EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
29. august 2019. a. nr LVK-O-0209 |
Loa andmine Tartu randades rannavalveteenuse osutamise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange rannavalveteenuse osutamiseks Tartu randades perioodil 01.05.2020-31.08.2025.
2. Otsus jõustub 13. septembril 2019. a.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu randades rannavalveteenuse osutamise riigihanke korraldamiseks " juurde
Linnavalitsus taotleb luba korraldada riigihange rannavalveteenuse tellimiseks Tartu linna Emajõe äärsetes ujulates ja Anne kanali supelrannas perioodil 01.05.2020-31.08.2025.
Tartu linna avalikes randades (Emajõe paremkalda vabaujula, Emajõe vasakkalda linnaujula ning Anne kanali supelrand) on rannavalve teenust osutatud kolmeaastaste avatud hankemenetluste tulemusel sõlmitud lepingute alusel. Aastateks 2017-2019 teenusepakkuja leidmiseks korraldati viimati hange 2017. aastal. Kehtiv leping lõpeb 31. augustil 2019.
Muudatusena on kavas tellida teenust viieks aastaks. Pikem periood võimaldab investeeringuid tööjõuressursile ja rannainventarile otstarbekamalt planeerida. Varustus, koolitused ja täiendõpe on kulukad ning pikem hankeperiood annab teenusepakkujale suurema kindlustunde kvaliteetsesse teenusesse ja inimressurssi investeerimiseks.
Ametlik suplushooaeg randades kestab 1. juunist kuni 31. augustini, randade avamiseks vajalikeks ettevalmistusteks on töövõtuperioodi alguseks arvestatud 1. mai. Viimaste hangete kogemused on näidanud vajadust rannavalveteenuse järele alates maikuu keskelt. Samuti oleme lisatööna tellinud Anne kanali veeproovide võtmise igal nädalal, et oleks tagatud pidev ülevaade suplusvee kvaliteedist.
Uues lepingus on töövõtja peamised ülesanded järgmised:
1. vetelpääste, meditsiinilise esmaabi ja külastajate turvalisuse tagamine;
2. veeanalüüside tellimine suplusperioodil, infotelefoni tagamine, aktuaalse informatsiooni ja tähistuste olemasolu randades, suplusakvatooriumi märgistamine poidega, suplusakvatooriumi piires veealune koristus;
3. reageerimine veeõnnetustele väljaspool suplusakvatooriumi;
4. seonduvate andmebaaside pidamine (õhu- ja veeseire, külastajate info);
5. patrullekipaaži olemasolu tagamine suplusperioodil.
Eelmisel riigihankel esitas pakkumuse AS G4S Eesti, see tunnistati edukaks ja sõlmiti töövõtuleping. Lepingu kogumaksumus aastatel 2017-2019 on 308 868 eurot.
------------------------
Rahanduskomisjoni 06.09.2019 koosoleku protokoll nr 21:
Otsustati:
5.1. linnavalitsusel põhjendada volikogu istungil hankeperioodi pikkust;
Linnavalitsuse 10.09.2019 istungi protokoll nr 59:
8. Seisukoha esitamine linnavolikogu majandus- ja rahanduskomisjoni ettepanekutele
OTSUSTATI:
......................
8.3. korraldada rannavalveteenuse tellimise riigihange viieaastaseks perioodiks.
Selgitus
Linnavolikogu rahanduskomisjonis paluti täiendavalt põhjendada rannavalveteenuse perioodi pikkuse muutmist võrreldes eelnevate perioodidega. Linnamajanduse osakonna haljastus- ja puhastusteenistusel on kavatsus korraldada rannavalveteenuse tellimine viieaastaseks perioodiks 01. mai 2020.a - 31.august 2025. a. Seni on hankeid läbi viidud kolmeaastaste tsüklitena.
Pikema perioodi korral on võimalik töövõtjatel investeeringuid tööjõuressursile ja rannainventarile (päästevarustus, poid, esmaabivahendid jms) otstarbekamalt planeerida. Teenuse osutamiseks vajaliku varustuse eeldatav kasutusiga on kuni viis rannavalvehooaega. Varustus, koolitused ja täiendõpe on kulukad ning pikem hankeperiood annab teenusepakkujale suurema kindlustunde kvaliteetsesse teenusesse ja inimressursi investeerimiseks.
Pakutud hindu võidakse viieaastasel perioodil korrigeerida, kui kohaliku omavalitsuse või riigi poolt kehtestatakse teenuse hinda oluliselt mõjutav(ad) täiendav(ad) nõu(d)e(d), millega pakkuja ei saanud pakkumuse koostamisel arvestada.