Asi: STEAM-21st Century Skills-Open Space Learning Environment

Seisund: Algatamisel
Asja number: VP-23-0056
Menetlev üksus: Tartu Raatuse Kool
Vastutav töötaja: Rene Leiner
Teised töötajad: Ave Paabo; Riina Tombak; Svetlana Teras; Triin Siim
Sari: 19-2 Välisprojektidega seotud dokumendid (s.h. projektitaotlused- ja muudatused, väljamaksetaotlused, aruanded, hankedokumendid ja kirjavahetus)
Viide: Kirjavahetuse toimik
Teema: STEAM-21st Century Skills-Open Space Learning Environment
Registreeritud: 12.03.2023

Projekt






Lühikokkuvõte


Euroopa Komisjoni pikaajaline strateegia aastaks 2050 (Euroopa Komisjon 2020) lähtub paljuski EL rohelisest kokkuleppest aastal 2019. Nende strateegiate ja kokkulepete raames on eesmärk aastaks 2050 olla esimene piirkond maailmas, mis on liigse süsihappegaasi emissiooni vaba ja seisab vastu globaalsele soojenemisele. Jätkusuutliku ühiskonna eesmärkide saavutamiseks tuleb liikmesriikidel panustada teadusesse, innovatsiooni, moderniseerida taristut ning toetada muutustega kohanemist läbi digitaalsete lahenduste. Jooksva kümnendi üheks suuremaks väljakutseks on haridustasemete ühtlustamine läbi digitaalsete vahendite (The Digital Education Action Plan, 2020), et vähendada seeläbi süsiniku jalajälje teket.

Eelmainitud valdkondade paradigmaatilisi muutuseid väärtustavad ka tööandjad, kes eeldavad, et nende töötajad omaksid lisaks kriitilisele mõtlemisele ka kõrgel tasemel probleemide lahendamise oskust koostööises digitaalses keskkonnas. Kõiki neid oskusi on võimalik arendada läbi STEAM-õppe. Akronüüm STEAM (ingl. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) koosneb omavahel lõimitud viiest valdkonnast: loodusteadused, tehnoloogia, inseneeria, kunst ja matemaatika.

Tallinna Ülikooli haridustehnoloogia keskuse juhataja Kairit Tammets toob oma uuringutes (2020) välja, et kuigi digivahendite kasutamine Eesti õpetajate seas on järjest populaarsem, saab STEAM-õppeprotsessis peamiseks takistuseks õpetajate väljaõpe, kes suudaksid digivahendeid edukalt ja loovalt õppetöös ära kasutada ning selle käigus juurutada õpilastes 21. sajandi oskusi.

Meie kooli üheks prioriteediks on teemapõhise õppe kaudu õppeainete omavahelise lõiminmine ja kontseptuaalsete teadmiste ning oskuste arendamine. Antud rahvusvahelises projektis osalemine võimaldab luua õpetajatele lisakompetentsi ja õpilaste 21. sajandi oskuste parendamiseks tugevam alusväärtus.

Lisaks õppemetoodikale ja tehnoloogia arengule seavad hariduses väljakutseid ka uuenduslikud koolide ruumilahendused ehk avatud õppemaastikud, mis oma olemuselt muudavad koolikeskkonda sarnaseks tänapäevaste töökeskkondadega.

Projekti STEAM-21CS-OSLE kaudu soovitakse seada STEAM-õpe, 21. sajandi oskused ja avatud õpimaastike metoodika omavahel jätkusuutlikku hariduslikku konteksti, toetades STEAM-õpet õpilastele ning tõhusate ja innovaatiliste digitaalsete õppemeetodiliste vahendite loomis õpetajatele.


Eesmärgid


Iseseisev, motiveeritud ja ajas jätkusuutlik ja ennastjuhtiv õppija, kes on huvitatud maailmast, on ettevõtlik, kriitiliselt mõtlev ja elus hakkama saav.

Kaasaegset õpikäsitlust valdav, innovaatilisi ja õppimist toetavaid õpimeetodeid rakendav ning juhtkonna poolt toetatud õpetaja.

Spetsiifilised eesmärgid:

- tõhus üleminek digihariduse suunas, digitaalsete oskuste ja pädevuste arendamine ning uuenduslike tehnoloogiate ja lahenduste kasutamine
- õpetaja karjääri atraktiivsemaks ja mitmekesisemaks muutmine ning uuenduslike õpetamis- ja hindamismeetodite väljatöötamine
- huvi äratamine loodus- ja täppisteaduste ning tehnoloogia vastu
- seoste tugevdamine üldhariduse ja töömaailma vahel.
- partnerlussuhete loomine ja tugevdamine koolide ja kõrgkoolide vahel
- STEAM-lähenemist toetavate õppemeetodite väljatöötamine ja rakendamine ning STEAM-valdkonna soolise ebavõrdsuse vähendamine


Tegevused


- Osalemine iga projektis loodava intellektuaalse väljundi lähteülesande, nõuete, spetsifikatsioonide ja vormi väljatöötamises.
- Sobivate materjalide, viidete ja ressursside otsimine ja uurimine.
- Materjalide testimine ning eksperthinnangu andmine.
- Tagasiside analüüs.
- Materjalide sisu tõlkimine.
- Osalemine regulaarsetel veebikoosolekutel ja kolmel rahvusvahelisel projektikohtumisel.
- Levitustegevused.



Tulemused


STEAM-21CS-OSLE projekti sihtrühma (õpetajad ja õpilased) arvestades ja nende STEAM teadmiste, oskuste, väärtuste ja hoiakute parendamiseks luuakse 4 järgnevat hariduslikku lahendust:

- Teoreetilise raamistiku koostamine ühendamaks õppimist ja õpetamist ning 21. sajandi oskusi, STEAM- distsipliini ja avatud õpimaastike võimalusi.

- Digitehnoloogia integreerimiseks õppetöös luuakse õpetajatele 21. sajandi oskusi, avatud õpimaastike ja STEAM valdkonna ühendamiseks pedagoogika, ainealaste ja tehnoloogiaalaste teadmiste mudel.

- Õpilastele ja õpetajatele suunatud STEAM distsipliini moodulite koostamine, mida avatud õpimaastikel õppetöös rakendada.

- Õpilastele ja õpetajatele mõeldud interaktiivne digitaalse keskkonna loomine, mis võtab arvesse 21. sajandi oskuste arendamist ning toetab STEAM-i õppimis- ja õpetamisprotsessi avatud õpimaastikel.


Maksumus


250 000 EUR

Tartu kohustused


0 EUR

Toetus


250 000 EUR

Kellele taotlus esitatakse


Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuur, Tõnismägi 11, 10119 Tallinn

Millise programmi / meetme raames


Erasmus+ suuremahulised koostööprojektid K220

Juhtpartner


Tartu Raatuse Kool

Partnerid


Tartu Ülikooli loodusteadusliku hariduse keskus (Eesti)
Colegio Ceip Guernica (Hispaania)
Kauno Veršvų Gimnazija (Leedu)

Juht


Rene Leiner, Tartu Raatuse Kooli õppearendusjuht

Algus- ja lõpptähtaeg


01.11.2023 - 31.10.2025

Osakond


HO allasutus

Show details for Asja sisukordAsja sisukord
Hide details for Asja sisukordAsja sisukord