EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
23. oktoober 2018. a. nr LVK-O-0126 |
Loa andmine Tartu Oskar Lutsu nimelisele Linnaraamatukogule ruumide üürimiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3, kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada Tartu Oskar Lutsu nimelisel Linnaraamatukogul sõlmida üürileping OÜga Prokter (registrikood 10977492) Kompanii tn 10 hoones raamatukogule kontoriruumide (hanke-töötlusosakond, kantselei, üldpind 210 m²) üürimiseks tähtajaga kuni 31. detsember 2023. a.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Tartu Oskar Lutsu nimelisele Linnaraamatukogule ruumide üürimiseks " juurde
Tartu Linnavolikogu andis linnavalitsusele loa OÜga Prokter üürilepingu sõlmimiseks 19. detsembril 2013. a (otsus nr 26). Aastatel 2013-2014 oli neis ruumides Hariduse Tugiteenuste Keskuse karjäärikeskus, alates 30. septembrist 2014. a (linnavalitsuse korraldus nr 979) on ruumide kasutaja Tartu Linnaraamatukogu.
Raamatukogul on neis ruumides hanke-töötlusosakond (saabuva materjali vastu- ja arvelevõtt, bibliograafiline kirjeldamine ning jaotus erialade vahel) ning kantselei (direktor, sekretär, nõupidamiste ruum). Enne sissekolimist tegi raamatukogu ruumides remondi ja korraldas ruume endale sobivamaks (kokku umbes 9000 euro eest). Samuti on raamatukogu ehitanud neisse ruumidesse kõrgekvaliteedilise WiFi ja varustanud nõupidamiste ruumi online-koosolekuid võimaldava tehnikaga.
Ruumide üürimine on ennast igati õigustanud. On pinda hangitava kirjandusega tutvumiseks, erinevate hankijatega suhtlemiseks ja logistika sujuvaks korraldamiseks. Administratsiooni poolel on sobiva suurusega ruum koosolekute ja nõupidamiste korraldamiseks, samuti on mugav kutsuda projektide partnereid koosolekutuppa, mitte suurde saali või direktori kabinetti, nagu varem.
Üürihind oli aastatel 2013-2018 5,33 eurot ruutmeetrilt kuus. 15. oktoobril 2018. a tegi hoone valdaja raamatukogule pakkumise järgmiseks viieks aastaks ehk kuni 31. detsembrini 2023. a sama hinnaga.
Lisaks üürile tuleb maksta vee, kanalisatsiooni ja elektri eest vastavate mõõdikute järgi, valveteenuse eest vastavalt turvateenuste pakkuja lepingule, prügiveo ja kütte eest vastavalt ruumide ja hoone kogupinna suhtele. Samuti tuleb ruumide koristamine korraldada raamatukogul.
Üürileandja korraldab tavapärast hoone ja üldruumide haldamist ja korrashoidu, kindlustab ehitise, kooskõlastab meile vajaliku reklaami ja muud viidad välisseintel ja koridorides (keeldumisel on kohustatud esitama kirjaliku põhjenduse), korraldab kapitaalremondi, hooldab hoone tugiseinu, fassaade ning üldkommunikatsioone (torustikud, elektrijuhtmed, ventilatsioon). Tööde tegemisest teatab üürileandja ette vähemalt ühe kuu ning kavandatavatest teenusekatkestustest (vesi, elekter) vähemalt ühe päeva. Üürileandja ei sekku raamatukogu tegevusse ning oma kohustuste täitmisel segab meid võimalikult vähe.
Raha ruumide üüri maksmiseks on 2019. aasta eelarvetaotluses planeeritud.