EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
MÄÄRUS |
|
Tartu
|
22. november 2018. a. nr LVK-M-0050 |
Hädaolukorra seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 2 alusel.
§ 1. Hädaolukorra seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine
(1) Hädaolukorra seaduses sätestatud kohaliku omavalitsuse üksuse ja kohaliku omavalitsuse üksuse organi ülesanded delegeeritakse Tartu Linnavalitsusele.
(2) Tartu Linnavalitsusel on õigus:
1) kehtestada hädaolukorra seaduse rakendamiseks vajalikke õigusakte;
2) määrata haldusmenetluse seaduse paragrahvi 8 lõike 2 alusel struktuuriüksus, ametnik või ametnikud, kelle ülesandeks on käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud ülesannete täitmine.
Õiend
Tartu Linnavolikogu määruse eelnõu "Hädaolukorra seaduses sätestatud ülesannete delegeerimine " juurde
Hädaolukorra seadus sätestab kriisireguleerimise, sealhulgas hädaolukorraks valmistumise ja hädaolukorra lahendamise ning elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamise õiguslikud alused.
Hädaolukorra seadusega on pandud kohaliku omavalitsuse üksusele ja kohaliku omavalitsuse üksuse organile järgmised ülesanded:
1. analüüsida seaduses sätestatud juhtudel oma kriisireguleerimisülesannete täitmiseks riske (§ 9 lg 5);
2. kooskõlastada hädaolukorra lahendamise plaan Päästeametiga (§ 15 lg 5);
3. aidata kaasa isikute evakueerimisele ning evakueeritute majutamisele ja toitlustamisele (§ 16 lg 4);
4. korraldada (juhul kui omavalitsuse üksuse korraldatavat teenust osutab elutähtsa teenuse osutaja ja selle territooriumil elab rohkem kui 10 000 elanikku) oma haldusterritooriumil järgmiste elutähtsate teenuste toimepidevust:
1) kaugküttega varustamine;
2) kohaliku tee sõidetavuse tagamine;
3) veega varustamine ja kanalisatsioon (§ 36 lg 4);
5. täita elutähtsa teenuse toimepidevust korraldava asutusena järgmisi ülesandeid:
1) koordineerida elutähtsa teenuse toimepidevuse tagamist, arvestades elutähtsate teenuste ristsõltuvust;
2) nõustada elutähtsate teenuste osutajaid;
3) teha järelevalvet elutähtsate teenuste toimepidevuse tagamise, sealhulgas elutähtsa teenuse katkestusi ennetavate meetmete rakendamise üle;
4) kinnitada elutähtsa teenuse osutaja toimepidevuse riskianalüüsi ja plaani hädaolukorra seaduse § 40 kohaselt;
5) juhtida hädaolukorra lahendamist, koostada hädaolukorra lahendamise plaani ning korraldada riskikommunikatsiooni ja kriisireguleerimisõppusi hädaolukorra seaduse 3. peatükis sätestatu kohaselt (§ 37 lg 1);
6. kehtestada määrusega elutähtsa teenuse kirjelduse ja elutähtsa teenuse toimepidevuse nõuded (§ 37 lg 2).
Samas paneb hädaolukorra seadus ülesandeid ka valla- või linnavalitsusele. Nii moodustab hädaolukorra seaduse § 6 kohaselt valla- või linnavalitsus kohaliku omavalitsuse üksuse territooriumil alaliselt tegutseva kriisikomisjoni ja kehtestab selle põhimääruse, mis sätestab komisjoni ülesanded ja töökorra. Kriisikomisjoni koosseisu kinnitab vallavanem või linnapea.
Kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 2 kohaselt otsustab õigusaktiga kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse või kohaliku omavalitsuse organi pädevusse antud küsimused omavalitsusüksuse nimel volikogu, kes võib nende küsimuste lahendamise volitada valla- või linnavalitsusele või volikogu poolt määratud osavalla või linnaosa esinduskogule, ametiasutusele, asutuse struktuuriüksusele või ametnikule.
Arvestades hädaolukorra seaduses kohaliku omavalitsuse üksusele ja kohaliku omavalitsuse üksuse organile pandud ülesannete sisu, teeb linnavalitus ettepaneku delegeerida nende ülesannete täitmine Tartu Linnavalitsusele.