Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0276 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 20.12.2018 |
Koostaja: | Tiiu Tuuga |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Failid: | LISA_uldplaneeringu_lahteseisukohad_KSH_VTkavatsus_SK_tabeliga.doc ( 8312 kb ) LISA_uldplaneeringu_lahteseisukohad_KSH_VTkavatsus_PUNASE_parandustekstiga_2019.doc ( 594 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
20. detsember 2018. a. nr LV-IP-0276 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | LPMKO juhataja Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. Kiita heaks ja esitada Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtade ja keskkonnamõju strateegilise hindamise väljatöötamise kavatsuse kinnitamine" eelnõu.
2. Ettekandjaks Tartu Linnavolikogus määrata abilinnapea Reno Laidre.
|
Juhataja: | |
Protokollija |
Tartu Linnavolikogu algatas 13.09.2018. a otsusega nr 93Tartu linna üldplaneeringu koostamise ja planeeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH). Üldplaneeringuga on hõlmatud kogu Tartu linna haldusterritoorium. Tartu linna üldplaneeringu peamine eesmärk on siduda haldusterritoriaalse reformi järgsete piiridega Tartu linn üheks ruumiliseks tervikuks ja kujundada linna ruumilise arengu põhimõtted. Üldplaneeringu üheks ülesandeks on arvestada linna naabrusaladelt lähtuvate mõjudega ja suurendada Tartu linna kui toimepiirkonna keskuse ruumilist sidusust linna lähipiirkonnaga.
Pärast üldplaneeringu ja planeeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamist koostas Tartu Linnavalitsus üldplaneeringu koostamise korraldajana planeeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsuse. Planeeringu lähteseisukohtades, tulenevalt planeerimisseaduse (PlanS) § 6 punktist 12, kirjeldab planeeringu koostamise korraldaja planeeringu koostamise vajadust, eesmärki ja ülesandeid, mida planeeringuga kavatsetakse lahendada, esitab planeeringu koostamise eeldatava ajakava ning annab ülevaate planeeringu koostamiseks vajalike uuringute tegemisest ja planeeringu koostamisse kaasatavatest isikutest. KSH väljatöötamise kavatsus on üldplaneeringu KSH lähteülesanne, milles selgitatakse hindamise ulatus ja ajakava ning nimetatakse eeldatavalt oluline keskkonnamõju.
Üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse eelnõu koostati ühise dokumendina, kuna dokumentidel on suur kattuvus nii sisu kui menetlusnõuete osas.
Planeerimisalase tegevuse korraldajana peab kohalik omavalitsus tasakaalustama erinevaid huve, sealhulgas avalikke huve ja väärtusi, kaaluma neid vastavalt planeerimise põhimõtetele ja planeeringu eesmärkidele ning lõimima need planeeringulahendusse.
PlanS § 10 lg 1 ja § 81 lg 1 lähtuvalt esitas linnavalitsus üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsuse ühise dokumendi ettepanekute saamiseks PlanS § 76 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isikutele ja asutustele: valdkonna eest vastutavale ministrile (riigihaldusministrile), valitsusasutustele, kelle valitsemisalas olevaid küsimusi üldplaneering käsitleb, planeeringualaga piirnevatele kohaliku omavalitsuse üksustele, samuti isikutele, kelle õigusi planeering võib puudutada või kes on avaldanud soovi olla kaasatud, veel lisaks isikutele ja asutustele, kellel võib olla põhjendatud huvi eeldatavalt kaasneva olulise keskkonnamõju või üldplaneeringu elluviimise või planeeringuala ruumiliste arengusuundumuste vastu, sealhulgas valitsusvälistele keskkonnaorganisatsioonidele neid ühendava organisatsiooni kaudu ning planeeritava maa-ala elanikke esindavad mittetulundusühingutele ja sihtasutustele.
Linn küsis ettepanekuid üldplaneeringu lähteseisukohtadele ning hinnangut KSH väljatöötamise kavatsuse asjakohasuse ja piisavuse kohta kokku ligikaudu seitsmekümnelt adressaadilt nende pädevusvaldkonnast lähtudes. Valdav osa dokumendi koostamisse kaasatutest saatis vastuseks linnale teabe oma kontaktandmetega (e-posti aadressid) ning teatasid soovist olla Tartu linna üldplaneeringu koostamisse kaasatud. Ligikaudu pooltelt kaasatutest sai linn ettepanekud üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja/või hinnangu KSH väljatöötamise kavatsusele.
Linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond vaatas esitatud ettepanekud läbi, analüüsis ettepanekute vastavust seadustele jm õigusaktidele, sealhulgas võrdles ettepanekute vastavust planeerimisseadusega üldplaneeringule pandud ülesannetele ja üldplaneeringu täpsusastmele. Ettepanekuid esitati reeglina üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele, ent oli ka ettepanekuid, soovitusi ja juhiseid üldplaneeringu koostamiseks selle järgmistes etappides ja juhiseid KSH läbiviimiseks.
Tartu Linnavalitsus võttis esitatud ettepanekute kohta seisukohad 18.12.2018 korraldusega nr 1442. Võetud seisukohtadele tuginedes tegi linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond parandused ja täiendused üldplaneeringu lähteseisukohtade ja KSH väljatöötamise kavatsuse dokumendis.
Arvestades eeltoodut ja võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, planeerimisseaduse § 81 lg 5 ja lg 6 ning tuginedes Tartu Linnavalitsuse 18.12.2018 korraldusele nr 1442 „Seisukoha võtmine Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohtadele ja KSH väljatöötamise kavatsusele esitatud ettepanekute osas“, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsus vastavalt lisale.
2. Avalikustada üldplaneeringu lähteseisukohad ja KSH väljatöötamise kavatsus koos planeerimisseaduse § 76 lõigetes 1 ja 2 nimetatud isikute ja asutuste esitatud ettepanekutega Tartu linna veebilehel www.tartu.ee/et/uus-uldplaneering
3. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.