EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
18. detsember 2020. a. nr LV-K-1572 |
Tartu linna 2021. a eelarve liigendamine |
Võttes aluseks Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määruse nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" § 6 lg 1, § 11 lg 2, § 32 lg 1 ja 2 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 17. detsembri 2020. a määrust nr 124 "Tartu linna 2021. aasta eelarve", Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Liigendada Tartu linna 2021. a eelarve Tartu linna struktuuriüksuste ja nende hallatavate asutuste lõikes vastavalt lisadele 1-9.
2. Anda toetust juriidilistele isikutele vastavalt lisale 10.
3. Korraldus jõustub 1. jaanuaril 2021. a.
Vastavalt Tartu Linnavolikogu 11. oktoobri 2012. a määruse nr 74 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" § 9 lg 2 kinnitab linnavalitsus eelarve jaotuse kahe nädala jooksul pärast eelarve vastuvõtmist linnavolikogus. § 6 lg 2 sätestab kulude liigenduse, mille alusel Linnavalitsus liigendab eelarve struktuuriüksuste ja hallatavate asutuste lõikes põhitegevuse (toetused, tööjõukulu, majandamiskulu ja muu tegevuskulu), investeerimistegevuse ja finantseerimistegevuse kuludeks.
Lisa 1 alusel jaotatakse linna põhitegevuse kulud põhiliselt vastavalt eelarve kinnitamise eelnõule lisatud seletuskirjas esitatule, millele on lisatud parandusettepanekute raames tehtud muutmised.
Erinevus seletuskirjas esitatuga on:
kultuuriosakonna hariduskuludes - volikogu määruses ja seletuskirjas on kajastatud tegevusala 09510 muusika- ja kunstikoolidele antav riiklik noorsootöö toetus 17 675 eurot väiksem ja huvikeskustele antav toetus sama võrra suurem, kui käesolevas eelnõus. Toetuste suurus erinevate saajate lõikes selgus pärast huvihariduses osaluste kinnituste lõpliku kokkuvõtte tegemist.
sotsiaal- ja tervishoiuosakonna muu perede ja laste sotsiaalse kaitse eelarves, kus oli perelepituseteenuse ostmiseks 2021. a plaaneeritud läbi viia hange (15 000 euro ulatuses kuluklassif 5526). Kuna riiklikult (SoM ja SiM) jätkub 2021. a perelepitusteenuse arendamine (s.h teenuse kirjeldus, nõuded teenuse osutajatele, riiklik rahastus), ei ole mõistlik läbi viia hanget ja otstarbekas on jätkata perelepitusteenuse osutamisega tegevustoetuse kaudu (15 000 eurot kuluklassif 4521). Tegevustoetuse saaja määratakse hiljem.
Linnavarade ja linnamajanduse osakonna eelarve jaotus hallatavate asutuste lõikes kajastub lisades 1 ja 2 tegevusala nimetuse juures.
Lisa 2 kajastab investeerimis- ja finantseerimistegevuse kulude jaotust struktuuriüksuste, eelarve liikide, tegevusalade ja kuluklassifikaatori lõikes vastavalt eelarve kinnitamise eelnõule lisatud seletuskirjas esitatule, millele on lisatud parandusettepanekute raames tehtud muutmised.
Lisa 3 kajastab kultuuriosakonna finantseerimiseelarve tegevuskulude jaotust osakonna ja hallatavate asutuste lõikes.
Lisa 4 kajastab kultuuriosakonna omatulude ja sihtotstarbeliste vahendite eelarve jaotust hallatavate asutuste ning tulude ja kulude lõikes.
Lisa 5 kajastab haridusosakonna finantseerimiseelarve kulude jaotust koolide ja kuluklassifikaatori lõikes. Käesoleva eelnõuga avatakse riigi toetusfondist ja ministeeriumidelt saadav toetus põhiliselt haridusosakonnale. Koolidele on avatud hariduslike erivajadustega õpilaste tegevustoetusena saadud vahendid eripedagoogide ja abiõpetajate tööjõukuludeks. Muude riigitoetuste eelarve jaotatakse koolide lõikes pärast toetusfondi riigipoolset kinnitamist ja arvestades õpilaste arvu seisuga 10.01.2020.
Lisa 6 kajastab haridusosakonna finantseerimiseelarve kulude jaotust osakonna ja koolieelsete lasteasutuste lõikes.
Lisa 7 kajastab haridusosakonna omatulude eelarve jaotust koolide ning tulude ja kulude lõikes.
Lisa 8 kajastab haridusosakonna omatulude eelarve jaotust koolieelsete lasteasutuste lõikes.
Lisa 9 kajastab eelarve jaotust sotsiaal- ja tervishoiuosakonna ja tema hallatavate asutuste lõikes.
Lisas 10 on esitatud linna eelarvest antavate toetuste andjad ja saajad. Lisas on kajastatud toetused, mille eraldamiseks ei ole kehtestatud korda. Lisa alusel on võimalik struktuuriüksuste juhtidel korraldada toetuse väljamaksmine vastavalt Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korra § 34. Lisasse ei ole koondatud kõiki toetusi, sest toetuste eraldamised on juba reguleeritud projektide eelarvete ja lepingute raames, mõningate puhul ei ole veel teada toetuse taotlejad - nt raamatute väljaandmiseks, tarbijakaitse, filmifondi vahendite ja ettevõtete digitaliseerimise, tervis- ja keskkonnahoiu väike- ja koostööprojektide rahastamise osas.