Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Otsus |
Teema: | Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine |
Reg. number: | LVK-O-0142 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 07.01.2019 |
Koostaja: | Tiiu Tuuga |
Ettekandja: | Reno Laidre |
Esitab: | linnavalitsus, 07.01.2019 istungi protokoll nr 2 |
Juhtiv komisjon: | Arengu- ja planeerimiskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Arengu- ja planeerimiskomisjoni protokoll nr 16: |
Õigusakt: | Tartu Linnavolikogu 25.01.2019 otsus nr 131 "Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine" |
Failid: | LISA_uldplaneeringu_lahteseisukohad_KSH_VTkavatsus_SK_tabeliga.pdf ( 1221 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Otsus_2019_LVK-O-0142.pdf ( 63 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
OTSUS | |
Tartu |
07. jaanuar 2019. a. nr LVK-O-0142 |
Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine |
Tartu Linnavolikogu algatas 13. septembri 2018. a otsusega nr 93 Tartu linna üldplaneeringu koostamise ja planeeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH).
Üldplaneeringuga on hõlmatud kogu Tartu linna haldusterritoorium. Tartu linna üldplaneeringu peamine eesmärk on siduda haldusterritoriaalse reformi järgsete piiridega Tartu linn üheks ruumiliseks tervikuks ja kujundada linna ruumilise arengu põhimõtted. Üldplaneeringu üks ülesanne on arvestada linna naabrusaladelt lähtuvate mõjudega ja suurendada Tartu kui toimepiirkonna keskuse ruumilist sidusust linna lähipiirkonnaga.
Pärast üldplaneeringu ja planeeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamist koostas Tartu Linnavalitsus üldplaneeringu koostamise korraldajana planeeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsuse. Planeeringu lähteseisukohtades kirjeldatakse tulenevalt planeerimisseaduse (PlanS) § 6 punktist 12 planeeringu koostamise vajadust, eesmärki ja ülesandeid, mida planeeringuga kavatsetakse lahendada, esitatakse planeeringu koostamise eeldatav ajakava ning antakse ülevaade planeeringuks vajalike uuringute tegemisest ja planeeringu koostamisse kaasatavatest isikutest. KSH väljatöötamise kavatsus on üldplaneeringu KSH lähteülesanne, milles selgitatakse hindamise ulatus ja ajakava ning nimetatakse eeldatavalt oluline keskkonnamõju.
Üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse eelnõu koostati ühise dokumendina, kuna dokumentidel on suur kattuvus nii sisu kui menetlusnõuete osas.
Planeerimisalase tegevuse korraldajana peab kohalik omavalitsus tasakaalustama erinevaid huve, sealhulgas avalikke huve ja väärtusi, kaaluma neid vastavalt planeerimise põhimõtetele ja planeeringu eesmärkidele ning lõimima need planeeringulahendusse.
PlanS § 10 lõikest 1 ja § 81 lõikest 1 lähtuvalt esitas linnavalitsus üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsuse ühise dokumendi ettepanekute saamiseks PlanS § 76 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isikutele ja asutustele: valdkonna eest vastutavale ministrile (riigihaldusministrile), valitsusasutustele, kelle valitsemisalas olevaid küsimusi üldplaneering käsitleb, planeeringualaga piirnevatele kohaliku omavalitsuse üksustele, isikutele, kelle õigusi planeering võib puudutada või kes on avaldanud soovi olla kaasatud, lisaks isikutele ja asutustele, kellel võib olla põhjendatud huvi eeldatavalt kaasneva olulise keskkonnamõju või üldplaneeringu elluviimise või planeeringuala ruumiliste arengusuundumuste vastu, sealhulgas valitsusvälistele keskkonnaorganisatsioonidele neid ühendava organisatsiooni kaudu ning planeeritava maa-ala elanikke esindavatele mittetulundusühingutele ja sihtasutustele.
Linnavalitsus küsis ettepanekuid üldplaneeringu lähteseisukohtadele ning hinnangut KSH väljatöötamise kavatsuse asjakohasuse ja piisavuse kohta kokku ligikaudu seitsmekümnelt adressaadilt nende pädevusvaldkonnast lähtudes. Valdav osa dokumendi koostamisse kaasatutest saatis vastuseks teabe oma kontaktandmetega ning teatasid soovist olla Tartu linna üldplaneeringu koostamisse kaasatud. Ligikaudu pooltelt kaasatutest saadi ettepanekuid üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja/või hinnangu KSH väljatöötamise kavatsusele.
Linnavalitsus vaatas esitatud ettepanekud läbi, analüüsis ettepanekute vastavust seadustele ja muudele õigusaktidele, sealhulgas võrdles ettepanekute vastavust planeerimisseadusega üldplaneeringule pandud ülesannetele ja üldplaneeringu täpsusastmele. Ettepanekuid esitati reeglina üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele, aga oli ka ettepanekuid ja soovitusi üldplaneeringu koostamiseks selle järgmistes etappides ja juhiseid KSH läbiviimiseks.
Linnavalitsus võttis esitatud ettepanekute kohta seisukohad 18. detsembri 2018. a korraldusega nr 1442. Võetud seisukohtadele tuginedes tegi linnavalitsus parandused ja täiendused üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse dokumendis.
Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 81 lg 5 ja lg 6 ning tuginedes Tartu Linnavalitsuse 18. detsembri 2018. a korraldusele nr 1442 „Seisukoha võtmine Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele esitatud ettepanekute osas“, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsus vastavalt lisale.
2. Avalikustada üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsus koos planeerimisseaduse § 76 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isikute ja asutuste esitatud ettepanekutega Tartu linna veebilehel www.tartu.ee/et/uus-uldplaneering.
3. Otsus jõustub 25. jaanuaril 2019. a.
Esimees | |