EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
13. mai 2019. a. nr LV-IP-0091 |
Linnavolikogu otsuse "Loa andmine riigihanke "Erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenus 2020-2021" korraldamiseks" esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihanke "Erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenus 2020-2021".
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Linnavolikogu otsuse "Loa andmine riigihanke "Erivajadusega isikute sotsiaaltransporditeenus 2020-2021" korraldamiseks" esitamine " juurde
Riigihanke menetlemiseks on dokumendiregistris algatatud asi: RH-19-053.
Hanke läbiviimiseks on avatud hankemenetlus.
Tartu linnas reguleerib erivajadustega isikutele sotsiaaltransporditeenuse osutamist 12.11.2015 määrusega nr 96 kehtestatud "Sotsiaaltransporditeenuse osutamise kord".
Teenust osutatakse raske või sügava liikumis- ja nägemispuudega tartlastele, kes puudest tingituna ei saa kasutada ühistransporti. Vastavalt määrusele saab määrata sotsiaaltransporditeenuse ka muu puude liigiga inimese teenusevajadusest lähtuvalt. Hanke sisuks on erivajadustega inimeste transpordi korraldamine (osaliselt kohandatud) väikesõidukitega Tartu linnas. Sõitja tasub 1/3 sõidu maksumusest, ülejäänud tasutakse linna eelarvest.
Kehtival hankeperioodil 2018-2019 sooritatakse aastas ligikaudu 19 568 sõitu, keskmiselt sõidetakse aastas 85 282 kilomeetrit. Aastateks 2018-2019 sõlmitud hankelepingu alusel osutab teenust OÜ Tartaline. Kehtiva lepingu rahaline maht on 348 000 eurot koos käibemaksuga. Kuna teenuse kasutajate arv on suurenenud, siis on 2019. aasta I lisaeelarvest taotletud juurde 34 800 eurot.
Tabel 1
Invatakso teenuse hinnad 2018 - 2019 hankeperioodil
Hinnakomponent | Hind aastal 2018 | Hind aastal 2019 |
| Hind käibemaksuta | Hind käibemaksuta |
Teenuskilomeetri hind | 0,70 eurot | 0,70 eurot |
Sõidu alustamise tasu
(sellest taksomeetri alusel) | 6 eurot
3 eurot | 6 eurot
3 eurot |
Tasu ühe seisutunni eest | 15 eurot | 15 eurot |
Ratastoolis kliendi saatmise ja abistamise tunnitasu | 15 eurot | 15 eurot |
Kiirusenäit, mille juures minnakse kilomeetritariifilt üle ajatariifile | 21,43 eurot | 21,43 eurot |
Pakkumuse hind kokku käibemaksuta | 140 000 eurot | 150 000 eurot |
Võrreldes 2016-2017 (934 teenuse kasutajat) hankeperioodiga on 2018-2019 kehtival hankeperioodil teenuse kasutajate hulk suurenenud. Eriti on suurenenud klientide arv, kes vajavad täiendavalt sõite seoses töövõimereformi rakendumise (puuetega inimeste tööturule suundumine on kasvutendentsiga) ning dialüüsis ja keemiaravil käimisega. Samuti on suurenenud ühe kasutaja poolt keskmiselt läbisõidetud teenuskilomeetrite arv. Käesoleval ajal on teenuse kasutajate nimekirjas 1138 inimest. Nendest igapäevaselt aktiivseid kasutajaid on umbes 700. Teenuse kasutajate hulka aitab vähendada madalapõhjalise ühistranspordi kasutuselevõtt Tartu linnas, samuti isikliku abistaja teenuse areng ja mahtude tõstmine.
Hanke tingimustega täpsustatakse nõuet, et kõikide teenuse saajate abistamise kohustus on eelduslik kõikide sõitude puhul. Teenuse kasutajatele on linnavalitsuse poolt kehtestatud doteeritavate sõitude piirmäär kvartalis 50 eurot. Raviprotseduuridel osaleja saab taotleda täiendavat piirmäära, lisaks on täiendavat piirmäära võimalik taotleda ka tööl käivatel puuetega inimestel ning muudel juhtudel kaalutlusotsuste korral.
19.01.2018 jõustus majandus- ja taristuministri 05.10.2015 määruse nr 123 „Taksomeetri kohandamise tingimused ja kord, lubatud veapiirid taksomeetri kasutamisel ning üleminekukiiruse väärtus üleminekul ajatasult sõidukilomeetritasule ja vastupidi“ muutmine. Määrus võimaldab paralleelselt aja- ja kilomeetritariifi rakendamist, mille alusel liidetakse sõitmisel kokku ajatariif ja kilomeetritariif ehk sõidule kulunud aeg * ajahind + km arv * km hind = taksoteenuse hind, millele lisandub sõidualustamise tasu. Käesoleva hetkeni sotsiaaltransporditeenust osutanud taksofirma erinevate tariifide võimalust ei kasutanud, kuna määrus on soovitusliku iseloomuga. Uuel hankeperioodil on võimalik teenuse osutaja poolt summeritud arvestuse ehk nii aja- kui ka kilomeetritariifi liitmise rakendumine, mis toob kaasa teenuse hinna tõusu. Järgneval perioodil on eeldatav samuti kütuse hinna ja alampalga tõus.
Arvestades eelnevat planeerime riigihankega ostetava teenuse aastaseks mahuks orienteeruvalt 215 000 eurot koos käibemaksuga ehk kokku kaheks aastaks orienteeruvalt 430 000 eurot koos käibemaksuga.
Uue hanke perioodiks planeeritakse 2 aastat.