Korraldus: Seisukoha võtmine Kase tn 6 krundi detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud arvamuste osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Seisukoha võtmine Kase tn 6 krundi detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud arvamuste osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Reg. number: 45
Seisund: Allkirjastatud
Vastuvõtmise kp: 11.01.2022
Jõustumise kp: 11.01.2022
Eelnõu: Seisukoha võtmine Kase tn 6 krundi detailplaneeringu avaliku väljapaneku jooksul laekunud arvamuste osas ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine
Failid: LVK2022011100045.asice ( 119 kb )






LISA
Tartu Linnavalitsuse 11.01.2022. a

korralduse nr 45 juurde
Esitatud arvamused Linnavalitsuse seisukohad
Kase tn 5 korteriühistu (20.12.21)Mitte arvestada
1. Kase tn 5 jaoks ei ole murekohaks, et Kase tn 6 krunt saaks korrastatud ning ehitatud sinna piirkonna eluolu parendav hoone. Jah, on olnud vaidlusi teemal, kas hoonet haldama hakkav asutus saab oma teenusepakkumise ja haldusvõimekusega hakkama ja et linn pole reaalsuses kaasanud piisaval viisil kogukonda. Mis jäävad erimeelsusteks meie hinnangul kogu protsessi lõpuni. Kaasamine
Kaasamine ei tähenda, et esitatud arvamusi igal juhul alati 100% arvestatakse. Kase tn 6 krundi detailplaneeringu algatamise eelselt korraldas linn esimese planeeringu algatamise soove tutvustava koosoleku (24.09.2020) kuhu olid kutsutud lähinaabrid. Teine teenuse sisu ja kavandatavat ehitusõigust tutvustav kohtumine toimus 04.11.2020. Kokkusaamisele kutsutute ring oli laiem, lisaks naabritele kaasati lähipiirkonna kinnistute omanikke ning lähedalasuvaid ettevõtteid (nt Aparaaditehas).

Mõlemal kokkusaamisel kirjeldasid AS Hoolekandeteenused esindajad kavandatavat, andsid ülevaate teenuse pakkumise osas ning selgitasid, kes on võimalikud tulevased elanikud, jagati kontakte ja pakuti võimalust analoogsete arendustega tutvumiseks.

12.11.2020 esitati linnale piirkonna elanike ühispöördumine, mille oli allkirjastanud 108 isikut ja kus väljendati arvamust, et psüühiliste erivajadustega inimestele mõeldud kortermaja ei ole sobiv rajada Tartu kesklinna vahetusse lähedusse ja seda eramute ning kortermajade kõrval. Leiti, et ehitatav asutus ja selle kliendid tekitavad piirkonnas täiendavaid turvalisuse probleeme ning AS Hoolekandeteenused ei suuda tagada piisavat järelevalvet klientide üle. Samuti leiti, et Tartu linna poolne teavitus planeerimisprotsessidest niivõrd olulise arenduse puhul on olnud puudulik.

Linn vastas sellele, et erivajadusega inimesed väärivad samuti kohta ühiskonnas ning 24 inimese lisandumist ei saa pidada Tartu linna ega antud piirkonna vaates oluliseks kogukonda mõjutavaks elanike arvu muutuseks.

Arvamuse avaldamine

Vastavalt planeerimisseaduse § 133 lg-le 1 anti huvitatud isikutele võimalus avaldada enne detailplaneeringu vastuvõtmist ja avalikule väljapanekule suunamist detailplaneeringu lahenduse kohta arvamust. Arvamustest tulenevalt planeeringut korrigeeriti ning seejärel anti kõigile kaasatutele korduv võimalus avaldad planeeringu osas arvamust. Arvamusi ei laekunud.

Planeeringu vastuvõtmine ja avalik väljapanek

Tartu Linnavalitsuse 30.11.2021 korraldusega nr 1315 võeti detailplaneering vastu ja suunati avalikule väljapanekule. Avaliku väljapaneku teadetega kirjad edastati kõigile huvitatud ja puudutatud isikutele, kokku saadeti kirjad 48-le isikule/ asutusele. Lisaks ilmus teade avalikust väljapanekust ajalehes Postimees (03.12.21) ja Tartu linna kodulehel.

Teavitamine ja kaasamine planeerimisprotsessis

Planeeringu menetluse läbiviimise osas on linn seisukohal, et planeeringu menetlus on olnud avalik, järgitud on planeerimisseaduses sätestatud kohustusi, lisaks on toimunud kaks eesmärke tutvustavat koosolekut.

Enne planeeringu algatamist toimunud esimesele koosolekule saadeti kutsed naaberkruntide omanikele rahvastikuregistrisse kantud elukoha aadressile, kokku 9 kutset. Osalejate ringi kasvades on laienenud ka informeeritavate ring, nt planeeringu algatamisest, planeeringu kohta arvamuse avaldamiseks, planeeringu vastuvõtmisest ja avalikule väljapanekule suunamise kohta saadeti kirjad juba ca 40-le isikule.

Kokkusaamistel on ASi Hoolekandeteenused esindajad kirjeldanud kavandatavat ja selgitanud, kes on võimalikud tulevased elanikud, vastanud küsimustele. Lisaks on pakutud võimalust minna samalaadsete arendustega tutvuma. Koosolekutel on jagatud kontakte, et täiendavate küsimuste korral oleks võimalik otse ühendust võtta.

Samuti on vastavasisulist informatsiooni avaldatud Tartu linna kodulehel, ajalehes Postimees on ilmunud nii planeeringu algatamist puudutav informatsioon kui ka arvamusartiklid teenusepakkumise teemadel.

Eelnevale tuginedes ei pea linn õigeks väidet nagu oleks senine planeeringu menetlusse kaasamine ja informeerimine olnud puudulik. Ka üle 100 inimese/kogukonna liikme pöördumine kinnitab, et informatsioon kavandatavast on osapooltele läbivalt teada olnud.

Teenuse pakkumine psüühilise erivajadustega inimestele
Hoolekandeteenused AS on omapoolsete põhjalike selgituste ja kogemustele tuginevate näidete põhjal põhjalikult selgitanud ja korduvalt kinnitanud, et kavandatava teenuse lisandumisega piirkonda, turvaline elukeskkond jääb. Linnal ei ole põhjust selles väites kahelda.
Ka planeeringu mahus esitatud võrdlusest nähtub, et erivajadusega elanike majal on kogukonnale väga sarnane mõju muu kortermajaga. Sarnaselt igaühega võivad psüühilise erivajadusega inimesel elukoha muutusega kaasneda ajutised kohanemisraskused, millest üle saamiseks vajab inimene enda ümber toetavat võrgustikku ja naabruskonda ning võimalust teha jõukohast tööd.
Linn on seisukohal, et erivajadusega inimesed väärivad kohta ühiskonnas ning 24 inimese lisandumist ei saa pidada Tartu linna ega antud piirkonna vaates oluliseks kogukonda mõjutavaks elanike arvu muutuseks. Linnavalitsus arendab Tartut kõigi tartlaste jaoks ja ka erivajadusega inimesed väärivad kohta ühiskonnas ning omavalitsuse ja kaaslinlaste tuge.

2. Peamine juurdepääs Kase tn 6 krundile on planeeritud Kastani tänavalt T105 pikendusena Riia tn T28 krundil kuni krundi sissesõiduni. Samas on lisaks planeeritud kergliiklejatele pääs ka Kase tn T1 kaudu. Garaažibokside (Kase tn 9/11-13) kasutamiseks on planeeringuga määratud juurdepääsuservituudi seadmise vajadus. Parklast garaažiboksideni rajatav tee on kas kõvakattega või tugevdatud pinnasega, et võimaldada mootorsõidukitele ala kasutus. Sellele tuginevalt, ja arvestades, et antud planeeringu kohaselt pääsevad kergliiklejad Kase tn garaažide vahelt Kase põik tänavale ka nn "praeguse liikumiskoridori kaudu", teeme ettepaneku mitte planeerida kergliiklust Kase tn 5 krundiga piirneva jalakäijate teega, või vähemalt nimetada see vaid võimalikuks alternatiiviks. Teadaolevalt on, jah, tunnistame, et linna maal, kuid ajaloolistel põhjustel, Kase tn 5 kaks korteriomandit kasutanud antud krundiosa enda aiamaana, kuid ainult otstarbel, et meie maja ümbrus oleks korrastatud, hooldatud ja turvalisus tagatud.Kase tänav T1 krundil on kajastatud jalakäijate liikumissuund vastavalt alal kehtivale Kastani 183b ja lähiala detailplaneeringule. Kase 9/11 ja Kase 11/1 maaüksused on eraomandis, neile kruntidele ei ole kavandatud avalikku teed ega määratud läbipääsu tagavaid servituudi kokkuleppeid. Tegemist on isetekkelise kasutusega.

Kase tn 6 krundi detailplaneeringuga varem kehtestatud lahendust Kase tänav T1 osas ei muudeta, koostamisel oleva detailplaneeringuga nö perspektiivsele tänavamaale planeeringulist lahendust ei anta, samuti ei ole nimetatu Kase tn 6 krundi detailplaneeringu realiseerimise eeldusena väljaehitatav.


3. Planeeringu kohaselt on Kase tn 6 krundile elektriühendus rajatav Kastani tn 149a kinnistul asuvast AJ8814 alajaamast mööda Kase tänavat maakaabelliiniga. Maakaabelliini ehitus tähendaks samamoodi (eelmises punktis toodule) Kase tn T1 kaudu selle ehitamist. Teeme ettepaneku, et kuna Kase tänaval on olemas puitmastidel elektriühendus ning nö viimane post asub vahetult Kase tn 5 garaažidevahelise õuele sissesõidu juures, siis kasutada seda lahendust Kase tn 6 krundile elektriühenduse loomiseks, mitte viia antud lõiku maakaablisse. Muuhulgas ilmselt maakaablitrassi ehitus tähendaks oluliselt suuremaid kulusid.Detailplaneeringuga on esitatud elektrivarustuse lahendus vastavalt Elektrilevi OÜ 23.02.2021 väljastatud tehnilistele tingimustele nr 368512. Planeeringu tehnovõrkude joonisel on esitatud perspektiivne maakaabli trajektoor. Maakaabli asukoht, liini pikkus ja täpne lahendus selgub edasise projekteerimise käigus sh arvestatakse projekteerimisel ka olemasolevate tehnovõrkudega, mis paiknevad Kase tänaval.

Elektriühendus, sh kõik teised tehnovõrgud ehitatakse välja igakordse krundi valdaja või omaniku poolt koostöös tehnovõrke valdava ettevõttega. Vt lisaks eelmist seisukohta.
Indrek Sooniste, SA Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus (29.12.2021)Teadmiseks võetud
Esitame omapoolse arvamuse AS Hoolekandeteenused planeeritud ööpäevaringse erihooldekodu osas.

Tartu linna on vajalik juurde luua uusi teenuskohti, kus toetatakse ööpäevaringse toetusvajadusega isikuid, kus teenuse osutamine toimub ööpäevaringselt ja tagab seetõttu vajaliku järelevalve.
SA Tartu Vaimse Tervise Hooldekeskus rajas koostöös AS Hoolekandeteenustega Tartusse 3
ööpäevaringse erihoolekandeteenuse kodu. Kodud rajati eramute rajoonides. Peale kolme aastast teenuse osutamist võib soovitada selliste arenduste jätkamist. Hoolimata kasvuraskustest on kodude rajamisel esinenud probleemid elanike hälbelise käitumisega ja naabrite kaebustega ajapikku vähenenud ja kodude elanikud kohanenud uue elukoha ja korraga.