EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
23. september 2021. a. nr LVK-M-0174 |
Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uue redaktsiooni kinnitamine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 7, § 372 lg 7 ja Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 11 lg 4 alusel.
§ 1. Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uue redaktsiooni kinnitamine
Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uus redaktsioon kinnitatakse vastavalt lisale.
§ 2. Rakendussätted
Tartu Linnavolikogu 6. detsembri 2020. a määrus nr 119 "Tartu linna arengukava 2018-2025 uue redaktsiooni kinnitamine" tunnistatakse kehtetuks.
Õiend
Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uue redaktsiooni kinnitamine " juurde
Vastavalt Tartu linna arengudokumentide koostamise korrale vaadatakse Tartu linna arengukava igal aastal üle ning tehakse vajadusel Tartu Linnavolikogule ettepanekud selle muutmiseks. Samal ajal esitatakse linnavolikogule ka uuendatud eelarvestrateegia projekt, mis on arengukava üks peatükk. Kuna eelarvestrateegia tehakse lühemaks perioodiks kui arengukava, siis pikendatakse seda igal aastal ühe aasta võrra. Tartu linna arengukava 2018-2025 teksti muutmisettepanek ja eelarvestrateegia aastateks 2022-2025 kiideti heaks Tartu Linnavolikogu 1. juuli 2021. a otsusega nr 358 ja suunati avalikule väljapanekule ajavahemikuks 19. juuli - 9. august 2021. Arengukava muutmisettepanekud ja uuendatud eelarvestrateegia tekst tehti huvilistele kättesaadavaks Tartu linna veebilehel. Informatsioon avaliku väljapaneku kohta avaldati Tartu linna veebilehel.
Avaliku väljapaneku ajal said huvilised oma arvamusi ja ettepanekuid esitada nii kirja kui e-posti teel. Väljapaneku ajal laekus kümme täiendavat ettepanekut kolmelt esitajalt. Ettepanekud puudutasid tänavate ehitust ja korrashoidu ning rohealasid. Avalikul väljapanekul laekunud ettepanekud koos linnavalitsuse poolt 31. augustil võetud seisukohtadega nende arvestamise osas on esitatud alljärgnevas tabelis:
Seisukohad ettepanekute arvestamise osas.pdf
Avalik arutelu, kus põhjendati ettepanekute tegijatele ja teistele huvilistele linnavalitsuse seisukohti, toimus 13. septembril kell 17.00-17.30 linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna nõupidamiste ruumis. Täiendusettepanekute esitajatest osales üks esindaja - Leho Laht. Põhimõtteliselt oli osaleja nõus linnavalitsuse seisukohtadega esitatud ettepanekute osas. Arutelu käigus keskenduti peamiselt tänava ehitamise vajadusele Riia tänavast kuni Väike kaare tänavani sadamaraudtee koridoris. Linna esindajad selgitasid, et ettepanek on üldplaneeringus kirjas. Sellise mahuga üksikobjekte eelarvestrateegias ei kajastata, tänava ehitamine kavandatakse vastava aasta eelarve koostamisel rahaliste vahendite olemasolul. Tänava väljaehitamise aeg ei ole praeguseks teada.
Teine täiendusettepanekute esitaja, Irja Alakivi, ei osalenud avalikul arutelul, ent saatis kirja, kus märkis, et linnavalitsuse vastused on formaalsed, ilma sisu avamata, sisu lisamisest rääkimata. Irja Alakivi jäi oma ettepanekute juurde ja palus põhjalikumaid kirjalikke vastuseid. Oma vastuskirjas selgitas linnavalitsus, et ettepanekutele seisukohi kujundades lähtuti põhimõttest, kus vastus lähtub selgelt ettepanekust. Linnavalitsus märkis, et oli teadlik ka selgitustest ettepanekute juurde, kuid juhtis tähelepanu, et selgitustes toodu on ühel või teisel moel saanud vastused kas muus kirjavahetuses või üldplaneeringu avalikul väljapanekul esitatud arvamuste osas võetud seisukohtadega.
Ujula tänava investeeringu maht määrati, arvestades linna poolt läbi viidavate tee-ehituslike hangete ühikhindu ja konkreetseid teadmisi tänava eeldatavate ehitustingimuste kohta. Olemasoleva tänavalõigu rekonstrueerimise hinna määramisel lähtuti tänava kavandatavast ristlõikest ja tavapärasest rekonstrueerimistööde kalkulatiivsetest mahtudest. Planeeritud uue tänavalõigu osas võeti lisaks tänava planeeritud ristlõikele arvesse ka eeldatavalt tavapärasest keerukamaid ehitustingimusi. Konkreetsete ehitusmahtude määramiseks Ujula tänava planeeritud lõigus on kavas teha hüdroloogilised ja hüdrogeoloogilised uuringud, mis annavad konkreetse sisendi tänava projekti ja konkreetsema kalkulatsiooni koostamisse. Kuna tänava kavandamisega seotud uuringud viiakse läbi planeerimis- ja projekteerimisprotsessis, ei kuulu need lisamisele eelarvestrateegiase.
Seetõttu ei leidnud linnavalitsus, et 31. augusti 2021. a korraldusega nr 956 võetud seisukohad ettepanekute kohta oleksid olnud formaalsed.
Arengukava avalikustamise protsessi tulemusel esitatud Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uues redaktsioonis täiendused on väljatoodud punases kirjas lehekülgedel 21, 23 ja 24 alljärgnevas dokumendis:
AK 2018-2025 uus versioon muudatused punasega_2021.pdf
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 7, § 372 lg 7 kohaselt kinnitab linnavolikogu arengukava ja eelarvestrateegia määrusega hiljemalt 15. oktoobriks. Arengukava ja eelarvestrateegia peavad olema vastu võetud enne eelseisva aasta eelarve vastuvõtmist. Käesoleva eelnõuga tehakse Tartu linnavolikogule ettepanek kinnitada Tartu linna arengukava 2018-2025 ja eelarvestrateegia 2022-2025 uus redaktsioon vastavalt lisale.