EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
23. oktoober 2018. a. nr LVK-O-0127 |
Loa andmine Ülikooli tänava rekonstrueerimise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange Ülikooli tänava rekonstrueerimiseks.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine Ülikooli tänava rekonstrueerimise riigihanke korraldamiseks " juurde
Linnamajanduse osakond on tellinud SKA Inseneribüroo OÜlt Ülikooli tänava rekonstrueerimise projekti.
Kavandatavad rekonstrueerimistööd toimuksid aastatel 2019-2020 ja on jagatud kahte etappi:
1) lõigu Vallikraavi tänav - Raekoja plats rekonstrueerimine (eeldatav maksumus 450 tuhat eurot, ehitustööd toimuvad 2019. aastal);
2) lõigu Raekoja plats - Küütri tänav rekonstrueerimine (eeldatav maksumus 350 tuhat eurot, ehitustööd toimuvad 2020. aastal).
Ülikooli tänava rekonstrueerimise eesmärk on tõsta jalakäijate ja kergliiklejate liikumise ohutust ja mugavust Tartu vanalinnas ning optimeerida autotranspordi liiklust läbi vanalinna. Rajatakse uued katted, rekonstrueeritakse teekoridorid ning laiendatakse vajalikus mahus sademeveekanalisatsioon. Rekonstrueeritava Ülikooli tänava lõigu pikkus on ligi 380 meetrit, katendi konstruktsioon on sillutiskivi kattega – klompkivid, täringukivid, graniitplaadid, „Kartano“ betoonkivid, erinevas toonis betoonkivid, munakivid.
Vallikraavi tänav – Poe tänav lõik
Antud lõigus säilib kahesuunaline liiklus. Lõigu ulatuses on ette nähtud 1+1 sõidurada. Sõidutee kogulaius on 4,6 meetrit. Vasakpoolsesse serva ehitatakse pikiparkimiskohad. Kokku on projekteeritud seitse kohta laiusega 2,5 meetrit. Parkimiskohtade pikkus on 6 meetrit, välja arvatud kaks kohta, mis asuvad hoovi sissesõidu juures, nende pikkus on 5 meetrit. Sõiduteest vasakule ehitatakse varieeruva laiusega kõnnitee (minimaalne laius on 1,95 meetrit). Sõiduteest paremal, sõidutee ja kõnnitee vahel on ette nähtud olemasoleva munakivikatte uuendamine.
Poe tänav – Raekoja plats lõik
Alates Poe tänavast on ette nähtud ühesuunaline liiklus Küütri tänava suunas. Selles lõigus ehitatakse sõidurada laiusega 3,5 meetrit. Mõlemasse sõidutee serva ehitatakse kõnnitee varieeruva laiusega. Peale Poe tänava tõstetud ristmikku on sõiduteest vasakule ette nähtud osaline parkimine kõnniteel.
Raekoja tagune ala
Liikluse rahustamiseks ehitatakse Pk 4+18 künnis. Peale künnist on ette nähtud parkimiskohad mõlemale poole teed. Paremale poole on projekteeritud üks invakoht (pikiparkimine) laiusega 3,5 ja pikkusega 6 meetrit. Sellest edasi on ette nähtud sõiduautode parkimine 45° nurga all, kokku kümme kohta. Sõidutee vasakpoolsesse serva on ette nähtud pikiparkimine. Sinna on kokku planeeritud seitse parkimiskohta, mille laius on 2,5 meetrit ning pikkus 6 meetrit. Mõlemale poole sõiduteed jäävad varieeruva laiusega kõnniteed.
Lossi tänav – Küütri tänav lõik
Antud lõigus on ühesuunaline liiklus. Ehitatakse sõidurada laiusega 3,5 meetrit. Mõlema sõidutee serva ehitatakse kõnnitee hooneteni.
2_Ylikooli_tn_asendiplaan.pdf