EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
24. mai 2022. a. nr LVK-O-0051 |
Loa andmine erivajadustega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange erivajadustega isikute sotsiaaltransporditeenuse ostuks 2023. aastal.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine erivajadustega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu linnas reguleerib erivajadustega isikutele sotsiaaltransporditeenuse osutamist 12.11.2015 määrusega nr 96 kehtestatud "Sotsiaaltransporditeenuse osutamise kord". Teenust osutatakse raske või sügava liikumis- ja nägemispuudega tartlastele, kes puudest tingituna ei saa kasutada ühistransporti. Vastavalt määrusele saab määrata sotsiaaltransporditeenuse ka muu puude liigiga inimese teenusevajadusest lähtuvalt.
Hanke sisu on erivajadustega inimeste transpordi korraldamine (osaliselt kohandatud) väikesõidukitega Tartu linnas. Sõitja tasub 1/3 sõidu maksumusest, ülejäänu tasutakse linna eelarvest.
2022. aastal sõlmitud hankelepingu alusel osutab teenust OÜ Tartaline. Hankelepingu maht 2022. aastal on kuni 259 920 eurot koos käibemaksuga. 2021. aasta kulu oli 178 703 eurot koos käibemaksuga. Covid-19 olukorraga seoses oli teenuse kasutamine vahepealsel perioodil mahu mõttes väiksem, kuid hetkel kasutatakse teenust isegi enam kui varem.
Tabel 1
Hinnakomponent | Hind käibemaksuta 2022 |
Teenuskilomeetri hind | 0,65 eurot |
Sõidu alustamise tasu | 6 eurot |
Tasu ühe seisutunni eest | 13,80 eurot |
Ratastoolis kliendi saatmise ja abistamise tunnitasu | 18 eurot |
Võrreldes varasemate aastatega on teenuse kasutajate hulk suurenenud. Eriti on kasvanud klientide arv, kes vajavad täiendavalt sõite töövõimereformi rakendumisega (puuetega inimeste tööturule suundumine on kasvutendentsiga) ning dialüüs- ja keemiaravil käimisega. Samuti on suurenenud ühe kasutaja poolt keskmiselt läbisõidetud teenuskilomeetrite arv. Käesoleval ajal on teenuse kasutajate nimekirjas 1280 inimest, sealhulgas igapäevaselt aktiivseid kasutajaid ligi 766.
Hanketingimustega täpsustatakse nõuet, et kõikide teenuse saajate abistamist eeldatakse kõikide sõitude puhul. Teenuse kasutajatele on linnavalitsuse poolt kehtestatud doteeritavate sõitude piirmäär kvartalis 50 eurot. Raviprotseduuridel osaleja saab taotleda täiendavat piirmäära, lisaks on täiendavat piirmäära võimalik taotleda tööl käivatel puuetega inimestel ja muudel juhtudel kaalutlusotsuste korral.
19.01.2018 jõustus majandus- ja taristuministri 05.10.2015 määruse nr 123 „Taksomeetri kohandamise tingimused ja kord, lubatud veapiirid taksomeetri kasutamisel ning üleminekukiiruse väärtus üleminekul ajatasult sõidukilomeetritasule ja vastupidi“ muutmine. Määrus võimaldab paralleelselt aja- ja kilomeetritariifi rakendamist, mille alusel liidetakse sõitmisel kokku ajatariif ja kilomeetritariif ehk sõidule kulunud aeg * ajahind + km arv * km hind = taksoteenuse hind, millele lisandub sõidualustamise tasu. Uuel hankeperioodil on võimalik teenuse osutaja poolt summeeritud arvestuse ehk nii aja- kui ka kilomeetritariifi liitmise rakendumine.
Uue hanke perioodiks planeeritakse üks aasta. Planeeritavas mahus on arvestatud abivajajate arvu, kütuse, autode hoolduse ja varuosade hinnatõusu (tarbijahinnaindeksi muutus alates I kv 2021 kuni I kv 2022 on 12,9%, Statistikaamet). Kuna kütuse hind on tõusnud, kasvab ka hanke maht enam kui 15%. Arvestades eelnevat on planeeritava riigihankega ostetava teenuse aastaseks mahuks planeeritud orienteeruvalt 300 000 eurot koos käibemaksuga.