Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Määrus |
Teema: | Tartu 2024 kuraatori projekti toetus |
Reg. number: | LVK-M-0054 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 06.04.2023 |
Koostaja: | Anneli Apuhtin |
Ettekandja: | sihtasutuse Tartu 2024 juhataja Kuldar Leis |
Esitab: | linnavalitsus, 04.04.2023 istungi protokoll nr 25 |
Juhtiv komisjon: | Kultuurikomisjon |
Komisjonid: | Rahanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Kultuurikomisjoni protokoll 17 Rahanduskomisjoni protokoll nr 18: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 20.04.2023 määrus nr 50 "Tartu 2024 kuraatori projekti toetus" |
Failid: | Õiend kuraatori valiku määruse juurde.pdf ( 31 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Maarus_2023_LVK-M-0054.pdf ( 89 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
MÄÄRUS | |
Tartu |
06. aprill 2023. a. nr LVK-M-0054 |
Tartu 2024 kuraatori projekti toetus |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 5 alusel.
§ 1. Määruse reguleerimisala
Määrus reguleerib Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 kultuuriprogrammi ettevalmistamiseks ja elluviimiseks kultuurikorraldaja poolt toetuse taotlemist ja toetuse andmist aastatel 2023 ja 2024, toetuse saaja kohustusi toetuse kasutamisel ja toetuse abil kultuurisündmuse ettevalmistamisel ning aruandluse esitamisel.
§ 2. Tartu 2024 kuraatori projekti toetus ja toetuse taotlemise õigus
(1) Tartu 2024 kuraatori projekti toetus on toetus Tartu linnas ja Lõuna-Eesti regioonis 2024. aastal Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 raames korraldatavale kultuurisündmusele.
(2) Tartu 2024 kuraatori projekti (kuraatori projekti) toetust on õigus taotleda juriidilisel isikul, kelle 2024. a Tartu linnas või Lõuna-Eesti regioonis korraldatav sündmus haakub Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 kandideerimisraamatus "Ellujäämise kunstid" nimetatud eesmärkidega ja kellele Sihtasutuse Tartu 2024 loovjuht on teinud vastava ettepaneku. Kultuurisündmus, millele toetust taotletakse, ei tohi olla ühegi varasema Sihtasutuse Tartu 2024 toetatud sündmuse või programmi osas.
(3) Kuraatori projekti toetuse taotlejal ei tohi olla toetuse taotlemise, toetuse andmise otsuse tegemise ega toetuse väljamaksmise ajal:
1) riiklike ja kohalike maksude ja maksete võlgnevust;
2) tähtaegselt ja nõuetekohaselt täitmata varem Sihtasutusega Tartu 2024 sõlmitud lepingut või esitamata varem Sihtasutuselt Tartu 2024 saadud toetuse kasutamise kohta nõuetekohast aruannet, kui aruande esitamise tähtaeg on saabunud;
3) esitamata majandusaasta aruannet, kui aruande esitamise tähtaeg on saabunud.
(4) Käesoleva määruse kohast toetust taotlevale või saavale kultuurisündmusele ei saa täiendavat toetust taotleda Tartu Linnavolikogu 17. aprilli 2019. a määruse nr 59 "Kultuuri valdkonna toetused" alusel.
§ 3. Riigiabi
(1) Käesolevas määruses nimetatud toetus võib olla käsitletav:
1) vähese tähtsusega abina komisjoni määruse (EL) nr 1407/2013, milles käsitletakse Euroopa Liidu toimimise lepingu artiklite 107 ja 108 kohaldamist vähese tähtsusega abi suhtes (ELT L 352, 24.12.2013, lk 1–8) (VTA määrus), artikli 3 mõistes või
2) kultuuri edendamiseks ja kultuuripärandi säilitamiseks antava abina Euroopa Komisjoni määruse (EL) nr 651/2014 ELi aluslepingu artiklite 107 ja 108 kohaldamise kohta, millega teatavat liiki abi tunnistatakse siseturuga kokkusobivaks (ELT L 187, 26.06.2014, lk 1–78) (üldine grupierandi määrus), III peatüki 11. jao tähenduses (üldise grupierandi määruse artikkel 53).
(2) Toetuse andmisel kohaldatakse vastavalt konkurentsiseaduse paragrahvis 33 või paragrahvis 342 ja paragrahvi 492 lõikes 3 sätestatut.
(3) Vähese tähtsusega abi korral ei tohi toetuse suurus koos taotluse esitamise majandusaasta ja sellele vahetult eelnenud kahe majandusaasta jooksul taotlejale muudest vahenditest antud vähese tähtsusega abiga ületada 200 000 eurot.
(4) Vähese tähtsusega abi suuruse arvestamisel loetakse üheks ettevõtjaks sellised ettevõtjad, kes on omavahel seotud VTA määruse artikli 2 lõike 2 kohaselt.
(5) Vähese tähtsusega abi ei anta VTA määruse artikli 1 lõikes 1 sätestatud juhtudel.
(6) Toetust ei anta kultuuri edendamiseks ja kultuuripärandi säilitamiseks antava abina taotlejale:
1) kellele Euroopa Komisjoni või Euroopa Kohtu eelneva otsuse alusel, millega sama liikmesriigi antud abi on tunnistatud ebaseaduslikuks või väärkasutatuks ja ühisturuga kokkusobimatuks, on esitatud seni täitmata korraldus abi tagasi maksta;
2) kes on raskustes üldise grupierandi määruse artikli 2 punkti 18 mõistes, välja arvatud juhul, kui taotleja ei olnud raskustes 31. detsembri 2019. a seisuga, kuid sattusid raskustesse üldise grupierandi määruse artikli 1 lõike 4 punktis c toodud ajavahemikul;
3) üldise grupierandi määruse artikli 1 lõigetes 2-3 ja 5 sätestatud juhtudel.
§ 4. Loovjuhi ettepanek
Sihtasutuse Tartu 2024 loovjuht teeb kuraatori projekti toetuse taotlemiseks ettepaneku juriidilisele isikule sõnastades ettepanekus vähemalt kultuurisündmuse üldisema idee ja valdkonna ning maksimaalse võimaliku toetuse suuruse, mida Sihtasutus Tartu 2024 kultuurisündmuse ettevalmistamiseks ja elluviimiseks saab anda. Kultuurisündmus peab toimuma aastal 2024.
§ 5. Kuraatori projekti toetuse taotlemine
(1) Kuraatori projekti toetuse taotlus esitatakse Tartu linnaportaalis hiljemalt 31. oktoobriks 2024. a.
(2) Kuraatori projekti toetuse taotluses peavad olema järgmised andmed:
1) projekti nimi;
2) projekti idee kirjeldus ja eesmärk ning vastavuse kirjeldus loovjuhi ettepanekule;
3) tegevusplaani kirjeldus;
4) projekti teavitusplaani kirjeldus;
5) projekti kaasatud partnerite ja ettevalmistamise ja elluviimise võtmeisikute nimed;
6) taotletav toetussumma;
7) projekti kogueelarve kulude ja tuludega, sealhulgas oma- või kaasfinantseering;
8) toetuse väljamakse aeg;
9) projekti toimumise aeg;
10) kinnitus, et projekti elluviimisel täidetakse keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhendit;
11) vajadusel muud olulised andmed.
(3) Kuraatori projekti toetuse taotleja, kellel ei ole võimalik taotlust esitada Tartu linnaportaalis, võib taotluse esitada kirjalikus vormis.
§ 6. Kuraatori projekti toetuse kasutamise piirangud
(1) Vähese tähtsusega abi andmisel võetakse arvesse VTA määruse artikli 5 lõikes 1 sätestatud vähese tähtsusega abi kumuleerimisreegleid.
(2) Kultuuri edendamiseks ja kultuuripärandi säilitamiseks antava abi andmisel järgitakse üldise grupierandi määruse artiklis 8 sätestatud kumuleerimise reegleid. Toetust ei tohi kumuleerida mis tahes vähese tähtsusega abiga, mille puhul on abikõlblikud kulud samad, kui sellise kumuleerimise tulemusel ületatakse abi maksimaalne osakaal.
(3) Abi osakaalu ja abikõlblike kulude arvutamisel lähtutakse kõigi kasutatavate arvude puhul summadest, millest ei ole makse ega muid tasusid maha arvatud.
(4) Abikõlblikud kulud on kulud, mis seonduvad otseselt Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 kultuuriprogrammi kuuluva ja taotluses määratletud projekti ettevalmistamise ja elluviimisega, on selleks vajalikud ja põhjendatud, kooskõlas õigusaktidega ning vastavad kultuuri edendamiseks ja kultuuripärandi säilitamiseks antava abi puhul üldise grupierandi määruse artikli 53 lõikes 5 sätestatud abikõlblike kulude kirjeldusele. Abikõlblikud on üksnes kulud, mis:
1) on tasutud toetuse saaja arvelduskontolt;
2) on tõendatud selgete, konkreetsete ja ajakohaste kirjalike tõenditega (algdokumentidega);
3) on selgelt eristatavalt kirjeldatud raamatupidamises ja vastavad Eesti finantsaruandluse standardile;
4) on kantud aastatel 2023-2025.
(5) Abikõlblikud ei ole alljärgnevad kulud:
1) kulu, mille kohta ei ole kirjalikku kuludokumenti;
2) sularahas tasutud kulu;
3) kinnisasja või registrisse kantava sõiduki ostmine;
4) muu asja ostmine või ehitustöö tellimine, mis on käsitletav investeeringuna või mis ei kulu lõplikuna ära sündmuse elluviimise järel;
5) kohtumenetluses tekkinud kulu, sealhulgas vastaspoole või kolmanda isiku menetluskulu;
6) rahatrahvid või muud rahalised karistused (sealhulgas leppetrahvid);
7) erisoodustusmaks ja erisoodustusega maksustatavad kulud;
8) käibemaks, välja arvatud juhul, kui toetuse saaja ei ole käibemaksukohustuslane või kui käibemaksukohustuslasest toetuse saaja tõendab, et ta ei saa tekkinud kuludelt käibemaksu maha arvata;
9) kulud ajalehtede ja ajakirjade väljaandmiseks, olenemata sellest, kas need on trükitud või elektroonilised;
10) kulu, mis üldise grupierandi määruse artikli 53 kohaselt ei ole abikõlblik;
11) kulu, mis on toetuse saajale juba hüvitatud või hüvitatakse teistest allikatest või muul viisil (näiteks kindlustushüvitis).
(6) Toetuse andmisel üldise grupierandi määruse artikli 53 kohaselt arvutatakse toetuse määr vastavalt nimetatud määruse artikli 53 lõikes 7 sätestatud metoodikale.
§ 7. Kuraatori projekti toetuse taotluse hindamine ja toetuse andmise otsus
(1) Kuraatori projekti toetuse taotluse vaatab läbi ja hindab Sihtasutuse Tartu 2024 juhatuse moodustatud komisjon (hindamiskomisjon), kuhu kuuluvad Sihtasutuse 2024 juhatuse liige, loovjuht, teabe- ja turundusvaldkonna juht, finantsjuht ning Lõuna-Eesti koordinaator.
(2) Hindamiskomisjon hindab taotluse vastavust loovjuhi käesoleva määruse paragrahvi 4 kohaselt tehtud ettepanekule ning Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 väärtustele, samuti hinnatakse eelarve realistlikkust.
(3) Kui hindamiskomisjon leiab, et taotlus vastab loovjuhi ettepanekule nii sisuliselt kui taotletud toetuse suuruse osas, teeb hindamiskomisjon ettepaneku taotluse heakskiitmiseks ja toetuse andmiseks.
(4) Kuraatori projekti toetuse andmise otsuses tuleb vajadusel kajastada asjaolu, et toetust käsitletakse VTA määruse alusel antava vähese tähtsusega abina või üldise grupierandi määruse alusel antava riigiabina üldise grupierandi määruse vastava artikli tähenduses.
(5) Sihtasutus Tartu 2024 kohustub säilitama toetuse andmisega seotud andmeid koos teabe ja vajalike lisadokumentidega kümme aastat alates kuupäevast, millal viimane toetuse osa anti.
§ 8. Kuraatori projekti toetuse saajaga lepingu sõlmimine
(1) Kuraatori projekti toetuse saajaga sõlmib toetuse andmise ja projekti produktsioonilepingu Sihtasutuse Tartu 2024 juhatuse liige või tema volitatud isik.
(2) Punktis 1 nimetatud lepingu kohta avaldatakse Sihtasutuse Tartu 2024 kodulehel järgmised andmed:
1) projekti lühikirjeldus;
2) projekti võtmeisikute nimed.
§ 9. Leping
(1) Kuraatori projekti toetuse saajaga sõlmitavas lepingus kajastatakse toetuse suurus ning selle käsitlemine VTA määruse alusel antava vähese tähtsusega abina või üldise grupierandi määruse alusel antava riigiabina üldise grupierandi määruse vastava artikli tähenduses ning muud olulised tingimused projekti ettevalmistamisel ja elluviimisel ning toetuse kasutamisel ja toetuse kasutamise kohta aruannete esitamisel.
(2) Vähese tähtsusega abi või riigiabi andmise hetkeks loetakse toetuse saajaga lepingu sõlmimise kuupäeva.
§ 10. Kuraatori projekti toetuse saaja kohustused
Kuraatori projekti toetuse saaja kohustub:
1) hiljemalt ühe kuu jooksul lepingu sõlmimise teate saamisest sõlmima Sihtasutusega Tartu 2024 toetuse andmise ja projekti produktsioonilepingu, kui pooled ei lepi kokku teisiti;
2) toetuse kasutamisel järgima oma tegevuses kehtivaid õigusakte ja sõlmitud lepingut;
3) taotluses nimetatu kõrgel kunstilisel tasemel täielikult ellu viima, arvestades lepingu tingimusi;
4) kasutama toetust taotluses nimetatud projekti ettevalmistamise ja elluviimisega seotud kulude katmiseks eesmärgipäraselt ja säästlikult, arvestades piiranguid toetuse kasutamisel;
5) eristama toetuse oma raamatupidamises muudest tuludest ja kulud muudest kuludest;
6) säilitama kümme aastat alates kuupäevast, millal viimane toetuse osa anti, toetuse andmisega seotud andmeid koos teabe ja vajalike lisadokumentidega;
7) nimetama Sihtasutust Tartu 2024 oma toetajana ja kasutama Euroopa kultuuripealinn Tartu 2024 logo jms materjale vastavalt lepingule;
8) tegema endast oleneva, et saada taotluses nimetatud mahus rahastuse muudest allikatest;
9) tegema Sihtasutusega Tartu 2024 lepingu kohast koostööd, sealhulgas esitama projekti ettevalmistamise ja elluviimise edenemise ja toetuse kasutamise kohta suulisi ja kirjalikke selgitusi ning andmeid;
10) konsulteerima Sihtasutusega Tartu 2024, kui toetuse saajal esineb kahtlusi kulu abikõlblikkuse osas;
11) teavitama esimesel võimalusel asjaoludest, mis on muutunud või ei ole teostunud vastavalt toetuse taotlusele, ning teavitama tegevuste elluviimist takistavast asjaolust, sealhulgas pankrotimenetlusest, likvideerimismenetlusest ning tegevustega seotud vara üleandmisest teisele isikule või asutusele;
12) esitama aruande vastavalt käesolevas määruses sätestatule;
13) lubama Sihtasutusel Tartu 2024 teha toetuse kasutamise ja projekti ettevalmistamise ja elluviimise üle järelevalvet.
§ 12. Kuraatori projekti toetuse aruanne
(1) Kuraatori projekti toetuse saaja kohustub esitama Tartu linnaportaalis hiljemalt kuraatori projekti elluviimise kuule järgneva teise kuu lõpuks aruande, milles esitatakse kultuurisündmuse kohta järgmine teave:
1) külastajate, osalejate või kasusaajate arv;
2) projekti eesmärkide saavutamine ja tulemuste analüüs;
3) ülevaade tegevustest;
4) ülevaade teavitustegevustest;
5) ülevaade eelarve täitmisest;
6) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete täitmisest.
7) muu vajalik info projekti elluviimise kohta.
(2) Kuraatori projekti toetuse saaja, kellel ei ole võimalik aruannet esitada Tartu linnaportaalis, võib aruande esitada kirjalikus vormis.
§ 13. Toetuse andmise lõpetamise otsustamine
(1) Toetuse andmise ja produktsioonilepingu võib Sihtasutus Tartu 2024 lõpetada:
1) kui ilmneb projekti kvaliteedis olulisi kõrvalekaldeid taotluses või produktsioonilepingus kajastatust;
2) kui taotluses soovitakse teha võrreldes esialgsega muudatusi, millele ei ole võimalik anda heakskiitu, ja esialgset projekti ei soovita või ei ole võimalik ette valmistada ja ellu viia;
3) kui projekti toimumine on ilmnenud ettenägematute asjaolude tõttu muutunud ilmselgelt võimatuks;
4) kui toetuse saaja on loobunud toetusest või projekti ettevalmistamisest ja läbiviimisest või ei ole projekti ettevalmistamise protsessis vajalikus mahus edasi liikunud.
(2) Toetuse andmise ja produktsioonilepingu lõpetamise otsustab komisjon, kuhu kuuluvad Sihtasutuse 2024 juhatuse liige, loovjuht, teabe- ja turundusvaldkonna juht, finantsjuht ning Lõuna-Eesti koordinaator.
Esimees | |