EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
13. aprill 2022. a. nr LV-IP-0067 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määruse nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muutmine" eelnõu esitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 35 lõike 1 alusel.
§ 1. Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määrust nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muudetakse järgmiselt:
1) määruse paragrahvi 18 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(2) Rahvahääletusel saab osaleda:
1) iga 14aastane ja vanem isik, kelle elukohana on rahvahääletuse ajal Eesti rahvastikuregistrisse kantud Tartu linn ja
2) iga 14-26aastane isik, kes õpib Eesti Hariduse Infosüsteemi andmetel rahvahääletuse ajal Tartu linnas üldhariduskoolis, kutseõppeasutuses, rakenduskõrgkoolis või ülikoolis.";
2) määruse paragrahvi 29 lõiget 2 täiendatakse punktidega 5, 6 ja 7 järgmiselt:
"5) ta ei ole pankrotis, likvideerimisel ega sundlõpetamisel ning tal ei ole kehtivat äriregistrist kustutamise hoiatust;
6) tal ei ole majandusaasta aruande esitamise võlga;
7) kasutades toetust sündmuse või muu tegevuse elluviimiseks kohustub ta järgima Tartu linna veebilehel avalikustatud keskkonnahoidlike sündmuste või tegevuste korraldamise juhendis sätestatud miinimumnõudeid.";
3) määruse paragrahvi 30 lõiget 3 täiendatakse punktiga 71 järgmiselt:
"71) vastavat taotlusvormile taotleja kavandatud tegevusi keskkonnahoidlike sündmuste või tegevuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks;";
4) määruse paragrahvi 31 täiendatakse punktiga 31 järgmiselt:
"31) järgima Tartu linna veebilehel avalikustatud keskkonnahoidlike sündmuste või tegevuste korraldamise juhendit ja rakendama taotluses lubatud keskkonnahoidlike meetmeid;";
5) määruse paragrahvi 32 lõiget 4 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(4) Toetuse andmise muutmise otsuse teeb linnavalisus korraldusega, kui toetuse andmise otsustas linnavalitsus. Kui toetuse andmise otsustas vastavalt õigusaktile ametiisik, teeb toetuse andmise muutmise otsuse vastav isik.".
6) määruse paragrahvi 35 täiendatakse punktiga 10 järgmiselt:
"10) ülevaade keskkonnahoidlike meetmete rakendamisest koos nende rakendamist tõendavate materjalidega.";
7) määruse paragrahvi 46 lõiget 3 täiendatakse punktiga 9 järgmiselt:
"9) vastavat taotlusvormile taotleja kavandatud tegevusi keskkonnahoidlike sündmuste või tegevuste korraldamise juhendi täitmise tagamiseks.".
8) määruse paragrahvi 53 muudetakse järgmiselt:
"Linnavalitsus korraldusega või vastav ametiisik oma otsusega võib toetuse andmise otsuse kehtetuks tunnistada, kui:
1) taotleja majanduslik või muu olukord ei võimalda tal taotluses nimetatut ellu viia;
2) taotleja ei ole ühe kuu jooksul pärast toetuse summa ja toetuse kasutamise tingimuste kinnitamisele saatmist teatanud toetuse vastu võtmisest;
3) taotleja on teatanud asjaoludest, mis tingivad taotluses nimetatu osalise või täieliku ärajäämise;
4) ilmnevad asjaolud, mis oleks välistanud toetuse andmise otsuse tegemise;
5) taotleja ei ole vaatamata täiendava tähtaja andmisele esitanud varem saadud teotuse kohta aruannet;
6) taotleja ei ole täitnud varasema toetuse tagasinõuet;
7) ilmneb, et taotleja ei ole täitnud varasemas taotluses lubatud kujul keskkonnahoidlike meetmeid;
8) muul põhjendatud juhul.".
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määruse nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" muutmine" eelnõu esitamine " juurde
Tartu Linnavolikogu 11. juuni 2020. a määrus nr 96 "Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise kord" annab reeglid kaasava eelarve korraldamiseks ja Tartu linna eelarvest juriidilistele isikutele toetuse andmiseks.
Kaasava eelarve kontekstis on pikalt kaalutud Tartus õppijatele võimaluse andmist Tartu linna elus rohkem kaasa rääkida, seetõttu laiendatakse kaasava eelarve rahvahääletusel osalejate hulka kuni 26aastaste Tartus õppijatega sõltumata nende elukohast.
Üldised reeglid juriidilistele isikutele Tartu linna eelarvest toetuse saamiseks on eelarve korra paragrahvides 29-35, täpsemad reeglid fikseeritakse konkreetsetes toetusmeetmetes. Eelarve kord fikseerib minimaalsed nõuded, mis igal juhul peavad olema täidetud toetuse saamise eeldusena.
Tartu linnalt toetuse saajate hulk on järjest kasvanud, samuti on kasvanud ootused toetussummadele. Seetõttu on loogiline, et tõusevad ka ootused toetuse saajatele, sh nende majandustegevusele ja jätkusuutlikkusele. Eelnõuga lisatakse toetuse saamise eeldustena jätkusuutlik majandustegevus läbi selle, et lisaks maksuvõla ja võla puudumisele Tartu linna ees, ei tohi toetuse taotleja olla pankrotis, likvideerimisel, sundlõpetamisel ning tal peab olema esitatud majandusaasta aruanne.
Teise olulise teemana eeldatakse toetuse saajalt iga võimaliku tegevuse juures keskkonnahoidlike sündmuste või tegevuste korraldamise juhendis sätestatud miinimumnõuete täitmist. Nõuete täitmiseks kavandatavad tegevused tuleb taotluses ära kirjeldada, neid tuleb toetuse kasutamisel järgida ning nende täitmise kohta aruandes esitada ülevaade ja tõendid (nt fotod). Sündmustena ei peeta silmas mitte ainult kultuuri, noorsootöö ja spordi valdkonna sündmusi ja tegevusi, vaid ka kõikide muude valdkondade sündmusi ja tegevusi. Seetõttu on käesoleva muudatuse rakendamiseks vaja üle vaadata kõik toetuse taotluse vormid ning vajadusel nii taotluse kui aruande vormidesse sisse viia muudatused. Lisaks eeldab nimetatu rakendamine seda, et erinevate osakondade toetustega tegelevad isikud oskavad taotlejaid taotlemisel keskkonnahoidlikkuse nõuete küsimuses nõustada. Lisaks ühekordsete sündmuste korraldajatele peavad keskkonnahoidlikke meetmeid hakkama rakendama ka tegevustoetust saavad isikud.
Keskkonnahoidlike sündmuste korraldamise juhend on leitav Tartu linna veebiliehelt https://www.tartu.ee/sites/default/files/uploads/Heakord_ja_keskkond/Tartu2024rohejuhis.pdf