EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
04. märts 2020. a. nr LVK-O-0254 |
Loa andmine Tartu-Rahinge-Ilmatsalu jalgratta- ja jalgtee rajamise, liikluskorraldusvahendite paigaldus- ja hooldustööde, teekatte märgistustööde ning foorisüsteemide hooldustööde riigihangete korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada järgmised riigihanked:
1.1. Tartu–Rahinge–Ilmatsalu jalgratta- ja jalgtee rajamise esimese etapi ehitustööd finantseerimisega 2020. ja 2021. aasta eelarvest;
1.2. liikluskorraldusvahendite paigaldustööd perioodil 01.01.2021–31.12.2023;
1.3. liikluskorraldusvahendite hooldustööd perioodil 01.01.2021–31.12.2023;
1.4. teekatte märgistustööd perioodil 01.01.2021–31.12.2023;
1.5. foorisüsteemide hooldustööd perioodil 01.01.2021–31.12.2023.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgnevast päevast.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu-Rahinge-Ilmatsalu jalgratta- ja jalgtee rajamise, liikluskorraldusvahendite paigaldus- ja hooldustööde, teekatte märgistustööde ning foorisüsteemide hooldustööde riigihangete korraldamiseks " juurde
I Tartu–Rahinge–Ilmatsalu jalgratta- ja jalgtee
Kergliiklustee on projekteeritud kogu pikkuses valgustatuna ja kolme meetri laiusena. Esimeses etapis rajatakse:
1) 4,2 km kergliiklusteed riigimaantee 22103 Tartu–Ilmatsalu–Rõhu tee äärde 2,5 km (Ändi tee ristmikult Rahinge bussipeatuseni);
2) Kõpla, Joosepi ja Pihva tee äärde kokku 1,5 km ning Rahinge ühendus bussipeatuseni 0,2 km.
Teises etapis rajatakse 3,2 km kergliiklusteed riigimaantee 22103 Tartu–Ilmatsalu–Rõhu tee äärde ehk lõik Rahingelt kuni Ringtee tänavani.
Käesoleva aasta eelarves on Tartu–Rahinge–Ilmatsalu jalgratta- ja jalgtee töödeks 619,6 tuhat eurot ning välisrahastuse osaks oli lisaks planeeritud 234 tuhat eurot. Algselt oli selle jalgratta- ja jalgtee ehitus linnapiirkondade jätkusuutliku arengu meetme reservnimekirjas ja ehitust planeeriti rahastada osaliselt nimetatud meetmest. Hetkeseisuga on plaanis seda toetuseosa kasutada samuti linnapiirkondade jätkusuutliku arengu meetme toetusobjekti Näituse ja Vaksali tänava ristmikust alguse saava ja kuni Rohelise pargini kulgeva kergliiklustee ehitamise finantseerimiseks. Seega Tartu-Rahinge-Ilmatsalu kergliiklustee ehitamist on kavas finantseerida täies ulatuses linna eelarvest.
Esimese etapi riigihanke eeldatav maksumus on ligikaudu 1,3 miljonit eurot ning ettepanek on teha tööd aastatel 2020-2021. Tööde ulatust illustreerib järgnev skeem:
skeemrahinge.png
II Perioodiks 01.01.2018-31.12.2020 on linnal sõlmitud töövõtuleping liikluskorraldusvahendite paigaldamiseks KiirWarren.KL OÜga. Käesoleva lepingu kolme aasta kogumaksumus koos käibemaksuga on 95 997 eurot, keskmine aastamaksumus on 31 999 eurot.
Liikluskorraldusvahendite paigaldustööde hulka kuuluvad liiklusmärkide, tõkiste, piirete, künniste jms paigaldustööd, samuti vastavalt vajadusele amortiseerunud liikluskorraldusvahendite asendamine ning ajutine liikluskorraldus avalike ürituste ajal. Riigihanke tulemusel soovime sõlmida töövõtulepingu järgmiseks kolmeks aastaks. Eeldatav riigihanke rahaline maht järgnevaks kolmeks aastaks on 110 tuhat eurot.
III Perioodiks 01.01.2017-31.12.2020 on linnal sõlmitud töövõtuleping liikluskorraldusvahendite hooldustöödeks KiirWarren.KL OÜga. Käesoleva lepingu nelja aasta kogumaksumus koos käibemaksuga on 157 800 eurot, keskmine aastamaksumus on 39 450 eurot.
Tartusse on paigaldatud ligikaudu 12 tuhat liiklusmärki, 2500 m piirdeid, 1500 tänavaviita, 155 betoontõkist, 140 bussiinfotoru ja muid liikluskorraldusvahendeid. Töövõtja ülesanne on neid hooldada ja remontida.
Töövõtja peab:
- puhastama liikluskorraldusvahendid porist ja lumest, et oleks tagatud nähtavus, samuti kõrvaldama mehaanilised vigastused;
- tagama liiklusmärkide korrasoleku, sealhulgas turismiinfoviidad ja linna poolt paigaldatud erinevad infotahvlid, liiklusmärgipostid ja muud liiklusmärkide paigalduseks kasutatud vahendid;
- tagama jalakäijate ala piirete, bussiinfotorude, tänavasiltide, mehaaniliste liikluskorraldusvahendite (betoontõkised, tõkis- ja tähispostid, kiiruspiirajad, plastist ohutussaared, liikluspeeglid) korrasoleku;
- hooldama uusi liikluskorraldusvahendeid (aastas paigaldatakse ligikaudu 300 uut liiklusmärki);
- volituste alusel menetlema hooldatavate liikluskorraldusvahenditega seotud liikluskahjusid;
- paigaldama liiklusõnnetuses või mingil muul põhjusel purunenud, vigastatud, kadunud liikluskorraldusvahendite asemele kohe ajutised liikluskorraldusvahendid kuni alalise liikluskorralduse taastamiseni.
Riigihanke tulemusel soovime sõlmida töövõtulepingu järgmiseks kolmeks aastaks. Eeldatav riigihanke rahaline maht järgnevaks kolmeks aastaks on 140 tuhat eurot.
IV Perioodiks 01.01.2017-31.12.2020 on linnal sõlmitud töövõtuleping foorisüsteemide hooldustöödeks IB Foor OÜga. Käesoleva lepingu nelja aasta kogumaksumus koos käibemaksuga on 440 640 eurot, keskmine aastamaksumus on 110 160 eurot.
Tartus on hooldusel 2020. aasta alguse seisuga 52 fooriobjektil 1073 fooripead, 337 jalakäijate väljakutsenuppu, 211 fooriandurit, 45 foorikontrollerit, 2 elektroonset tõkkepuud, 7 kiirustablood, 33 liiklusloendurit, 2 liikluse jälgimise ja salvestamise seadet ning 4 nn nutikat liiklusmärki.
Töövõtja peab:
- tegema foorisüsteemide, tõkkepuude, liikluskiirust ja intensiivsust fikseerivate seadmete, liiklusloendurite ning nn nutikate ülekäiguradade seadmete hooldustöid vastavalt hankedokumentides esitatud tehnilistele ja kvaliteedinõuetele;
- tagama foorisüsteemide, fooride tööks vajaliku riist- ja tarkvara ning fooriandurite korrasoleku;
- korrigeerima vajadusel fooriprogramme;
- tagama sõidukite liiklemiskiirust ja -intensiivsust fikseerivate seadmete korrashoiu ja seadme mõõtekohtadesse paigaldamise (aastas paigaldatakse seade kümnesse erinevasse mõõtekohta);
- tagama tõkkepuude korrashoiu (hooldusperioodi alguses on linnas kaks elektroonilist tõkkepuud);
- tagama kõiki Tartu linna foorisüsteeme hõlmava fooriinfo (sealhulgas foorianduritelt laekuvate liiklusintensiivsusandmete) aruannete elektroonilise esitamise;
- hooldama hooldusperioodil paigaldatavaid uusi foorisüsteeme, tõkkepuid, liikluskiirust ja -intensiivsust fikseerivaid seadmeid ning nn nutikate ülekäiguradade seadmeid;
- paigaldama purunenud, vigastatud fooride asemele ajutised foorid ja muud vajalikud liikluskorraldusvahendid kuni alalise liikluskorralduse taastamiseni;
- tagama liikluse jälgimise ja salvestamise videoseadmete korrashoiu (hooldusperioodi alguses on olemas kaks videoseadet);
- tagama nn nutikate ülekäiguradade seadmete korrashoiu (hooldusperioodi alguses on olemas neli seadet);
- menetlema hooldusaluste fooride, tõkkepuude, liikluskiirust ja -intensiivsust fikseerivate seadmete, ning nn nutikate ülekäiguradade seadmetega seotud liikluskahjusid.
Korraldatava riigihanke tulemusel soovime sõlmida töövõtulepingu järgmiseks kolmeks aastaks. Eeldatav riigihanke rahaline maht kolmeks aastaks on 370 tuhat eurot.
V Perioodiks 01.01.2017-31.12.2020 on linnal sõlmitud töövõtuleping teekatte märgistustööde tegemiseks KiirWarren.KL OÜga. Käesoleva lepingu nelja aasta kogumaksumus koos käibemaksuga on 323 280 eurot, keskmine aastamaksumus on 80 820 eurot.
Aasta jooksul markeeritakse termoplastiku ja värviga kokku ligikaudu 10 tuhat m2 teekatteid.
Pakkuja peab riigihankel esitama ühikhinnad, mille alusel tellitakse töövõtjalt töid kogu lepinguperioodi jooksul.
Tegelik tööde maht ületas lepingus kavandatud mahtu kolmandiku võrra. 2019. aasta markeerimistööde maksumus oli ligikaudu 120 tuhat eurot.
Riigihanke tulemusel soovime sõlmida töövõtulepingu järgmiseks kolmeks aastaks. Eeldatav riigihanke rahaline maht kolmeks aastaks on 400 tuhat eurot.
_________________
Majanduskomisjoni protokoll nr 35:
Otsustati:
2.1. teha ettepanek muuta Tartu-Rahinge-Ilmatsalu jalgaratta- ja jalgtee rajamisel ligipääsu Rahinge järve äärde ja teha see ainult Pihva teelt ning sellega seoses korrigeerida hanke eeldatavat maksumust;
2.2. volikogu loal korraldatud hangete olulise kallinemise korral tuleb see linnavalitsusel uuesti komisjoni tuua;
2.3. suunata eelnõu volikokku ja toetada selle vastuvõtmist.