EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
05. juuni 2018. a. nr LV-IP-0156 |
Loa andmine elektri- ja elektrihübriidsõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange kolme elektrisõiduki liisimiseks kasutusrendi korras.
2. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgneval päeval.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Loa andmine elektri- ja elektrihübriidsõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks " juurde
Riigihanke menetlemiseks on dokumendiregistris algatatud asi: RH-18-221, .
Linnamajanduse osakond koostöös arhitektuuri- ja ehituse osakonnaga soovivad korraldada ühise riigihanke kolme elektrisõiduki soetamiseks kasutusrendiga.
Linnamajanduse osakonna kasutuses on käesoleval hetkel kolm 2012. aastal soetatud elektriautot Nissan Leaf. Sõidukeid kasutatakse ametisõitudeks. Sõidukid liisiti 5-aastaseks perioodiks ja liisinglepingud lõppesid septembris 2017.a. Viimastel aastatel on olnud mitmeid probleeme elektriautode akudega, sest nende mahtuvus on märgatavalt vähenenud, võimaldades ühe laadimiskorraga läbida ca 50-60 km algse 120 km asemel. Sõidukite akud on käesolevaks ajaks füüsiliselt vananenud ja vajavad väljavahetamist.
Autode akude amortiseerumine ei võimalda autosid sihipäraselt kasutada ja ei taga ametnikelt nõutavat tegevusoperatiivsust. Iseenesest on linnamajanduse osakonna käsutuses olevad elektriautod ennast näidanud heast küljest. Autod on väga ökonoomsed ja soodsad ülal pidada. Igapäevased käitamiskulud on üle 50% madalamad võrrelduna sama klassi bensiini- või diiselsõidukitega.
Arhitektuuri- ja ehituse osakonna käsutuses oli alates 2013 aastast üks gaasikütusel töötav sõiduauto, mille liisingleping lõppes käesoleva aasta maikuus ja sõiduk tagastati liisingfirmale. Momendil puudub arhitektuuri- ja ehituse osakonnal sõiduk ametisõitude teostamiseks. Viimase 5 aasta kogemus näitab, et osakonnal on vajalik omada vähemalt ühte sõidukit ametisõitude teostamiseks.
Arvestades turul kujunenud olukorda on mõistlik olemasolevatele autodele uute akude ostmise asemel soetada uued elektriautod. Ettepanek on soetada senise kolme sõiduki asemel kaks uut elektriautot linnamajanduse osakonnale ning üks uus elektriauto arhitektuuri- ja ehituse osakonnale. Käesoleval aastal on müüki tulnud laiatarbe elektriautod, millistel kasutatakse juba kuni 40 kWh akusid, mis võimaldavad ühe laadimiskorraga saavutada läbisõiduks kuni 280 km. Lisaks on uued elektriautod sama hinnaklassi juures tehniliselt märksa täiuslikumad ja efektiivsemad. Näiteks kasutatakse soojendussüsteemis soojuspumpa ja tõusnud on sõiduki energiakasutuse efektiivsus.
Hanke hinnanguline maksumus on koos käibemaksuga 97 000 eurot, mis kaetakse linna eelarvest viie aasta jooksul. Sõidukid soetatakse liisinguga (kasutusrent). Liisingu perioodiks on 60 kuud ja esimeseks sissemakseks kuni 70% (linnamajanduse osakonnal on võimalik sooritada esimene sissemakse 70% ulatuses sõiduki maksumusest ja AEO-l 10 % ulatuses) sõiduki maksumusest. Arvestuslikud igakuised rahalised kulutused (liisingumakse, liikluskindlustus, kaskokindlustus, tehnohooldus, elektrikulu) ühe sõiduki kohta on linnamajanduse osakonna puhul 150 - 170 eurot, mis teeb kahe sõiduki orienteeruvaks igakuiseks kuluks kuni 350 eurot ja aastaseks kuluks orienteeruvalt kuni 4200 eurot. Igakuised rahalised kulud sõiduki soetamiseks ja ülalpidamiseks on arhitektuuri- ja ehituse osakonna puhul orienteeruvalt 450 eurot ja aastaseks kuluks on hinnanguliselt 5400 eurot.
Elektriauto kasuks räägib asjaolu, et nende autode jooksvad kulud hooldusele ja kütusele on madalamad kui muid levinud kütuseid kasutavatel sõidukitel ja neil puuduvad lokaalsed heitmed. Elektriautode soetamine on kooskõlas Tartu kui keskkonnasõbraliku linna suundumustega.
Planeeritava hankelepingu olulisimad tingimused on alljärgnevad.
Hankelepingu objektiks on kolme elektrisõiduki kasutusrendi korras liisimine järgmistel tingimustel:
- liisinguperioodi kestus on 60 kuud;
- liisingu esmane sissemakse on kuni 70% auto maksumusest;
- liisingu jääkmaksumus on vähemalt 20% auto maksumusest;
- igakuised liisingmaksed on võrdses suuruses ja tasutakse fikseeritud kuupäeval;
- garantiiremonti ja hooldust tehakse Tartu linnas või võimaldatakse hankijale 24h tasuta autoabi (sealhulgas sõiduki tasuta teisaldamine ja transport mujal asuvasse autoriseeritud töökotta ja tagasi) ning asendusauto garantiiremondi või hooldustööde tegemise perioodiks, kui nimetatud töid tehakse mujal kui Tartu linnas;
- ühispakkujad vastutavad hankelepingu täitmise eest solidaarselt;
- sõiduautode tarnetähtaeg on maksimaalselt 6. kuud arvates hankelepingu sõlmimisest.
Riigihange viiakse läbi avatud hankemenetlusena.
Linnamajanduse osakonnal on rahalised vahendid autode kasutuskulude katmiseks ette nähtud 2018. aasta eelarves. Liisingu sissemakse kaetakse uute akude soetamiseks planeeritud vahenditega (23 000 €), millele lisandub olemasolevate sõidukite müügist laekuv summa ( hinnanguliselt 3 x 8000 = 24 000 €). Arhitektuuri- ja ehituse osakond planeerib sõiduki soetamiseks ja ülalpidamiseks vajalikud rahalised vahendid 2019 aasta eelarvesse. Sõidukite hinnanguline tarneaeg on detsember 2018-jaanuar 2019.