Linnavolikogu hariduskomisjon tegi oma 4.06 istungil linnavalitsusele kaks ettepanekut linnavolikogule esitatud määruse "Kõrge lennu stipendium" eelnõu osas.
Esiteks tehti linnavalitsusele ettepanek üle vaadata eelnõu sõnastus, et oleks selgem, kes on lepingu osapooled, kes stipendiumi kasutamise eest vastutaja ning kes aruandekohuslane. Käesolevad muudatusettepanekud täpsustavad, et stipendiumi taotletakse konkreetse 12-19aastase isiku jaoks, kuid stipendiumi taotleb huvikool ning ka leping sõlmitakse taotleva huvikooliga, mis vastutab lepingu täitmise eest. Noor, kelle jaoks stipendiumi taotletakse, ei kanna finantsvastutust, kuid taotlemisel esitatav stipendiumi kasutamise kava peab olema allkirjastatud nii noore kui huvikooli poolt. Samuti peab stipendiumi kasutamise aruandes sisalduma individuaalne tagasiside noorelt, kelle arengupotentsiaali avamiseks stipendiumi taotleti. Seega kuigi finantsvastutus on huvikoolil, tuleb stipendiumi kasutamise kava ette valmistada ja ellu viia tihedas koostöös õppijaga. Õppija ei ole stipendiumi objekt, vaid subjekt, aktiivne kaasosaline. Sisse viidavate muudatustega on hariduskomisjoni ettepanek arvesse võetud.
Teiseks tegi hariduskomisjon ettepaneku muuta § 1 lg 1 sõnastust ning asendada "12-19-aastase noore" sõnadega "kuni 19-aastase noore". Vastavalt eelnõule on kõrge lennu stipendium Tartu linna ja SA Tartu Kultuurkapital koostöös välja antav stipendium oma huvivaldkonnas pühendunud 12-19aastase noore arengupotentsiaali avamiseks Tartu huvikoolis toimuvate õpingute raames (§ 1 p 1). Vanuserühm valiti arutelude käigus, et toetada väljakujunenud eelistusega teismeliste võimalust arenguhüppeks. Eelnõu välja töötamisel osalenute arvates on vanuse alampiir oluline ja sellest loobumine muudaks stipendiumi olemust. Lapseealisel (vanuse alampiiri äravõtmine viiks stipendiumi saamise võimaluse kasvõi 3. eluaastale) ei ole veel välja kujunenud võimekus võrdväärsena kaasa rääkida oma arengupotentsiaali tõstmise tegevuskava loomises või lisada aruandele oma hinnang oma arengule (§ 3 p 2). Stipendium on loodud aktiivseks koostööks juhendaja ja teismelise vahel (teismelise ande avamisel), mitte teismelise vajaduste üle otsustamiseks juhendaja poolt. Teise argumendina vanust mitte muuta saab välja tuua, et ligikaudu praegu planeeritud II kooliastme vanusest alates saab noorel olla välja kujunenud täiendava mahuka stipendiumi vajadus. Selleks ajaks on valdkonnaga tegeletud 4-5 aastat ja jõutud faasi, kus edasiseks arenguks läheb vaja hinnalisemaid vahendeid, rahvusvahelisi koostöökogemusi vms. (Nooremate jaoks saab mh taotleda väiksema mahuga stipendiume Tartu Kultuurkapitalist (AS Pristis koolinoorte turvalise arengu sihtkapital mahuga 400 eur, Laste arengu fond mahuga 350 eur, JCI Toomemäe laste ande arengu stipendium mahuga 1885 eur, vt https://kultuurkapital.ee/preemiad-ja-stipendiumid/)). Kolmanda argumendina vanuse alampiiri muutmise vastu tuleb rõhutada, et üks stipendiumi loomise ajendeid on hoida noort huviala juures teismeeas, kui võime tõdeda huvikoolist suurenevat väljalangevust. Vanuse alampiiri langetamisel stipendiumil seda mõju enam ei oleks.
Eelnevast tulenevalt ei võeta hariduskomisjoni ettepanekut vanuse alampiiri muutmiseks arvesse ja selles osas eelnõu muudatusettepanekut ei esitata.