Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Tähe tn 114a krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Reg. number: | 790 |
Seisund: | Allkirjastatud |
Vastuvõtmise kp: | 30.07.2013 |
Jõustumise kp: | 30.07.2013 |
Eelnõu: | Tähe tn 114a krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Failid: | LVK2013073000790.ddoc ( 144 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu
|
30. juuli 2013. a. nr 790 |
Tähe tn 114a krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamise algatamine, lähteseisukohtade kinnitamine, lepingu sõlmimine ning keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmine |
Detailplaneeringu koostamise algataja, kehtestaja ja korraldaja on Tartu Linnavalitsus (Raekoda, Tartu 50089). Detailplaneeringu koostaja selgub hiljem.
Keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (edaspidi KeHJS) § 33 lg 1 p 3 kohaselt korraldatakse keskkonnamõju strateegilist hindamist strateegilise planeerimisdokumendi koostamise käigus, kui see dokument on detailplaneering, mille alusel kavandatav tegevus on eeldatavalt olulise keskkonnamõjuga, lähtudes KeHJS § 6 lõigetes 2-4 sätestatust. Vastavalt KeHJS § 6 lg 2 p 10 tuleb analüüsida, kas infrastruktuuri ehitamisel või kasutamisel on oluline keskkonnamõju. Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 punkt 1 kohaselt tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise vajalikkust tööstuspiirkonna arendamise korral.
Võimaliku olulise keskkonnamõju selgitamiseks on lähtudes KeHJS § 6 lg 3 toodud kriteeriumitest koostatud järgmine eelhinnang:
1. Tegevuse ala ja selle lähiümbruse keskkonnatingimused
1.1 Maakasutus, looduskeskkond, kultuuriväärtused
Tähe tn 114a krunt pindalaga 1920 m² ja maa sihtotstarbega 100% tootmismaad asub Ropka tööstuse linnaosas. Krundil asub "Tööstuse" alajaam.
Planeeringuala piirneb äri- ja tootmismaa kruntidega ning Tähe tänava maa-alaga. Planeeringualal ei esine kõrghaljastust, loodusvarasid, kaitstavaid loodusobjekte, EELISe andmetel kaitsealuste liikide elupaiku ega kultuurimälestisi. Ümbruskonnas puuduvad Natura 2000 kaitsealad ning loodus- ja maastikukaitsealad.
Tartu linna üldplaneeringu kohaselt asub krunt alal, mille juhtfunktsiooniks on määratud väike- ja äriettevõtete maa, st lubatud on tootmismaa 40-60% krundi kasutamise sihtotstarbest ja ärimaa 40-60% krundi kasutamise sihtotstarbest. Planeeringu ettepanek on üldplaneeringuga kooskõlas.
2. Kavandatava tegevuse iseloom
Olemasolev krunt soovitakse jagada kaheks ning lisaks soovitakse omandada osa Tartu linnale kuuluvast maast. Ühele moodustatavale krundile kavandatakse Elektrilevi OÜ jaotlahoone ja elektripaigaldised. Jaotlahoone planeeritakse kahekorruselisena ning suurimaks lubatud ehitusaluseks pindalaks soovitakse ca 290 m². Elektrilevi OÜle kuuluma hakkavas uues maapealse kaablikorrusega jaotlahoones hakkavad paiknema (10)24 kV seadmed, telemehaanika, AC, DC keskused, akuseadmed, releeseadmed, kaarekustutuspoolid, omatarbetrafod ja kondensaatorid. Teisele krundile kavandatakse AS Elering kahekorruseline hoone suurima lubatud ehitusaluse pindalaga ca 180 m² ning elektripaigaldised. Hoones hakkavad paiknema telemehaanika, AC, DC keskused, akuseadmed ja releeseadmed.
Hoonete kõrguseks maapinnast planeeritakse 7 meetrit. Olemasolevad tehnorajatised soovitakse lammutada. Parkimine lahendatakse kruntidel ning juurdepääsu soovitakse Tähe tänavalt.
Kavandatav tegevus on Tartu linna üldplaneeringuga kooskõlas. Krundi piiride muutmise ja Tartu linnale kuuluva maa võõrandamise tingimustes tuleb kokkulepped saavutada detailplaneeringu menetluse käigus.
Planeeritav tegevus on seotud avaliku huviga, kuna linna maal likvideeritakse soovitu realiseerimise järgselt mitmed kõrgepingemastid ja suur osa elektri õhuliine (sh kogu Tähe tänava ulatuses) ja sellest tulenevalt vähenevad tehnovõrkude kaitsevöönditest tulenevad kitsendused.
3. Tegevusega kaasnevad tagajärjed
Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt järgmisi võimalikke mõjusid:
− vee, pinnase, õhu saastatus;
− müra;
− vibratsioon;
− valguse levik;
− soojuse eraldumine;
− kiirguse eraldumine;
− lõhna teke;
− mõju Natura 2000 võrgustiku alale või mõnele muule kaitstavale loodusobjektile;
− piiriülene mõju.
Planeeritav tegevus ei too eeldatavalt kaasa olulist keskkonnamõju. Tegevuse käigus tekkivad jäätmed antakse üle vastavat jäätmeluba omavale ettevõttele, jäätmed käideldakse vastavalt Tartu linna jäätmehoolduseeskirjale. Kavandatava tegevusega ei kaasne eeldatavalt avariiolukordade esinemise võimalust.
Kuna planeeritav ala asub Ropka tööstuse linnaosas ning ümbruskonnas on tegemist sama funktsiooniga kruntidega ja krundil asub ka olemasolevalt alajaam, siis planeerimise tulemusel olukord oluliselt ei muutu, st ei lisandu teadaolevalt uusi funktsioone ja tegevusi, mis võiksid oluliselt mõjutada sotsiaalset ja/või looduskeskkonda. Eeltoodust tulenevalt on linnavalitsus seisukohal, et kavandatav tegevus ei ole KeHJS mõistes olulise keskkonnamõjuga tegevus ja planeeringule ei ole vajalik keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamine.
Linnavalitsus on küsinud detailplaneeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamiseks seisukohta Keskkonnaametilt.
Keskkonnaamet on asunud seisukohale, et lähtudes teadaolevast infost ei kaasne tegevusega eeldatavalt olulist keskkonnamõju ning KSH algatamine ei ole eeldatavalt vajalik. Keskkonnatingimustega arvestamine on võimalik planeerimisseaduse § 9 lg 2 p 8 kohaselt planeeringumenetluse käigus.
Linnavalitsus on seisukohal, et planeeringu koostamisele võib asuda korralduse punktis 3 toodud lähtetingimistel.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 10 lg-d 5 ja 6, § 12 lg 1, keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse § 6 lg 2 p 10, § 33 lg 1 p 3, § 34 lg 1, § 35 lg 1, lg-d 5 ja 6, Vabariigi Valitsuse 29. augusti 2005. a määruse nr 224 "Tegevusvaldkondade, mille korral tuleb kaaluda keskkonnamõju hindamise algatamise vajalikkust, täpsustatud loetelu" § 13 p 1, Tartu linna ehitusmääruse § 4 lg-d 5 ja 6, § 8 lg 2, § 36 lg 1 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125 kehtestatud Tartu linna üldplaneeringut, Keskkonnaameti 25. juuli 2013. a kirjas nr JT 6-8/13/18105-2 esitatud seisukohta ja omaniku esitatud taotlust, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b :
1. Algatada Tähe tn 114a krundi ja lähiala detailplaneeringu koostamine eesmärgiga kaaluda ehitusõiguse määramise võimalust eesmärgiga määrata ehitusõigus kõrgepinge alajaama hoonete ehitamiseks ja elektripaigaldiste rajamiseks ning kruntide moodustamiseks.
2. Kinnitada planeeringuala piir vastavalt lisale "Tähe tn 114a krundi detailplaneeringuala situatsiooniskeem".
3. Planeering tuleb koostada vastavalt Tartu Linnavalitsuse 31. oktoobri 2006. a määruse nr 27 lisale 5 "Detailplaneeringu koosseisu ja vormistamise nõuded", arvestades järgnevate seisukohtadega:
3.1. Planeeringu joonised - olemasolev olukord, põhijoonis, tehnovõrgud ning maakasutus ja kitsendused - anda mõõtkavas M 1:500.
3.2. Planeeringuga näha ette kruntide moodustamine.
3.3. Kruntide ehitusõigus määrata järgmiselt:
3.3.1. Lubatud kruntide kasutamise sihtotstarve on elektrienergia tootmise ja jaotamise ehitise maa, muu äri- ja tootmishoonete maa.
3.3.2. Hoonete suurim lubatud arv määrata planeeringuga.
3.3.3. Hoonete suurim lubatud ehitusalune pindala määrata planeeringuga arvestades sõidukite juurdepääsu, manööverdamise, parkimise ja haljastuse lahendamise vajadusega krundil.
3.3.4. Hoonete suurim lubatud absoluutkõrgus määrata planeeringuga.
3.4. Lubatud ehitise kasutamise otstarbed anda vastavalt majandus- ja kommunikatsiooniministri 4. detsembri 2012. a määrusele nr 78 "Ehitise kasutamise otstarvete loetelu".
3.5. Kruntidele planeerida seadmete teenindamiseks sõidukite juurdepääsu ja liikluse maa-ala. Parkimine tuleb lahendada krundisiseselt tulenevalt hoone kasutusotstarbest, lähtudes Eesti Standardist EVS 843:2003 "Linnatänavad".
3.6. Planeeringuga täpsustada lume ladustamise alad kruntidel.
3.7. Koostada tehnovõrkudega varustamise lahendus. Esitada elektri kõrgepingevõrgu skeem ja plaanilahendus koos selle realiseerimise kirjeldusega Tartu linna osas.
3.8. Detailplaneeringus sätestada, et selle elluviimisega ei kaasne Tartu linnale kohustust avalikult kasutatava tee ja üldkasutatava haljastuse, välisvalgustuse ja sademeveekanalisatsiooni väljaehitamiseks ja vastavate kulude kandmiseks.
3.9. Planeering kooskõlastada Lõuna-Eesti Päästekeskusega ja võtta seisukohad naaberkruntide omanikelt. Vajadusel näidata servituudiala ka väljaspool planeeringuala.
4. Detailplaneeringu lähteseisukohti ja eskiislahendust tutvustavate materjalide esitamine avaliku arutelu korraldamiseks ei ole vajalik.
5. Volitada linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna juhataja Urmas Ahvenat sõlmima lepingut Eesti Energia ASi esindajaga detailplaneeringu koostamise korraldamise ja rahastamise õiguse üleandmise kohta.
6. Jätta algatamata Tähe tn 114a krundi detailplaneeringu keskkonnamõju strateegiline hindamine.
7. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal teatada 14 päeva jooksul detailplaneeringu keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamata jätmise otsusest ametlikus väljaandes Ametlikud Teadaanded, ajalehes Postimees ning Tartu linna koduleheküljel. Detailplaneeringu koostamise algatamise ja keskkonnamõju strateegilise hindamise mittealgatamise otsusega saab tutvuda Tartu linna koduleheküljel www.tartu.ee ning tööpäevadel Tartu Linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnas, asukohaga Raekoja plats 3.
8. Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonnal korraldada detailplaneeringu algatamise teate ilmumine ajalehes Postimees ja Tartu linna koduleheküljel ühe kuu jooksul pärast planeeringu algatamise otsuse tegemist.
9. Korraldus jõustub 31. juulil 2013. a.
Urmas Kruuse Linnapea |
Anneli Apuhtin Õigusteenistuse juhataja linnasekretäri ülesannetes |