Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Informatsioon Puiestee tn rekonstrueerimisest |
Reg. number: | LVK-I-0104 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 24.04.2024 |
Koostaja: | Riina Lill |
Ettekandja: | Rein Haak |
Esitab: | linnavalitsus, 23.04.2024 istungi protokoll nr 35 |
Komisjonid: | Majanduskomisjon Rahanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Majanduskomisjoni protokoll nr 32 Rahanduskomisjoni protokoll nr 33 |
Failid: | Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2024_LVK-I-0104.pdf ( 82 kb ) 0523TP_PP_TL_4_41_Tyypristloiked1.pdf ( 865 kb ) 0523TP_PP_TL_4_14_AsendiplaanKoond4.pdf ( 1361 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
24. aprill 2024. a. nr LVK-I-0104 |
Informatsioon Puiestee tn rekonstrueerimisest |
2024. a eelarve planeerimisel arvestati Puiestee tn rekonstrueerimiseks 1 150 000 eurot, sellest linnavalitsuse eelarve 750 000 eurot ja AS Tartu Veevärk osalus tehnovõrkude ümberehitamisel 400 000 euro ulatuses. Eelarve koostamisel ei olnud teada kõiki asjaolusid, mis oleks võinud mõjutada antud projekti ja arvestati eelmiste lõikude maksumustega. Puiestee tänava ehitusprojekt valmis ja anti üle tellijale käesoleva aasta jaanuari lõpus.
Projekteerimise käigus täpsustati lähteülesannet: võrreldes algse prognoosmaksumuse koostamisega ja projekteerimise lähteülesandega lisandus tööalasse Raatuse tänava ristmiku foorisüsteemi rajamine ning lisaks Raatuse tänava pikenduse väljaehitamine pikkuses ca 100 m.
Tulenevalt ristmiku laiendamise vajadusest suurenesid omakorda töömahud (algse 1+1 sõiduraja asemel tuli lisaks eraldi vasakpöörderada) ning sõltuvalt piirkonna maapinna eripäradest tugimüüri rajamise maht, samuti lisandus vajadus rekonstrueerida olemasolevad tehnovõrgud.
Seoses arendustegevustega lähialas (Kaitseministeeriumi haldusalas olevad rajatised/hooned, tulevikus üldplaneeringu kohaste avalikus kasutuses hoonete ja elamualade arendamine) tekkis projekteerimise käigus vajadus rekonstrueerida suuremas mahus Raatuse ja Puiestee tänava ristmik. Tulevikus rajatakse üldplaneeringu kohaselt piirkonda ka suurem hoonestusala, mis tõstab olulisel määral ristmiku liikluskoormust. Raatuse tänava ristmiku väljaehitamine on üks osa Raatuse tänava pikenduse arengust, kus detailplaneeringu kohaselt ehitatakse Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse poolt Raatuse tänava pikenduse osa Puiestee tn ristmikust kuni Kasarmu tänavani.
Linnamajanduse osakond kuulutas riigihangete registri vahendusel välja ühishanke koos ASiga Tartu Veevärk Puiestee tn rekonstrueerimiseks (viitenumber 276767).
Võrreldes eelarvega olid esitatud pakkumused oluliselt kallimad:
AS TREF 2 423 452,70 €
Asfaldigrupp OÜ 2 765 097,91 €
Nordic Road OÜ 2 669 732,62 €
OÜ TAVT 2 672 776 €
OÜ Kivipartner 2 981 359,20 €
Puiestee tänava olukord katendi osas on väga halb ja see vajab kindlasti uuendamist. Samuti puuduvad kõnealuses tänavalõigus tänastele ootustele ja nõuetele vastavad jalgteed. Seetõttu oleme otsinud võimalusi, et hanke heaks kiitmiseks vajalikud eelarvelised vahendid kokku saada. Puiestee tänava valmimisel tekib loogiline ja seostatud lahendus rattateede põhivõrgule, mis saab alguse Narva mnt ristmikust ja lõpeb Rõõmu tee ristmikuga (Jaama tänav lõigus Sõpruse pst-Rõõmu tee samuti rekonstrueeritakse sel aastal, vahendid selleks on eelarves olemas). Kergliiklejate ohutuse tagamine ja rattateede põhivõrgu lahenduste rajamine on tänavate arendamisel väga oluline.
Eelnevast tulenevalt soovime teha lisaeelarvega linna käesoleva aasta eelarves mitmeid muudatusi, mis võimaldaksid Puiestee tänava ehitushanke vaatamata kõrgemale maksumusele heaks kiita. Ettepanekutega ei suurendata investeeringute eelarvet, tegemist on kavandatavate ümberpaigutustega. Lisaeelarve eelnõu ettevalmistamine ja menetlemine võtab veel aega ning seetõttu soovime linnavolikogu majandus- ja rahanduskomisjonile edastada käesoleva kavandatavate muudatustega seonduva info, et saaksime komisjonidega kooskõlastatult Puiestee tänava ehitustööde hanke menetlemisega edasi minna.
Kastani, Lääne ja Tulbi tn osas läbi viidud riigihangete kogumaksumus osutus 974 053 euro võrra odavamaks kui eelarves planeeriti (sh arvestades ASi Tartu Veevärk kaasosalust, vt allpool toodud tabel). Kui arvestada nende teistelt objektidelt kokku hoitud eelarveliste vahenditega, siis Puiestee tn remondiks jääb puudu veel täiendavalt 542 859 eurot.
Kliimaministeeriumi otsused jalgrattateede põhivõrgu rajamise rahastamise kohta on viibinud ja seetõttu ei ole võimalik hankeid läbi viia ning käeoleval aastal kogu planeeritud rahaliste vahendite mahtu ära kasutada. Sellega on seotud ka Sõpruse silla rekonstrueerimise ehitushanke läbiviimine, mistõttu saab ehitustöödega alustada hiljem ning osaliselt jäävad selleks aastaks kavandatud rahalised vahendid alles. Koostöös Eesti Raudtee ASiga raudtee alla kergliiklustunnelite rajamise ettevalmistustööd on samuti võtnud kavandatust rohkem aega ning planeeritud ehitustegevust käesoleval aastal ei toimu.
Eelnevalt tulenevalt teeme ettepaneku muuta eelarvet ja kasutada seda Puiestee tn tööde rahastamiseks järgnevalt (muudatusettepanekud on kokkuvõtlikult näha ka lisatud tabelis):
1. Jalgrattateede põhivõrgu rajamiseks on käesoleval aastal kavandatud 750 0000 eurot, ettepanek on eelarvet vähendada summas 185 000 €.
2. Sõpruse silla rekonstrueerimiseks on käesoleva aasta eelarves kavandatud 4 000 000 eurot, ettepanek on eelarvet vähendada summas 102 859 €.
3. Tunnelite ehituseks koostöös Eesti Raudteega on eelarves kavandatud 255 000 €, ettepanek on eelarvet vähendada summas 255 000 €.
Esimees | |