I. Linnavalitsus esitab ettepanekud 2020. aasta eelarve eelnõu muutmiseks, mille tulemusel eelarve maht ei muutu:
1.1. Vähendada linna laenude teenindamise kulusid 21 609 eurot. 2019. a novembris pärast eelarve eelnõu esitamist täpsustusid makstavad intressimäärad ja maksetingimused.
1.2. Vabanenud vahendid 21 609 eurot suunatakse alampalga tõusuga kaasnevateks tööjõukuludeks. Linna eelarve koostamisel lähtuti alampalgast 580 eurot, riik kinnitas 584 eurot.
2.1. Danske Bank AS Eesti filiaali 01. oktoobrist 2019. a sulgemisega seoses on Danske Bank Eestis tegevuse lõpetamise tõttu teinud Tartu linnale ettepaneku kehtivate võlakirjaemissioonide lepingute muutmiseks laenulepinguteks samadel tingimustel, kuna panga Eesti filiaali tegevused üle võtnud Leedu filiaal ei ole suuteline kõiki lepingutega võetud pangapoolseid kohustusi Eestis täitma. Seetõttu muudeti kahepoolsel kokkuleppel linna 4 võlakirjalepingut laenulepinguteks ning alates 19. novembrist 2019. a kajastub 4 võlakirjalepingu põhikohustist kogusummas 26 129 018 eurot linna bilansis ja eelarves pangalaenudena.
II. Linnavolinik Vahur Kalmre (VL Tartu Eest) ettepanek on muuta seletuskirjas linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna põhitegevuskulude sihituse sõnastust: asendada olemasolev "20 000 eurot - Raadi piirkonna planeerimine" sõnastusega "20 000 eurot - Raadile kavandatud multifunktsionaalse linnahalli äriplaani tegemine".
Linnavalitsuse seisukoht: Ei toeta - 2019. a viidi läbi Raadile kavandatud Multifunktsionaalse linnahalli asukoha analüüsiks ümarlaud ja töötuba, mille tulemusel jäädi jätkuvalt seisukohale, et linnahalli asukohaks reserveeritakse maa jätkuvalt seni üldplaneeringuga kavandatud kohale Roosi tn 89 ja lähiala. Detailplaneeringuid koostatakse eelkõige selleks et neid realiseerida või anda võimalus realiseerimiseks lähiaastatel. Linnavarade osakonna muu vaba aja ja kultuuri investeerimiskulude eelarves on kavandatud kulud: 40000 eurot südalinna kultuurikeskuse rajamise ettevalmistamiseks, sh äri- ja tasuvusuuring, organisatsioonimudeli analüüs ja arheoloogilised uuringud (surfid). Ning lisaks ülemaailmsete suuremate kontsertide ning rändnäituste turu analüüs, Tartu valmisolek neid vastu võtta. Viimatimainitu saab olla sisendiks järgmiste tegevuste planeerimiseks.
III. Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsiooni 2 ettepanekut kasvatavad eelarvet 50 000 eurot:
1.1. Tõsta parkimistasu 869 000 euro pealt 919 000 euro peale ja võtta kavasse südalinna parkimistasu tõstmise 2020. aastal
1.2. Lisada 04510 Linna teed ja tänavad Rajatiste majandamiskuludesse täiendavalt 50 000 eurot jalgrattateede remondiks sh kõnnitee äärekivide allalaskmiseks jalgratta, vankri ja ratastooliga liikumise lihtsustamiseks probleemsetes kohtades. Kokku seega 220 000 eurot. Selgitus: jalgratta- ja kergliikluse soodustamiseks soovime tõsta parkimistasu südalinnas ning suunata vahendid otseselt jalgrattataristu kvaliteedi arendamiseks. Ettepanek sobitub ka plaaniga rajada Magistri tn parkla asemel parkimismaja ning piirata selle valmimise järel parkimist südalinna tänavatel veelgi.
Linnavalitsuse seisukoht: Ei toeta -Parkimistasu Tartu linnas on kehtestatud mitte tulu teenimise, vaid liikluse korraldamise eesmärgil. Parkimiskorralduse muudatustele tuleb läheneda süsteemselt linna kogu territooriumi haarates.
2.1. Suurendada üksikisiku tulumaksu laekumise prognoosi 220 329 euro võrra;
2.2. Lisada 220 329 eurot reale Haridus 09110 Koolieelsed lasteasutused selleks, et jätta lasteaia kohatasud 2019 aasta tasemele. Selgitus: Tartus kehtiv kohatasu on niigi Eestis üks kõrgemaid. Tallinna linnas on hetkel kohatasu 65.88 eurot. Paneme ette kohatasu aastal 2020 mitte tõsta.
Linnavalitsuse poolt on ettepanek vormistatud lastevanemate tasu vähendamisena, sest eeldatavasti on ettepanekuga nii mõeldud, kuid väljendatud seda tehtud ettepanekus lasteaedade kulueelarve suurendamisena.
Linnavalitsuse seisukoht: Ei toeta - aasta aastalt on vähenenud lapsevanemate osalusprotsent lasteaedade tegevuskulude katmisel. Kui veel mõned aastad tagasi võisime rääkida, et linna eelarvest rahastatakse lasteaedade tegevuskulusid ca 80 % ja vanema osaluse arvelt ca 20 % ulatuses, siis 2020. aastaks langeb lapsevanemate osalusprotsent 16,8%-le. Kohatasu seotus töötasu alammääraga on taganud mõistlike proportsioonide säilimise olukorras, kus kulud alusharidusele järjest kasvavad.
Tartus on kohatasu, eralasteaedade õppemaks ja rakendatavad soodustused omavahel seotud. Kui me kärbime kohatasu linna lasteaedades või laiendame soodustusi, siis peab otsustama, kas see kõik kehtib ka eralasteaedadele ja -hoidudele. 2020. aastal on kavandatud toetus 1170 erasektoris kohta kasutavale lapsele. Kui vastus on "jah", siis tuleb leida vahendid ka eralasteaedadele ja -hoidudele saamatajäänud tulu katmiseks, sest palgatõusu ootavad ka erasektoris töötavad õpetajad. Kui soovime säilitada olukorda, kus lapsevanemaid koheldakse võrdselt, sõltumata lasteaia omandivormist, siis tuleks linnal leida järgnevatel aastatel lisavahendid ka eralasteaedadele saamatajäänud tulu katmiseks.
IV. Linnavolinik Jüri Kõre (VL Tartu Heaks) ettepanek on:
1.1. Vähendada tulu koolieelsete lasteasutuste kohatasust 200 000 eurot ja selleks
1.2. vähendada üldvalitsemise kulusid.
Põhjendused on esitatud VL Tartu Heaks saadikurühma poolt esitatud eelnõus Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2016. a määruse nr 115 “Tartu linna koolieelsete munitsipaallasteasutuste rahastamisel vanemate poolt kaetava osa määra kehtestamine” muutmine.
Linnavalitsuse seisukoht: Ei toeta- vt linnavalitsuse eelmine seisukoht.