Õigusakti eelnõu: Informatsioon uuringu "Ujula tänava pikendusena kavandatud liikluslahenduse võimalike alternatiivsete lahendusvariantide esitamine ja nende rakendamisega kaasnevate mõjude hindamine" lähteülesande kohta

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Istungi protokolli kantav otsus
Teema: Informatsioon uuringu "Ujula tänava pikendusena kavandatud liikluslahenduse võimalike alternatiivsete lahendusvariantide esitamine ja nende rakendamisega kaasnevate mõjude hindamine" lähteülesande kohta
Reg. number: LV-IP-0008
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 13.01.2022
Koostaja: Indrek Ranniku
Ettekandja: Tõnis Arjus
Failid: Ujula tn alternatiivide uuring.docx ( 20 kb )
EELNÕU





Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Informatsioon uuringu "Ujula tänava pikendusena kavandatud liikluslahenduse võimalike alternatiivsete lahendusvariantide esitamine ja nende rakendamisega kaasnevate mõjude hindamine" lähteülesande kohta " juurde

Tartu linna üldplaneering vaidlustati Tartu Halduskohtus piirkonna elanike ja seal elukondlikku kinnisvara omavate isikute poolt. Kaebajate nõue muuhulgas oli tühistada Tartu Linnavolikogu 07.10.2021. a otsuse nr 373 osas, millega nähti ette võimalus rajada Ujula tänava pikendusena uued sõidutee läbimurded Kvissentali asumisse ja Puiestee tänavale Aruküla tee 2/4/6 majade kõrvalt. Linnavalitsus tegi Tartu Halduskohtule taotluse kohtuasjas 3-21-2571 menetluse peatamiseks, hankes nimetatud töö tulemuste kohase analüüsi tulemustele tuginevate linna ettepanekute esitamiseni kohtule. Töö koostamise eesmärgiks on teostada  kohakeskne, Kaebajate poolt välja toodud, seni üldplaneeringus Ujula t kohta käsitlemata aspekte haarav analüüs ja vajaduse ilmnemisel välja töötada võimalikud alternatiivsed lahendused võrreldes seni üldplaneeringus kehtestatuga. Uuringuga hinnatakse linna poolt pakutavate variantide ja töö teostaja poolt pakutavate võimalike variantide mõju liikuvusele modelleerides eelnevalt liikluskoormused. Analüüsis keskendutakse muuhulgas piirkonda kavandatud elanike jaoks  vajalikele teenustele ligipääsu võimalustele erinevate alternatiivide korral ning hinnatakse nende mõju linna üldiste strateegiliste eesmärkide saavutamisele (milline lahendus suunab milliseid liikumisvahendeid kasutama). Samuti hinnatakse alternatiivide asjakohaseid mõjusid, sh.  mõjusid elanike tervisele ja heaolule aga ka kavandatu mõju piirkonna puhkeväärtustele ja kaitsealal asuvatele looduskooslustele, hinnatakse alternatiivide mõju olemasolevale taristule ning  erinevate lahenduste investeeringute maksumust. Töö käigus tutvustatakse analüüsi tulemusi Kaebajale. Kaebajalt oodatakse  omapoolse arvamuse esitamist linnale enne kohtumenetluse võimalikku jätkamist.
Osakonna poolt on lisaks praegu üldplaneeringuga kehtestatu kohakesksele modelleerimisele ja hindamisele pakutud variandid, kus Ujula tn läbimurret ei kavandata (v.a. jalg- ja rattatee) ja piirkonna autoliiklus oleks suunatud Meruski tn ning Kvissentali tee kaudu Aruküla teele ning lahendust, kus osa liiklust oleks lisaks suunatud ka Aruküla tee 14 ja 16 kinnistute vaheliselt alalt Aruküla teele. Töövõtjal tuleb esitada töö erinevate osade lõimitud analüüsi põhjal terviksisendi variandid Ujula tänavaga seonduva osas. Modelleerimisel tuleb lähtuda väheneva autokasutusega stsenaariumist (Tartu energia- ja kliimakava modaaljaotuse eesmärkide järgi) aastani 2040. Esialgse eelnõu tutvustamisel keskkonnakomisjonile soovitati variantide analüüsil arvestada Tiksoja silla rajamisega ning jõe-äärse terviseraja, kui jalakäijate liikluskoridoriga. Komisjon soovis informatsiooni ka veel täiendavalt pärast selle teadavõtmist linnavalitsuse poolt.