. | |
Tegevused | Projekti käigus viiakse läbi tegevusi, mis lõimivad partnerriikide õppekavasid kõigis aspektides. Kaks aastat on jagatud tsükliteks, mille vältel käsitletakse järgmisi teemavaldkondi: Riigi asukoht Üks koolipäev Elustiil Rahvustoidud Hobid Sport ja mängud Rahvajutud ja tähtpäevad Ajalugu Ühiste teemade sisu on integreeritud erinevate õppeainetega: matemaatika, loodusteadused, võõrkeel, emakeel, kirjandus, muusika, kehaline kasvatus, kunst, kodundus, ajalugu. Tegevustesse on haaratud kogu kool. Õpetajate suunamisel tegelevad õpilased vastavate teemade raames püstitatud ülesannetega. Eri väljendus- ja kommunikatsioonivahendeid kasutades (muusika, kunst, tööõpetus, Internet, Skype, kirjad, email jne) tutvustatakse oma riiki ning tutvutakse partnerriikidega. Kord õppeveerandis viiakse läbi ühele partnerriigile pühendatud päev, mille teenistuses on kogu päevane õppeprotsess: muusika, kirjandus, võõrkeel, kokandus jne. Seeläbi võimaldatakse õpilastel tunnetada end osana teisest kultuurist, pakkuda loovat ja stimuleerivat õpikogemust. Projekti käigus hinnatakse regulaarselt õpilaste osalust projektis ja läbiviidud tegevuste tulemuslikkust. Iga teemavaldkonna lõpus koostatakse ülevaade tehtud tööst. Projektikohtumistel (iga osalev kool võõrustab partnereid ühe korra) arutatakse põhjalikult läbiviidud ja järgnevaid tegevusi. Viimasele projektikohtumisele mais 2012 Saksamaal on kaasatud õpilasi kõigist partnerkoolidest. Projektis osalemine elavdab igapäevast koolielu ja pakub häid võimalusi õpilaste suhtlemis- ja koostööoskuse arendamiseks. Kirjavahetus partnerkooli õpilastega, õpitud inglisekeelsete väljendite kasutamine on paljudele esimeseks katseks suhelda võõrkeeles. Oma riiki tutvustavad esitlused annavad võimaluse näha oma töid jõudmas väljapoole tavapäraseid kool – kodu raame. See aitab tõsta laste enesehinnangut ja valmistada neid ette tulevaseks iseseisvaks eluks. Läbiviidavad praktilised tegevused ja uued kontaktid aitavad erivajadustega õpilastele lähemale tuua nende jaoks sageli ebareaalseks jäävad mõisted „kodanik” ja „Euroopa Liit”. Lapsevanemate aktiivne kaasamine võib kasvatada vanemates suuremat huvi laste õpitegevuse vastu. Projekti kajastamine kohalikus ajakirjanduses on võimalus tõsta kooli mainet. Õpetajate jaoks tähendab projektis osalemine intensiivsemat võõrkeelepraktikat, samuti liidavad ülekoolilised ühised tegevused pedagooge meeskonnana ja stimuleerivad kasutusele võtma uusi ideid ja õpetamismeetodeid. Toimub 4 projektikohtumist: September-oktoober 2010 Inglismaal Märts 2011 Hispaanias September 2011 Eestis Mai 2012 Saksamaal | |
Tulemused | Koolil on uued koostööpartnerid. Õppematerjalide valmimine. | |
Maksumus | 312 932 EEK | |
Tartu kohustused | 0 EEK | |
Toetus | 312 932 EEK | |
Kellele taotlus esitatakse | SA Archimedes | |
Millise programmi / meetme raames | Elukestva õppe programm COMENIUS KOOLIDE KOOSTÖÖ õppekasvatustöö arenduslik projekt. | |
Juhtpartner | Fosse Way School, UK | |
Partnerid | Tartu Kroonuaia Kool (Eesti) Cornetzhofschule Städtische Förderschule (Saksamaa) COLEGIO DE EDUCACIÓN ESPECIAL "RAQUEL PAYA" (Hispaania) | |
Juht | Lembi Riistan | |
Algus- ja lõpptähtaeg | 01.08.2010 - 30.09.2012 | |
Osakond | HO allasutus | |
Projekti lõpetamise põhjus | Edukalt lõpetatud |