EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
30. mai 2018. a. nr LV-K-0634 |
Projektis "Kolme kooli aineteülese digikultuuri arendamine Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi multimeedialaboris" osalemise heakskiitmine |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg-d 1 ja 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks osalemine juhtpartnerina projektis "Kolme kooli aineteülese digikultuuri arendamine Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi multimeedialaboris", mis esitatakse rahastamiseks Sihtasutusele Innove kaasaaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamise programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi direktor Merike Kaste, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Projektis "Kolme kooli aineteülese digikultuuri arendamine Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi multimeedialaboris" osalemise heakskiitmine " juurde
Projekti nimi ja number
VP-18-0104 - Kolme kooli aineteülese digikultuuri arendamine Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi multimeedialaboris -
Lühikokkuvõte
Projekti raames luuakse Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumisse multimeedialabor ühiskasutuseks Tartu Kivilinna Kooli ja Tartu Annelinna Gümnaasiumiga. Multimeedialabor on varustatud tänapäevaste võimekate multimeediaarvutitega koos vajalike programmide nii individuaalseteks kui meeskonnapõhisteks õppetegevusteks, mis aitab arendada aineteülest digikultuuri.
Eesti elukestva õppe strateegia 2020 üheks eesmärgiks on rakendada koolides muutuvat õpikäsitust, mida nähakse kui ühte võimalust praktiliselt rakendada riiklikus õppekavas välja toodud pädevuspõhist lähenemist: arendada õppijas kriitilist ja loovat mõtlemist, analüüsioskust, ettevõtlikkust, meeskonnatöö oskust, toetada õppija kujunemist ennastjuhtivaks õppijaks. Projektis osalevate koolide peamiseks probleemiks on kaasaegsete digivahendite vähesus. Teadmine ja kompetents on koolides olemas. Loodava multimeedialabori fookus projekti perioodil on digipädevuse sellel osal, mis nõuab häid tehnilisi vahendeid ehk sisuloomel ja mida vahendite puudusel koolides vähe tehakse.
Multimeedialabor toetaks strateegias välja toodud õpikäsitluse muutumist, kus saaksid õpilased praktikas rakendada heatasemelisi ainealaseid teadmisi multimeediumite kaudu ja õpetajad luua õpilastega õppimisprotsessis partnerlusel põhinevaid suhteid ning avardada õpilaste õppevõimekust läbi uudse õpetamisstrateegia, mida võimaldab multimeedialabor.
Eesmärk ja alleesmärgid
Antud projekti eesmärgiks on luua kolme Annelinna kooli ühistegevuseks multimeedialabor Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi, et viia läbi tegevusi, mis toetaks eelkõige digitaalse sisuloomega seotud pädevuste omandamist - peamine rõhuasetus on multimeediaõppel, mis vajab koolides kõige enam kaasaegseid õppevahendeid ja spetsiifilist kompetentsi. Samuti on eesmärgiks kolme kooli pedagoogidele läbi täiendkoolituste anda tuge õpilaste audiovisuaalse kirjaoskuse esmasel kujundamisel ja arendada praktilisi oskusi eri liiki filmistsenaariumi koostamisel kui ka selle tehnilisel teostamisel; praktiseerida uusi õppemeetodeid ja analüüsida üheskoos nii õppeprotsessi, sisu kui ka õppematerjale.
Multimeedialabori fookus projektiperioodil on digipädevuse selle osa arendamisel, millest on koolides kõige enam puudus - digitaalsel sisuloomel, sh piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel. Multimeedialaboris luuakse e-õppematerjale, mis õpetavad, kuidas suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades ning olla teadlik digikeskkonna ohtudest. Multimeedialabor võimaldab rakendada praktikas seda, mida siiani õpiti ainetes üksnes teoreetiliselt.
Tegevused
1. ühiskasutuses kaasaegsete Apple multimeediaarvutite soetamine;
2. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õppeprogrammide Adobe Creative Cloud ja Final Cut Pro litsentside soetamine;
3. ühiskasutuses meediaseadmete soetamine õppetöö ja eneseteostuse arendamiseks;
4. õppevara kasutuselevõtuks vajaliku õpetajate täiendusõppe korraldamine ja läbiviimine;
5. partnerkoolidevahelise avatuse saavutamine ning multimeedialabori kasutusplaani koostamine;
6. õpilaste meediaprojektide realiseerimine;
7. õppematerjalide loomine;
8. kogemuste jagamine.
Tulemused
1. partnerkoolide digivõimekus on kasvanud;
2. õpilastel on võimalus oma teoreetilisi digiteadmisi realiseerida multimeedialabori kaudu;
3. multimeedialaboris viiakse läbi tegevusi, mis toetavad eelkõige digitaalse sisuloomega seotud pädevuste omandamist;
4. kolmes koolis on olemas pädevad juhendajad, kes viivad läbi töötubasid ja õppeprogramme projektis osalevate koolide õpilastele ja õpetajatele;
5. partnerkoolide aineteülene digikultuur on arenenud ning Eesti elukestva õppe strateegia 2020 põhieesmärgid täidetud;
6. kogemused aitavad teistel Tartu koolidel eeskuju võtta.
Eelarve
Projekti (Tartu linna) kogumaksumus 153 900 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 153 900 eurot
Sildfinantseerimise vajadus: jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes:
Seadmed 140 000 eurot
Programmide litsentsid 8900 eurot
Õpetajate koolitus 5000 eurot
Rahastaja
SA Innove
Kaasaaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine
Partnerid
Projekti (Tartu linna) koordinaator: Merike Kaste
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Riho Rosin - Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium, IT juht,
tel:,
email: Riho.Rosin@raad.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded:
Küllike Pedaste - Tartu Kivilinna Kool,
Jelena Frunze - Tartu Annelinna Gümnaasium
Partnerid: Tartu Kivilinna Kool, Tartu Annelinna Gümnaasium
Projekti seos linna arengudokumentidega
Toetub Tartu linna arengukava 2018-2025 prioriteetsetele teemadele:
● munitsipaalharidusasutuste kaasajastamine;
● nüüdisaegse õpikäsituse elluviimine;
● hariduse kättesaadavuse parandamine.
Antud projekt täidab kõiki kolme eesmärki. Samuti on projekt kooskõlas Tartu linna arengukavas sätestatud haridusvaldkonna arendamiseks arengukava perioodil kavandatud järgnevate tegevustega:
- õppijast lähtuvate õppevormide ja -metoodikate rakendamine ning õppekava arendamine; Multimeedialabor võimaldab kõrgtehnoloogiliste digivõimaluste teadlikku ning tarka integreerimist õppeprotsessi ehk teostada digipööret;
- koostööd, enesejuhtimist ja avatust toetava õppekeskkonna ning õppeprotsessi rakendamine kõigil haridusastmetel;
- haridustöötajate kompetentsuse tõstmine nüüdisaegse õpikäsituse ja kaasava hariduse rakendamiseks. Projekt kaasab haridustöötajaid koolitusse, mis tõstab nende kompetentsust nüüdisaegse õpikäsitluse ja kaasava hariduse rakendamiseks;
- haridusasutuste korrapärane varustamine nüüdisaegsete digivahenditega. Multimeedialabor on varustatud tänapäevaste multimeediaarvutitega.;
- õppetöö ja õppekorralduse efektiivsuse tõstmine, kasutades digivahendeid ning e- õppematerjale;
- mitmekülgse õppetöö võimaldamine kõikides õppeastmetes koostöös Tartu linna haridusasutuste, huvikoolide, kõrgkoolide, ettevõtete, teadus- ja mäluasutustega.
Tähtajad
Projekti esitamine: 4.05.2018
Projekti elluviimine: 1.09.2018 - 31.08.2023