Projekt |
|
|
|
|
|
Lühikokkuvõte |
|
Biogaasi kasutamine busside kütusena alandab heitkoguseid ja aitab parandada linnaõhu kvaliteeti ning on ühtlasi tõhusaks strateegiaks ühistranspordis , et vähendada transpordi negatiivset mõju seoses kliimamuutustega. Biogaasi saab toota mitmesugusest biolagunevast materjalist (jäätmed, sõnnik, reoveesetted, haljasmass) luues sel viisil energeetilist sõltumatust ja ka uusi töökohti. Biogaasi puhastamisel mootorikütuseks omandab see sama kvaliteedi ja omadused , kui on maagaasil (metaan) ning teda saab kasutada kütusena sõidukites. Hübriid jõuallikaga (gaas+elekter) bussid suurendavad veelgi biogaasibusside energiatõhusust ja mitmekülgsust.
Projekt "Rohkem biogaasibusse" on projekti "Baltic Biogas Bus" jätkuprojektiks. BBB projekti eesmärgiks oli koostöö Läänemere piirkonna linnade ja piirkondadega biogaasibusside kasutuselevõtuks. Projekti loodud strateegiad ja poliitikad aitavad tutvustada biogaasi mootorikütusena. Projekti käigus analüüsiti vajalikke meetmeid biogaasi kasutuselevõtuks ja leviku laiendamiseks.
Projekt "Baltic Biogas Bus" oli esimene etapp, kus analüüsiti ja kavandati rahvusvahelise koostöö raames investeeringuid. Jätkuprojekti "Rohkem biogaasibusse" raames viiakse investeeringuid ellu ja hinnatakse nende tulemuslikkust.
|
Eesmärgid |
|
Jätkuprojekti eesmärgiks on Läänemere piirkonna huvigruppide võrgustiku toel teostada konkreetsed investeeringud biogaasi, kui mootorikütuse tootmiseks ning kasutamiseks linnaliinibussides. Esimeses etapis (Baltic Biogas Bus projekt) tehtud uuringute tulemusena selgus, et peamisteks probleemideks (takistusteks) biogaasibusside laiemale levikule on nende busside energiatõhusus ja biogaasi puhastamine mootorikütuseks. Seetõttu on jätkuprojekti eesmärgiks esitleda parimaid võimalikke tehnoloogiaid just nende kahe teema osas. Kõik partnerid on kaasatud hangete protsessi (hanketingimuste väljatöötamine, hangete läbiviimine) ning investeeringute järelevalve- ja hindamise protsessi.
|
Tegevused |
|
Põhiosa eelarvest kasutatakse investeeringuteks:
- hübriid jõuallikaga (gaas + elekter) biogaasibussid;
- keskkonnasäästliku sõidustiili mõõteseadmed bussidele;
- mobiilne biogaasi puhastusseade (Rzeszow, Poola).
Projekti raames tehtavad investeeringud valmistatakse ette, viiakse ellu ja hinnatakse kogu partnerite rühma poolt. Saadud tulemusi kõrvutatakse ja võrreldakse Läänemere piirkonna riikides. Teabe avalikustamisel ja levitamisel lähtutakse projekti "Baltic Biogas Bus´" poolt loodud kommunikatsiooniplaani põhimõtetest.
|
Tulemused |
|
Projektist saadud teadmised ja kogemused moodustavad silla järgmise põlvkonna alternatiivsete mootorikütuste kasutuselevõtuks, mis on kooskõlas EL-i uue strateegiaga, "Clean Power for Transport - Euroopa alternatiivkütuste strateegia" (COM (2013) 17/2 (24. jaanuar 2013).
Biogaasi tõhus kasutamine vähendab kontrollimatut metaani heidet atmosfääri ja asendab fossiilkütuste kasutamist transpordisektoris. Lisaks avaldavad biogaasibussid positiivset mõju linnaõhu kvaliteedile ning on madalama müratasemega, kui diiselbussid. Biogaasibusside kasutuselevõtt aitab seeläbi parandada elukvaliteeti Läänemere piirkonna linnades.
|
Maksumus |
|
74 818 EUR |
Tartu kohustused |
|
11 223 EUR |
Toetus |
|
63 595 EUR |
Kellele taotlus esitatakse |
|
ERDF - Interreg IVB |
Millise programmi / meetme raames |
|
Läänemere programm |
Juhtpartner |
|
Västeras Lokaltrafik AB - Rootsi |
Partnerid |
|
Biogas Ost - Rootsi
Skyss - Norra
HOG Energy - Norra
Riia linn - Läti
Kaunase Autobussifirma - Leedu
Instituut MTI - Poola
Rzeszow´i linn - Poola
Stockholm Lokaltrafik AB - Rootsi |
Juht |
|
Jaanus Tamm |
Algus- ja lõpptähtaeg |
|
03.06.2013 - 30.06.2015 |
Osakond |
|
LMO |
Projekti kodulehekülg |
|
|
Projekti lõpetamise põhjus |
|
Edukalt lõpetatud |