EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
29. mai 2019. a. nr LVK-O-0183 |
Loa andmine erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse osutamiseks aastatel 2020-2021.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenuse riigihanke korraldamiseks " juurde
Tartu linnas reguleerib erivajadustega isikutele sotsiaaltransporditeenuse osutamist Tartu Linnavolikogu 12. novembri 2015. a määrus nr 96.
Teenust osutatakse raske või sügava liikumis- ja nägemispuudega tartlastele, kes puudest tingituna ei saa kasutada ühistransporti. Sotsiaaltransporditeenust võib määrata ka muu puude liigiga inimesele tema teenusevajadusest lähtuvalt.
Hanke sisu on erivajadustega inimeste transpordi korraldamine Tartu linnas (osaliselt kohandatud) väikesõidukitega. Sõitja tasub kolmandiku sõidu hinnast, ülejäänu tasutakse linnaeelarvest.
Kehtival hankeperioodil 2018-2019 tehakse aastas ligikaudu 19 568 sõitu, keskmiselt sõidetakse aastas 85 282 kilomeetrit. Teenust pakub praegu OÜ Tartaline. Kehtiva lepingu rahaline maht on 348 000 eurot koos käibemaksuga. Kuna teenuse kasutajate arv on suurenenud, siis on 2019. aasta esimesest lisaeelarvest taotletud juurde 34 800 eurot.
Tabel 1
Invatakso teenuse hinnad 2018-2019 hankeperioodil
Hinnakomponent | Hind aastal 2018 | Hind aastal 2019 |
| Hind käibemaksuta | Hind käibemaksuta |
Teenuskilomeetri hind | 0,70 eurot | 0,70 eurot |
Sõidu alustamise tasu
(sellest taksomeetri alusel) | 6 eurot
3 eurot | 6 eurot
3 eurot |
Tasu ühe seisutunni eest | 15 eurot | 15 eurot |
Ratastoolis kliendi saatmise ja abistamise tunnitasu | 15 eurot | 15 eurot |
Kiirusenäit, mille juures minnakse kilomeetritariifilt üle ajatariifile | 21,43 km/h | 21,43 km/h |
Pakkumuse hind kokku käibemaksuta | 140 000 eurot | 150 000 eurot |
Võrreldes aastatega 2016-2017 (934 teenuse kasutajat) on käimasoleval hankeperioodil teenuse kasutajate hulk suurenenud. Eriti on suurenenud klientide arv, kes vajavad täiendavalt sõite seoses töövõimereformi rakendumise (puuetega inimeste tööturule suundumine on kasvutendentsiga) ning dialüüsis ja keemiaravil käimisega. Samuti on suurenenud ühe kasutaja poolt keskmiselt läbisõidetud teenuskilomeetrite arv. Käesoleval ajal on teenuse kasutajate nimekirjas 1138 inimest, neist igapäevaselt aktiivseid kasutajaid on umbes 700. Teenuse kasutajate hulka on aidanud vähendada madalapõhjaliste busside kasutuselevõtt Tartu linna ühistranspordis, samuti isikliku abistaja teenuse areng ja mahtude tõstmine.
Hanke tingimustega täpsustatakse nõuet, et kõikide teenuse saajate abistamine on kohustuslik kõikide sõitude puhul. Teenuse kasutajatele on linnavalitsuse poolt kehtestatud doteeritavate sõitude piirmäär 50 eurot kvartalis. Raviprotseduuridel osaleja saab taotleda täiendavat piirmäära, lisaks on täiendavat piirmäära võimalik taotleda ka tööl käivatel puuetega inimestel ning muudel juhtudel kaalutlusotsustega.
26. novembril 2018. a jõustus majandus- ja taristuministri 5. oktoobri 2015. a määruse nr 123 „Taksomeetri kohandamise tingimused ja kord, lubatud veapiirid taksomeetri kasutamisel ning üleminekukiiruse väärtus üleminekul ajatasult sõidukilomeetritasule ja vastupidi“ muutmine. Määrus võimaldab paralleelselt aja- ja kilomeetritariifi rakendamist, mille alusel liidetakse sõitmisel kokku ajatariif ja kilomeetritariif ehk sõidule kulunud aeg * ajahind + km arv * km hind = taksoteenuse hind, millele lisandub sõidualustamistasu. Käesoleva hetkeni sotsiaaltransporditeenust osutanud taksofirma erinevate tariifide võimalust ei kasutanud, kuna määrus on soovitusliku iseloomuga. Uuel hankeperioodil on võimalik teenuse osutaja poolt summeeritud arvestuse ehk nii aja- kui ka kilomeetritariifi liitmise rakendumine, mis toob kaasa teenuse hinna tõusu. Järgneval perioodil on eeldatav samuti kütuse hinna ja alampalga tõus.
Arvestades eelnevat planeerime riigihankega ostetava teenuse aastaseks mahuks orienteeruvalt 215 000 eurot koos käibemaksuga ehk kokku kaheks aastaks orienteeruvalt 430 000 eurot koos käibemaksuga.
Uue hanke perioodiks planeeritakse kaks aastat. Hange korraldatakse avatud hankemenetlusega.