EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
27. märts 2019. a. nr LVK-M-0068 |
Avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded |
Määrus kehtestatakse korrakaitseseaduse § 59 lõike 1 alusel.
1. peatükk
Üldsätted
§ 1. Määruse eesmärk
Avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuete eesmärk on tagada avalikul üritusel avalik kord, liiklusohutus, osavõtjate ohutus, koordineerida linnas korraldatavate avalike koosolekute ja avalike ürituste sujuvat toimumist ning tagada nende isikute õigused avaliku koha kasutamisel, kes avalikust üritusest osa võtta ei soovi.
§ 2. Avalik üritus
Avalik üritus on avalikus kohas toimuv ja avalikkusele avatud lõbustusüritus, võistlus, etendus, kaubandusüritus või muu sellesarnane inimeste koos olemine.
§ 3. Määruse reguleerimisala
(1) Määrus reguleerib määratlemata isikute ringile kasutamiseks antud või määratlemata isikute ringi kasutuses oleval maa-alal vabas õhus toimuvate avalike ürituste korraldamise ja pidamise nõudeid.
(2) Määrus ei reguleeri tänavamuusikute tegevust ning Tartu laululaval ja Tartus asuval staadionil toimuva spordivõistluse või muu ürituse korraldamist ja pidamist.
2. peatükk
Avaliku ürituse korraldamine
§ 4. Avaliku ürituse teate esitamine
(1) Avaliku ürituse pidamise soov (avaliku ürituse teade) esitatakse linnavalitsuse kultuuriosakonnale (osakond) vähemalt viisteist tööpäeva enne avaliku ürituse toimumist, kuid mitte varem kui kaksteist kuud enne ürituse toimumist.
(2) Avaliku ürituse pidamise soov, millega kaasneb tänava osaline või täielik sulgemine kauemaks kui üks tund, esitatakse osakonnale vähemalt kuuskümmend tööpäeva enne avaliku ürituse toimumist, kuid mitte varem kui kaksteist kuud enne ürituse toimumist.
(3) Avaliku ürituse pidamise soov Emajõel, millega kaasneb vajadus keelata veesõidukitega liiklemine, esitatakse osakonnale vähemalt kolmkümmend tööpäeva enne avaliku ürituse toimumist, kuid mitte varem kui kaksteist kuud enne ürituse toimumist.
(4) Avaliku ürituse teates peavad olema järgmised andmed:
1) avaliku ürituse korraldaja (juriidilise isiku puhul juriidilise isiku määratud füüsilisest isikust avaliku ürituse korraldaja õigusi ja kohustusi kandev isik) nimi, isikukood ning kontaktandmed;
2) avaliku ürituse nimi;
3) avaliku ürituse toimumise koht;
4) avaliku ürituse vorm;
5) avaliku ürituse sisu;
6) eeldatav avalikust üritusest osavõtjate arv;
7) avaliku ürituse pidamise aeg (sealhulgas ettevalmistusaeg, alguse ja lõpu kellaaeg ning koristusaeg);
8) selgitus, miks avalik üritus peab toimuma ajal, mil kehtivad kõrgendatud piirangud müra ja valgusefektide suhtes;
9) ajutise ehitise või muu inventari paigaldamise soov;
10) reklaami või muu teabekandja eksponeerimise soov;
11) liikluse või parkimise ümberkorraldamise või tänava sulgemise vajadus ning sulgemisest informeerimise teavitusplaan (sealhulgas liikluskorraldust tagava isiku nimi ja kontaktandmed);
12) turvateenuse osutamise vajadus (sealhulgas turvateenuse pakkuja nimi ja kontaktandmed);
13) ilutulestiku korraldamise või muu pürotehnika kasutamise soov;
14) kaubandustegevuse korraldamise soov (sealhulgas kaubanduse korraldaja nimi ja kontaktandmed);
15) tasuta toitlustamise või tasuta toidukauba pakkumise soov;
16) helitehnika kasutamise vajadus;
17) vajadusel muud andmed.
(5) Avaliku ürituse teatele tuleb lisada:
1) liikluse või parkimiskorralduse skeem, millel on näidatud parkimisvõimalused ja vajalikud liikluskorraldusvahendid, kui üritusega kaasneb liikluse ümberkorraldamise vajadus;
2) turvateenuse kasutamisel turvaplaan, millel on märgitud turvalisust tagavate töötajate arv ja tööülesanded, turvatsoonid ning esemed, mida on keelatud kaasa võtta, kui avaliku ürituse olemusest tulenevalt võib eeldada kõrgendatud turvariski selle läbiviimise ajal;
3) avaliku ürituse toimumise kohta mõõtkavas asendiplaan (ja vajadusel muu illustreeriv kujutis), kui avaliku ürituse korraldamiseks soovitakse paigaldada ajutisi ehitisi või muud inventari ja reklaami või muid teabekandjaid.
(6) Avaliku ürituse teate ja sellele lisatavad dokumendid allkirjastab avaliku ürituse korraldaja või tema volitatud esindaja.
§ 5. Avaliku ürituse teate menetlemine
(1) Osakond korraldab avaliku ürituse teate kooskõlastamise isikutega, kellel on teates esitatud andmetest lähtuvalt vajalik pädevus.
(2) Kui kooskõlastaja leiab, et esitatud andmed on kooskõlastuse andmiseks ebapiisavad, võidakse avaliku ürituse korraldajalt nõuda täiendavate selgituste või dokumentide esitamist või toimingute sooritamist.
§ 6. Avaliku ürituse pidamise luba
(1) Avaliku ürituse pidamiseks annab loa osakonna peaspetsialist või spetsialist (loa andja) otsusega, kui avaliku ürituse teade on esitatud käesoleva määruse nõuetele vastavalt ning saanud vajalikud kooskõlastused.
(2) Avaliku ürituse pidamise loas märgitakse järgmised andmed:
1) avaliku ürituse korraldaja (juriidilise isiku puhul juriidilise isiku määratud füüsilisest isikust avaliku ürituse korraldaja õigusi ja kohustusi kandev isik) nimi, isikukood ja kontaktandmed;
2) avaliku ürituse nimi;
3) avaliku ürituse toimumise koht;
4) avaliku ürituse pidamise aeg (sealhulgas ettevalmistusaeg, alguse ja lõpu kellaaeg ning koristusaeg);
5) avaliku ürituse pidamisega kaasnev õigus liikluse ümberkorraldamiseks ja tänava sulgemiseks;
6) avaliku ürituse korraldamisel elektrienergia kasutamise õigus linna elektrivõrgust;
7) avaliku ürituse kaubandustegevused ja inventari tüübid;
8) avaliku ürituse teate kooskõlastamisel korraldajale tehtud märkused, mida ürituse korraldamisel ja pidamisel arvestada.
§ 7. Avaliku ürituse pidamise loa andmisest keeldumine
(1) Loa andja keeldub avaliku ürituse pidamise loa andmisest otsusega, kui:
1) avaliku ürituse teate kooskõlastamisel on kooskõlastaja jätnud kooskõlastuse andmata ning välistanud ürituse toimumise korraldaja soovitud viisil või asukohas;
2) avalik üritus on vastuolus kehtivate õigusaktidega või on soovitud kohas ja ajal sobimatu;
3) avaliku ürituse korraldaja on jätnud varem peetud üritustel olulisel määral täitmata õigusaktidest või kokkulepetest tulenevad nõuded ning on alust eeldada rikkumise kordumist;
4) avaliku ürituse teade on esitatud pärast käesoleva määruse paragrahvi 4 lõigetes 1-3 nimetatud tähtaega ning osakonna loa andja ei pea võimalikuks ürituse pidamise luba etteteatamistähtaja lühidust arvestades anda.
(2) Loa andja võib jätta avaliku ürituse pidamise loa otsusega andmata, kui samas kohas ja samal ajal toimub varem väljastatud loaga teine avalik üritus või on linnavalitsusel teave samas kohas ja samal ajal toimuvast avalikust koosolekust.
(3) Loa andja võib antud avaliku ürituse loa kehtetuks tunnistada, kui avaliku ürituse korraldaja ei täida avaliku ürituse toimumise ajal loas või käesolevas määruses või muudes õigusaktides sätestatud tingimusi.
3. peatükk
Avaliku ürituse pidamine
§ 8. Avaliku ürituse pidamise nõuded
(1) Avalikku üritust tohib pidada üksnes käesoleva määruse kohaselt antud loa olemasolul.
(2) Juriidilisest isikust avaliku ürituse korraldaja peab määrama füüsilise isiku, kes kannab tema eest avaliku ürituse korraldaja õigusi ja kohustusi.
(3) Avaliku ürituse korraldaja või käesoleva paragrahvi lõike 2 kohaselt määratud isik peab olema avaliku ürituse teate esitamisest kuni ühe päeva möödumiseni avaliku ürituse lõppemisest avaliku ürituse teates esitatud kontakttelefonil kättesaadav.
(4) Avaliku ürituse korraldaja on kohustatud:
1) täitma avaliku ürituse korraldamise loas esitatud tingimusi ja arvestama tehtud märkustega;
2) tagama avaliku ürituse rahumeelse pidamise ja avalikust üritusest osavõtjate turvalisuse ja ohutuse;
3) tagama, et avaliku ürituse pidamisel ei ohustata keskkonda ega isikute tervist, elu ja vara;
4) lõpetama viivitamata avaliku ürituse, kui avaliku üritusega tekitatakse oluline või kõrgendatud vahetu oht või ilmnevad korrakaitseseaduse paragrahvis 62 nimetatud asjaolud;
5) täitma loa andja, politsei või muu pädeva korrakaitseorgani antud korraldusi korra tagamiseks avalikul üritusel;
6) tagama avaliku ürituse pidamise kohast avaliku ürituse ajaks paigaldatud asjade eemaldamise loal märgitud kellaajaks;
7) tagama pärast avaliku ürituse lõppemist selle pidamise kohas avaliku ürituse tõttu tekkinud jäätmete koristamise ja vajadusel heakorrastama avaliku ürituse käigus rikutud haljastuse;
8) hüvitama linnale tasu avaliku ürituse tõttu ümber suunatud bussiliinide täiendavalt sõidetud kilomeetrite eest;
9) lõpetama viivitamatult avaliku ürituse, kui avaliku ürituse korraldamise luba on kehtetuks tunnistatud.
4. peatükk
Rakendussätted
§ 9. Määruse täiendamine
Tartu Linnavolikogu 30. juuni 2016. a määruse nr 118 "Spordi valdkonna toetused" paragarahvi 47 täiendatakse lõikega 5 järgmiselt:
"(5) Kui on teada, et toetust kasutatakse sündmuse korraldamiseks avalikus linnaruumis ning sündmusega kaasneb olulises mahus tänavate sulgemine, võib jätta toetuse välja maksmata kuni toetuse saaja ei ole Tartu linnaga saavutanud kokkulepet tänavate sulgemise lubatavas ulatuses.".
§ 10. Määruse kehtetuks tunnistamine ja jõustumine
(1) Tartu Linnavolikogu 26. juuni 2014. a määrus nr 32 "Avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded" tunnistatakse kehtetuks.
(2) Määrus jõustub 1. mail 2019. a.
Käesolev eelnõu on uuendatud versioon Tartu Linnavolikogu 26. juuni 2014. a määrusest nr 32 "Avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded". Määrus kehtestatakse korrakaitseseaduse § 59 lõike 1 alusel.
Seni kehtinud kord ei reguleerinud piisavalt mõningaid avalike ürituste registreerimisega seotud aspekte, mis tekitasid praktikas probleeme (näiteks avaliku ürituse teate esitamise tähtaeg, liikluskorraldusega seotud muudatuste kooskõlastamine, elanike ning ettevõtjate informeerimine muudatustest jne).
Uue määruse olulisem muudatus on avaliku ürituse teate esitamise tähtaja muutmine. Seni kehtinud määruses on avaliku ürituse teate esitamise tähtaeg 10 tööpäeva ning suuremate ja pikemate ürituste puhul 20 tööpäeva enne planeeritud üritust. Määruse uues versioonis on väiksemate ürituste puhul teate esitamise tähtaeg 15 tööpäeva ning suuremate ürituste puhul, mis sulgevad tänavaid kauemaks kui üks tund, 60 tööpäeva enne ürituse toimumist. Uus tähtaeg jätab piisavalt aega liikluse ümberkorralduste kooskõlastamiseks ning ka nende ettevõtjate ning elanike teavitamiseks, keda ümberkorraldused puudutavad.
Kui varasemalt sai avaliku ürituse teate esitada 6 kuud enne ürituse toimumist, siis uue määruse järgi on tähtaeg 12 kuud. Muudatus võimaldab suurürituste korraldajatel oma tegevust pikemalt ette planeerida ning annab linnale võimaluse ürituste korraldajatega aja- ning asukohaplaanide osas kokkuleppeid sõlmida.
Uue määruse rakendussätetesse on lisatud punkt, mis lubab jätta toetuse maksmata, kuni toetuse saaja ei ole linnaga saavutanud kokkulepet tänavate sulgemise osas. Muudatus motiveerib suurürituste korraldajaid pikemalt ette mõtlema ning liikluskorralduse osas linnaga tõhusamat koostööd tegema.
Ürituste puhul, millega kaasneb vajadus keelata liiklemine Emajõel, on edaspidi korraldajatel kohustus avaliku ürituse teade esitada 30 tööpäeva enne ürituse toimumist. Selline tähtaeg jätab piisavalt aega jõeliikluse sulgemise kooskõlastamiseks Veeteede Ametiga ning võimaldab jõel liiklejaid muudatustest õigeaegselt teavitada.
Avaliku ürituse loa andmisest keeldumise paragrahvi on lisatud punkt, mis võimaldab juba väljastatud ürituse loa kehtetuks tunnistada. Kui avaliku ürituse korraldaja ei täida ürituse toimumise ajal loas, määruses või muudes õigusaktides sätestatud tingimusi, siis on loa väljaandjal õigus avaliku ürituse luba kehtetuks tunnistada. Kehtetuks tunnistamine saab praktikas olema pigem erand, aga on vajalik täiendus, mis annab loa andja märkustele ja määruse nõuetele rohkem kaalu ning annab reaalsete rikkumiste korral õiguse reageerida.
Lisaks on uuendatud määruses väiksemaid muudatusi, mis puudutavad määruse reguleerimisala ning ürituse korraldaja kohustusi. Näiteks on lisatud punktid, mis kohustavad taastama ürituse käigus rikutud haljastuse ja hüvitama ürituse tõttu ümber suunatud bussiliinide täiendavate kilomeetrite tasu. Lisatud on täiendus, et uus määrus ei reguleeri tänavamuusikute tegevust ning laululaval ja staadionil toimuva spordivõistluse või muu ürituse korraldamist. Sellist praktikat kasutatakse ka täna, aga see ei olnud seni määruses fikseeritud.
Uue määruse töötas kultuuriosakond välja koostöös osakondadega, kes on avalike ürituste teadete kooskõlastamisega seotud.
Varasem vs uus määrus.pdf
===================
Majanduskomisjoni 03.04.2019 koosoleku protokoll nr 23:
Komisjonis märgiti, et eelnõu õiendis peaks olema täpsem selgitus, milliseid paragrahve on muudetud ja milline oli vana sõnastus võrreldes uuega.
Otsustati teha linnavalitsusele ettepanek kaaluda, kas määruses tuleks sätestada, kuidas toimub asjassepuutuvate elanike ja ettevõtete avalikust üritusest teavitamine ning teavituse kohustusliku osana nõue, et on märgitud liikluskorralduse eest vastutava isiku nimi ja kontakt.
Kultuurikomisjoni 04.04.2019 koosoleku protokoll nr 18:
Komisjon tutvus majanduskomisjoni poolt linnavalitsusele tehtud ettepanekuga.
Madis Lepajõe ja Marleen Viidul selgitasid, et kuna üritused on väga erinevad ja sellest tulenevalt ka teavitusplaanid, siis on raske kirjutada määrusesse mingi universaalne teavitamisviis. Liikluskorralduse eest vastutava isiku märkimise nõue on määruse paragrahvi 4 lõike 4 punktis 11 olemas.
Vastavalt majanduskomisjoni tehtud märkusele on eelnõu õiendile lisatud tabel, kus on selgemalt välja toodud vana ja uue määruse erinevused.
Otsustati eelnõu toetada (poolt 8, vastu ei ole).