Asutuse nimetus: | Tartu Linnavolikogu |
Koosoleku pidaja: | Majanduskomisjon |
Reg nr: | 34 |
Kuupäev: | 12.02.2020 |
Kellaaeg: | 15:00 - 16:35 |
Toimumise koht: | Tartu, raekoda |
Juhataja: | Verni Loodmaa |
Protokollija: | Aune Rumm |
Osalejad: | Toomas Kapp, Verni Loodmaa, Riina Kallas, Arvo Lehemets, Raimond Viik, Jaan Willem Sibul, Jelena Frunze, Nikolai Männik, Asko Tamme, Laura Danilas; elektrooniliselt Martin Bek, Lauri Räpp, Heiki Järveveer, Tiia Teppan |
Puudusid: | Peeter Laurson |
Kutsutud: | abilinnapea Raimond Tamm, linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak, Tartu Linnatranspordi ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona, Tartu Noortevolikogu esindaja Liisi Haljasorg |
Seisund: | Allkirjastatud |
Sarja indeks: | 1-3 Linnavolikogu alatiste komisjonide protokollid |
Failid: | LVK_MK_Protokoll_2020_00034.asice ( 24 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU
MAJANDUSKOMISJON KOOSOLEKU PROTOKOLL |
|
Tartu |
12. veebruar 2020. a. nr 34 |
Päevakord:
1. Loa andmine ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava koostamise riigihanke korraldamiseks
2. Loa andmine omanikujärelevalve teenuse riigihanke korraldamiseks
3. Ettepanekud taksoveoteenuse nõuete ja tingimuste muutmiseks
4. Informatsioon naastrehvide kasutamise mõjude kohta
5. Kohal algatatud küsimused
1. Loa andmine ühisveevärgi ja -kanalisatsiooni arendamise kava koostamise riigihanke korraldamiseks
Kuulati Raimond Tamme ettekannet, Raimond Tamme ja Rein Haagi vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Küsimustele vastates selgitati Tartu Veevärgi sisendit kava koostamisel ja riigihanke hinnangulise maksumuse kujunemist.
Komisjonis rõhutati, et kava koostamise töömaht tuleb täpselt kirjeldada.
Toomas Kapp ei osalenud päevakorrapunkti otsustamises.
Otsustati eelnõu toetada.
2. Loa andmine omanikujärelevalve teenuse riigihanke korraldamiseks
Kuulati Raimond Tamme ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Otsustati:
2.1. teha linnavalitsusele ettepanek kaaluda, et linn korraldaks ka tehnovõrkude töödest tingitud asfalteerimiste ja teekatte taastamistööde omanikujärelevalvet;
2.2. eelnõu toetada.
3. Ettepanekud taksoveoteenuse nõuete ja tingimuste muutmiseks
Kuulati Raimond Tamme ja Madis Oona ettekannet, vastuseid küsimustele ning komisjoni liikmete arvamusi.
Linnavalitsus on koostanud ühistranspordiseaduse muutmiseks ettepanekud, mis puudutavad tava- ja äpitaksoteenust pakkuvatele sõidukitele esitatavaid nõudeid, majandustegevuse registris taksoveoloa, sõidukikaardi ja teenindajakaardi andmete õigsuse tagamist ja järelevalve tõhustamist ning äpitaksoteenuse vahendaja kohustusi.
Raimond Tamm selgitas, et äpitaksoteenuse on kliendid hästi vastu võtnud ja linna soov ei ole nende tegevust piirata. Äpi- ja tavataksode konkurentsisituatsiooni ühtlustamiseks tuleks pigem leevendada tavataksode nõudeid ja muuta nende teenust tarbijasõbralikumaks.
Komisjonis rõhutati, et ettevõtlust ei tule kindlasti piirata, kuid reeglid peavad olema kõigile võrdsed.
Üks ettepanek puudutab äpitaksoteenuse osutamiseks kasutatava sõiduki märgistamise kohustust sarnaselt tavataksodega. Komisjon märkis, et ettepanekus tuleb selgelt välja tuua, et sõiduk peab olema märgistatud teenuse osutamise ajal.
Tavataksode puhul on probleem, et teenuse lõpphind, mis koosneb erineval moel kombineeritavast kilomeetrihinnast ja ajatasust, jääb tarbijale arusaamatuks. Linna taksoveoteenuse määruses tarbija kaitseks seatud ülempiir ajatasule ei täida oma eesmärki, on taksofirmasid, kes seda ignoreerivad. Komisjon leidis, et tuleb kaaluda, kas on võimalik teha seadusandjale ettepanek ka hinna läbipaistvuse tagamiseks.
Otsustati:
3.1. linnavalitsusel korraldada ettepanekute arutamiseks kohtumine tava- ja äpitaksofirmade esindajatega;
3.2. jätkata teema arutelu pärast kohtumise toimumist.
4. Informatsioon naastrehvide kasutamise mõjude kohta
Kuulati Rein Haagi ettekannet, vastuseid küsimustele ja komisjoni liikmete arvamusi.
Linnavalitsus on seisukohal, et naastrehvide kasutamise piiramine ilmastikutingimustest sõltuvalt võiks olla põhjendatud, kuna naastrehvide kasutamisest tekkiv kahju teede seisundile ja õhu kvaliteedile on märkimisväärne.
Otsustati:
4.1. komisjon näeb vajadust naastrehvide kasutuse piiramiseks, kuid selle eeltingimus on teehoolduse taseme oluline tõus;
4.2. linnavalitsusel tuleb teemat aktiivselt kommunikeerida ja tõsta elanike teadlikkust naastrehvide kasutamisega seotud probleemidest.
5. Kohal algatatud küsimused
Komisjoni lähiaja koosolekute päevakorda planeeritakse parkimiskorralduse teema, ülevaade ettevõtluse osakonna tegemisest ning Vanemuise tänava rekonstrueerimise tulemused ja mõjud liikluskorraldusele.
Verni Loodmaa | |
Koosoleku juhataja |
Aune Rumm Protokollija |