Akti väljaandja: | Tartu Linnavolikogu |
Akti liik: | Informatsioon |
Teema: | Informatsioon Tartu linna ühistranspordi uue liinivõrgu kohta |
Reg. number: | LVK-I-0029 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 24.05.2018 |
Koostaja: | Kairi Kuusik |
Ettekandja: | Raimond Tamm |
Esitab: | linnavalitsus, 24.05.2018 istungi protokoll nr 35 |
Juhtiv komisjon: | Majanduskomisjon |
Seosed: | Linnavalitsuses menetletud eelnõu: Majanduskomisjoni protokoll nr 12: |
Failid: | Uue liinivõrgu info linnavolikogule.pdf ( 2060 kb ) Tartu_Linnavolikogu_Informatsioon_2018_LVK-I-0029.pdf ( 93 kb ) |
TARTU LINNAVOLIKOGU | |
INFORMATSIOON | |
Tartu |
24. mai 2018. a. nr LVK-I-0029 |
Informatsioon Tartu linna ühistranspordi uue liinivõrgu kohta |
Mugavama ja reaalsel vajadusel põhineva ühistranspordi liinivõrgu loomiseks on targa linna klastri (Smart City Lab) tellimusel WSP Finland OY ja Positiumi ühistööna valminud ühistranspordi liinivõrgu modelleerimise töö.
Tartu liinivõrgu modelleerimisel kasutati lisaks traditsioonilisele andmestikule linlaste poolt antud sisendit, uusimat liikumisandmestikku ja muid olulisi materjale, mis on vajalikud tõhusa liinivõrgu kavandamiseks.
Liinivõrgu analüüsi olulisimaks lähteülesandeks oli analüüsida hetkel pakutava teenuse vastavust linnaelanike liikumisvajadusele ning sellel otstarbel kombineeriti erinevaid andmestikke.
· Bussikaardi valideerimisandmete põhjal hinnati reaalset bussiliinide kasutatavust ja seda, kuidas praegused bussiühendused katavad hetkevajadust.
· Linnakodanikelt fookusgrupiaruteludes kogutud sisendi põhjal kaardistati ühistransporditeenuse tänased peamised tugevused ja parendamist vajavad aspektid.
· Mobiilpositsioneerimise andmetel hinnati Tartu ja lähipiirkonna elukohtade ja töökohtade paiknemist ning igapäevaseid liikumisi. Mobiilpositsioneerimise andmeid võrreldi ka rahvastikuregistri andmetega.
Selline analüüs andis selgema pildi tänastest reaalsetest liikumisvajadustest. Töö tulemused näitavad muuhulgas, et 99,6% tartlastest elab kuni 500 meetri kaugusel lähimast bussipeatusest ning 88,2% vähem kui 300 meetri kaugusel lähimast peatusest. See tähendab, et Tartu on tegelikult bussipeatustega väga hästi kaetud ning teenuse parema kvaliteedi tagamiseks on eelkõige oluline kujundada tulevane liinivõrk selliselt, et neist peatustest oleks võimalik maksimaalselt ühe ümberistumisega jõuda kõikidesse võimalikesse sihtkohtadesse, optimeerides seega erinevate sihtpunktide vahel liikumisele kuluvat aega.
Olemasoleva liinivõrgu analüüsi ja modelleerimise tulemusena on valminud ettepanek uueks liinivõrguks, kus on tänase 25 bussiliini asemel 11 bussiliini.
Optimaalse tulemuse saavutamiseks kasutati järgmisi liinivõrgu modelleerimise põhimõtteid:
Esimees | |