EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
09. aprill 2020. a. nr LVK-O-0262 |
Loa andmine hankelepingute pikendamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel muuta hetkel kehtivaid, kuid 2020. aastal lõppevaid riigihangete korraldamise tulemusel sõlmitud lepinguid ja pikendada neid riigihangete seaduses lubatud ulatuses 2021. aastaks juhul, kui uue riigihanke korraldamine ei ole eriolukorrast tingitud majandusolukorra muutustest tulenevalt otstarbekas.
2. Linnavalitsusel esitada linnavolikogule ülevaade pikendatud lepingutest hiljemalt 31. jaanuaril 2021. a.
3. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Linnavalitsus on analüüsinud mitmeid käesoleva aasta jooksul või aasta lõpuga lõppevate riigihanke korras tellitud teenuste osutamiseks sõlmitud lepinguid ning jõudnud järeldusele, et osadel juhtudel ei pruugi uue pikaajalise riigihanke korraldamine olla eriolukorrast tingitud majandusolukorra muutuste tõttu mõistlik. Kui teenuse osutaja on valmis hankelepingut pikendama ja sellega on võimalik saavutada rahaliste vahendite kokkuhoid, tasub tänases olukorras sellist võimalust kasutada.
Riigihangete seaduse § 123 reguleerib hankelepingu muutmist ja valdavalt saaks muutmise alusena kasutada seaduse § 123 lõike 1 punktis 1 sätestatud muutmise alust. Nimetatud sätte kohaselt on hankijal õigus sõlmitud hankelepingut muuta uut riigihanget korraldamata, kui hankelepingu üldist olemust, näiteks hankelepingu eset, ei muudeta ja muudatuse väärtus ei ületa riigihanke rahvusvahelist piirmäära ning muudatuste väärtus kokku ei ületa kümmet protsenti asjade või teenuste või viitteist protsenti ehitustööde hankelepingu algsest maksumusest või kümmet protsenti kontsessioonilepingu algsest maksumusest.
Kui tänane lepingu osapool lepingu muutmisega nõustub, annab see võimaluse lükata pikemaajalise riigihanke korraldamine ajale, mil majandus on mõnevõrra eriolukorrast taastunud. Samas säästab lepingu pikendamine teenistujate ning ettevõtjate tööaega, mis kuluks lühiajalise vahehanke korraldamisele.
Sõltuvalt sõlmitud lepingute mahust ja lõppemise ajast võib lepingute pikendamiseks olla vajalik linnavolikogu nõusolek, sest lepingute pikendamisel 2021. aastasse hakatakse tegema kulusid ka uue eelarveaasta arvelt.