Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruse nr 98 "Tartu linnavara eeskiri" muutmine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0186 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 15.08.2018 |
Koostaja: | Kristina Aabrams |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
15. august 2018. a. nr LV-IP-0186 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruse nr 98 "Tartu linnavara eeskiri" muutmine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Urmas Ahvena ettekannet |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 12.09.2013. a määruse nr 98 "Tartu linnavara eeskiri" muutmine" eelnõu;
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Reno Laidre |
Juhataja: | |
Protokollija |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lõike 1 punkti 6 ja lõike 2 ning § 34 lõike 2 alusel.
§ 1. Määruse muutmine
Tartu Linnavolikogu 12. septembri 2013. a määruses nr 98 „Tartu linnavara eeskiri“ tehakse järgmised muudatused:
1) paragrahvi 51 lõiget 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(2) Seaduses või käesolevas määruses sätestatud juhul on linnavara omandamiseks, vahetamiseks ja kohustuste võtmiseks vaja linnavolikogu luba.";
2) paragrahvi 6 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 6. Kinnisasja omandamine ja vahetamine
Kinnisasja omandamise ja vahetamise otsustab linnavalitsus korraldusega. Muid kinnisasja avalikes huvides omandamise seadusest tulenevaid ülesandeid täidab linnavalitsuse määratud struktuuriüksus.".
KAHOS seletuskirja kohaselt on kinnisasja avalikes huvides omandamise seaduse eesmärgiks muuta kogu kinnisasjade avalikes huvides omandamine, sealhulgas sundvõõrandamine selgemaks ja oluliselt lihtsamaks, arvestades ka omandatava kinnisasja omaniku õiguste ja huvide kaitse ning samuti teiste isikute huvidega, keda omandamine puudutab. Sellest tulenevalt muudetakse seaduse pealkirja ja ülesehitust ning kinnisasja avalikes huvides omandamist ja sundvõõrandamist käsitletakse ühtse menetlusena. Säilib põhimõte, et sundvõõrandamise otsuse tegemisele peavad eelnema läbirääkimised maa omandamiseks kokkuleppel. Üheks seaduse muudatuse eesmärgiks on laiendada kompensatsioonimeetmeid ka maakorralduse ja kinnisasjade vahetamise võimalusega ehk võimaldada pakkuda maaomanikule maa kaotuse eest hüvituseks maad. Kui erinevate võimaluste pakkumise käigus maa omandamise kokkulepet ei saavutata, otsustatakse sundvõõrandamine. Võrreldes KASVSiga reguleeritakse KAHOSes oluliselt detailsemalt kinnisasja väärtuse määramise põhimõtteid ja täiendavate hüvitiste maksmist, seega tuleb menetluse läbiviijal lähtuda konkreetsest regulatsioonist, mis lihtsustab ka otsuse tegemist.
Ka piiratud asjaõigusi ja ehitisi kui vallasasju omandatakse KAHOSe sätete kohaselt.
KAHOS ei välista, et KOV omandab kinnisasja tasuta.
KAHOS § 3 lõike 2 kohaselt on kohaliku huvi korral kõikide otsuste tegemine kohaliku omavalitsuse üksuse pädevuses. Seaduses ei nimetata, milline kohaliku omavalitsuse üksuse organ otsuse vastu võtab, kuna kohaliku elu küsimuste lahendamisel on kohalikud omavalitsused iseseisvad ja seadusega ei piirata nende otsustusõigust. KOKS § 22 lõike 2 kohaselt õigusaktiga kohaliku omavalitsuse, kohaliku omavalitsuse üksuse või kohaliku omavalitsuse organi pädevusse antud küsimused otsustab omavalitsusüksuse nimel volikogu, kes võib nende küsimuste lahendamise volitada valla- või linnavalitsusele või volikogu poolt määratud osavalla või linnaosa esinduskogule, ametiasutusele, asutuse struktuuriüksusele või ametnikule.
Eeltoodust tulenevalt volitab linnavolikogu linnavalitsust otsustama kohalikes huvides kinnisasja omandamist või vahetamist ning muid KAHOSest tulenevaid ülesandeid täitma linnavalitsuse struktuuriüksuse (eelkõige LPMKO).