Õigusakti eelnõu: Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamise, Riia raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklusilla rajamise tööprojekti koostamiseks projekteerimistingimuste määramine

Akti väljaandja: Tartu Linnavalitsus
Akti liik: Korraldus
Teema: Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamise, Riia raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklusilla rajamise tööprojekti koostamiseks projekteerimistingimuste määramine
Reg. number: LV-K-0151
Seisund: Lõpetatud
Koostamise kp: 14.02.2018
Koostaja: Peep Margus
Ettekandja: Mati Raamat
Õigusakt: Tartu Linnavalitsuse 8.05.2018 korraldus nr 478 "Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamise, Riia raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklusilla rajamise tööprojekti koostamiseks projekteerimistingimuste määramine"
Failid: Lisa 2, Tehnilised tingimused fooriobjektide ehitamiseks ja ümberehitamiseks.pdf ( 78 kb )
Lisa 1. Riia-Vaksali-Sadamaraudtee ristmikuala, sild ja tunnelid.pdf ( 717 kb )
EELNÕU





Lisa
Tartu Linnavalitsuse
korralduse eelnõu nr LV-K-0151 juurde

    Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamise, Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamise tööprojekti koostamise projekteerimistingimused LEN-17-096.

    1. Lähteandmed

    1.1. Projekteeritav ala: lisa 1;

    1.2. Projekt vormistada vastavalt majandus- ja taristuministri 02.07.2015. a määrusele nr 82 "Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded" ning 17.07.2015. a määrusele nr 97 "Nõuded ehitusprojektile".

    1.3. Projekteerimisel lähtuda järgmistest nõuetest:
    1.3.1. EVS 843:2016 “Linnatänavad”. Projekteerimise lähtetase kõigi tehniliste lahenduste osas on hea "H";
    1.3.2. EVS 937:2017 „Ehitusprojekt“;
    1.3.3. EVS 613:2001 "Liiklusmärgid ja nende kasutamine" ja selle hilisemad täiendused EVS 613:2001/A1:2008. Kasutada alumiiniumist märgialuseid ja kuumtsingitud metalldetaile;
    1.3.4. EVS 614:2008 "Teemärgised ja nende kasutamine". Teekattemärgised projekteerida asfaltkattele termoplastikust;
    1.3.5. EVS 615:2001/A1:2008 "Foorid ja nende kasutamine";
    1.3.6. tehnilised tingimused fooriobjekti ehitamiseks: lisa 2;
    1.3.7. AS Eesti Raudtee tegevuseeskiri koos lisadega.
    1.3.8. Projekteerimisel lähtuda järgmistest õigusaktidest:
    1.3.8.1. Elastsete teekatendite projekteerimise juhend. Maanteeameti peadirektori 29.03.2017. a käskkiri nr 0088;
    1.3.8.2. Asfaldist katendikihtide ehitamise juhis. Kehtestatud Maanteeameti peadirektori 23.12.2015. a käskkirjaga nr 0314;
    1.3.8.3. Raudtee tehnokasutuseeskirja kinnitamine. Teede- ja sideministri 9. 07.1999. a määrus nr 39;
    1.3.8.4. Puudega inimeste erivajadustest tulenevad nõuded ehitistele. Majandus- ja taristuministri määruse eelnõu;
    1.3.8.5. Kaevetööde eeskiri. Tartu Linnavolikogu 18.12.2003. a määrus nr 52;
    1.3.8.6. Tee ehitamise kvaliteedi nõuded. Majandus- ja taristuministri 03.08.2015. a määrus nr 101;
    1.3.8.7. Teede ja tänavate sulgemise kord. Tartu Linnavalitsuse 28.12.2012. a määrus nr 20;
    1.3.8.8. Liikluskorralduse nõuded teetöödel. Majandus- ja taristuministri 13.07.2015. a määrus nr 90;
    1.3.8.9. Raudteeseadus ;
    1.3.8.10. Ehitusseadustik;
    1.3.8.11. Nõuded ehitusprojekti ekspertiisile. Majandus- ja taristuministri 08.06.2015. a määrus nr 62.

    1.4. Arvestamisele kuuluvad planeeringud ja projektid:
    1.4.1. Tartu linna üldplaneering, kehtestatud 14.09.2017. Vastavalt üldplaneeringule on Vaksali ja Riia tänavad põhimagistraalid ja sadamaraudtee koridori rajatav tänav planeeritav põhimagistraal;
    1.4.2. Ühinenud Arhitektid OÜ 2016. a koostatud töö "Tartu linnas sadamaraudtee koridori projekteerimine põhitänavaks. Eskiisprojekt.";
    1.4.3. Liikluslahendus OÜ 2017. a koostatud töö "Ettepanekud sadamaraudtee koridori eskiisprojekti I etapi rakendamiseks.";
    1.4.4. Part OÜ 2017. a koostatud "Riia ja Vaksali tänavate ristmiku kergliiklussilla ja -tunneli arhitektuurivõitluse võidutöö "Sindlinahk".

    1.5. Projekt (ja selle osad) peab olema koostatud või kontrollitud pädeva isiku poolt, kes vastab ehitusseadustiku §-des 23, 24, 25 sätestatud tingimustele. Projekteerimistöödele kaasata arhitekt.

    1.6. Vastavalt ehitusseadustiku § 14 lõikele 3 tuleb ehitustehniliselt keeruka või muul põhjusel suurema ohupotentsiaaliga rajatise projektile teha ekspertiis ning ekspertiisi läbiviimisel tuleb järgida p. 1.3.8.11. nimetatud määrust.

    1.7. Raudteemaale projekteeritavad uued rajatised (kergliiklejate tunnelid, kergliiklusteed jms) hakkavad kuuluma Tartu linnale. AS Eesti Raudtee väljastab projekteerimise tehnilised tingimused kolmandatele isikutele kuuluvatele ehitistele.

    1.8. Projekteerimise aluskaardiks kasutada Euroopa kõrgussüsteemis (EH2000) koostatud aktuaalset (situatsiooni, tehnovõrke, reljeefi ja piire tõeselt kajastavat) geodeetilist alusplaani täpsusastmega M 1:500 ning projekti seletuskirja ja asendiplaanile lisada viide kasutatud töö kohta (firma nimi, töö nr, töö tegemise aeg, kõrgussüsteem). Geodeetiline töö peab olema registreeritud Tartu piirkonna geomõõdistuste infosüsteemis (Geoarhiivis). Alusele peavad olema kantud kõik puud.

    1.9. Antud projekteerimistingimused, võrguettevõtete tehnilised tingimused, koostöö naaberkruntide omanikega jm projektiga seonduvad dokumendid lisada projekti kausta.

    2. Projektlahenduse sisu

    2.1. Projekteerida Riia tn – Vaksali tn – sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamine, Riia tn raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamine koos eriosadega, arvestada kehtivaid planeeringuid ja projekte ning AS Eesti Raudtee ja võrguvaldajate poolt väljastatud tehnilisi tingimusi. Projekteerimine toimub etapiviisiliselt. Tööde teostamiseks koostatakse eel-, põhi- ja tööprojekt. Projekteerimisel tuleb arvestada vajadusega projekteeritava ala suurendamiseks tulenevalt projekteerimistingimuste alusel väljastatavatest tehnilistest tingimustest (näiteks optiliste kaablite asendamise vajaduse tekkimisel tuleb arvestada võimalusega, et uued kaablid tuleb projekteerida väljaspool näidatud projekteerimise ala paiknevate olemasolevate muhvide vahelise ala ulatuses).

    2.2. Projekti mahus koostada arhitektuurne-tehniline lahendus järgmiste tööde teostamiseks:
    2.2.1. Riia tn – Vaksali tn – sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ja lähiala ristmike ning sõidu- ja kergliiklusteede ümberehitamine. Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tänava ristmikulahenduse projekteerimisel lähtuda p 1.4.3. nimetatud tööst;
    2.2.2. Riia tn raudteeviadukti kõrvale, raudteetammi muldkehasse, mõlemale poole Riia tänavat kergliiklustunnelite rajamine. Kergliiklustunnelite laiusgabariidiks projekteerida vähemalt 5,0m ja kõrgusgabariidiks projekteerida vähemalt 3,25m;
    2.2.3. Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklussilla rajamine. Kergliiklussilla käiguosa lausgabariidiks projekteerida vähemalt 4,0m.

    2.3. Projekti mahus teostada geoloogilised uurimistööd projektile vajalikus mahus. Puuraugud tuleb rajada projekteeritava viadukti sammaste kohale, tunneli asukohas raudtee muldkehasse ja selle kõrval maa-alale, Riia tn 28b // Tartu-Valga 428,0-429,2 km kinnisasjal paikneva sidemasti asukoha lähedusse ning iseloomulikumatesse kohtadesse teede rajamisel.

    2.4. Projekti koosseisus tuleb kaardistada ja uurida Riia tänav T43 kinnistul (79501:002:0041) paiknevad maa-alused konstruktsioonid, mis on ühenduses Riia tn 43 asuva raudtee sidemajaga. Projektis tuleb selgitada, mis määral on vajalik konstruktsioonide lammutamine ja/või ümberehitus. Projekti koostaja peab projekteerima tugimüüri lahenduse, mis on kooskõlas Riia tn 43 tehnosüsteemide ja rajatistega ning hindama tööde maksumust. Lahendus tuleb kooskõlastada ASiga Eesti Raudteega.

    2.5. Ristmike ja kruntidele juurdepääsude projekteerimisel lähtuda kehtivatest planeeringutest ja projektidest. Juurdepääsude projekteerimisel teha koostööd krundiomanikega.
    Riia tn – Vaksali tn – sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmikutüübiks projekteerida samatasandiline foorjuhitav ristmik. Projekteerida foorisüsteemide juhtimiseks foorikontrolleri paigaldamine ja selle elektritoite püsiühendusega liitumine. Projekteerida ristmiku foorisüsteemi koordineerimine olemasolevate Riia tänava foorisüsteemidega. Ühendada foorikontrollerid omavahel sidekaablitega. Sõidukite tuvastamiseks projekteerida kaameraandurid. Projekteerida jalakäijatele rohelise fooritule tellimise foorinupud. Tehnilised tingimused fooriobjekti ehitamiseks on toodud lisas 2.

    2.6. Projekteerida reservtorud sõidutee alt läbiminekuks elektri- ja sidetrasside tarbeks, et tulevikus oleks võimalik paigaldada tehnovõrgud kinnistutelt liitumispunktini ilma teekonstruktsioone läbi kaevamata. Reservtorude asukohad täpsustada võrguvaldajatega.

    2.7. Raudteeviadukti ja selle lähiala projekteerimisel arvestada järgmiste asjaoludega:
    2.7.1. Projekti koosseisus tuleb teostada Riia tn raudteeviadukti vundamentide ekspertiis. Ekspertiisist tulenevalt projekteerida meetmed raudteeviadukti püsivuse tagamiseks seoses sõidutee osa tugiseinade poole ehitamisega. Vundamentide ekspertiisi arvestav projektlahendus tuleb kooskõlastada ASiga Eesti Raudtee;
    2.7.2. Riia tänava raudteeviadukti aluses oas ümberehitamise projekteerimisel tuleb Riia tänava sõidutee osade laiendamise või tänava kõrgusgabariidi suurendamiseks eelnevalt koostada perspektiivsed avade ristlõiked raudteeviadukti asukohas. Ristlõiked tuleb kooskõlastada ASiga Eesti Raudtee;
    2.7.3. Projekti mahtudes tuleb modelleerida kõik võimalikud sõidukite (s.t ka kehtiva kõrguspiirangu nõudeid rikkudes) paiknemised raudteeviadukti all muudetud tee ristlõikel (s.h tahtmatud väljumised sõidutee piiridest). Tehnilised lahendused peavad välistama sõidukite kokkupõrked raudteeviadukti konstruktsioonidega.
    2.7.4. Projekteeritavate kergliiklustunnelite konstruktsioon peab olema realiseeritav vastavuses avaliku raudteeinfrastruktuuri kasutajate (kõikide operaatorite) tingimustega rongiliikluse ajutiseks katkestamiseks konkreetsel ehitusperioodil. Raudteealuste tunnelite konstruktsioon peab võimaldama raudtee muldkeha ja rööbasteid paigaldada tunnelitele kogu raudteemaa ulatuses, s.t. võimaldama praeguseid rööbasteede asukohti hiljem muuta või täiendavaid rööbasteid juurde ehitada.
    2.7.5. Tunnelite konstruktsioon peab olema selline, et pärast tunnelite kasutuselevõttu on võimalik raudteeviadukti uuendamiseks rajada avatud kaevikud olemasoleva raudteeviadukti kõikide konstruktsioonide eemaldamiseks avatud meetodil. Kui selliste kaevikute rajamiseks on vajalikud tugiseinad v.m konstruktsioonid juba kasutuses olevate tunnelite püsivuse tagamiseks, peavad need sisalduma tunnelite tööprojektis alaliste konstruktsioonidena.
    2.7.6. Tunnelite tehniline lahendus peab arvestama raudtee muldkehas asuvate kõikide ehitistega (näiteks raudtee mastfooride vundamendid) ja vajadusel tuleb ebasobivaks osutuvate tüüpkonstruktsioonide või seeriatoodete asemele projekteerida individuaalsed lahendused.
    2.7.7. Projekteerimisel tuleb arvestada, et raudtee raadiomasti tugikonstruktsioonid on projekteeritud arvestades olemasolevat maapinda ja nõlvu masti lähiümbruses. Riia tänavast lõuna poole tunneli ja kergliiklustee projekteerimiseks on vajalik koostada ekspertiis, mis selgitab masti püsivuse tagamise tingimused ja võimalused. Projektlahendus tuleb koostada lähtudes ekspertiisist.
    2.7.8. Riia tänavat ületava jalakäijate silla konstruktsioon peab olema selline, et selle mistahes osad ei ulataks raudteemaale ja säiliks võimalus raudteemaa piirides üle Riia tänava täiendava rööpapaari rajamiseks koos raudteeviadukti laiendamisega.

    2.8. Ehitustehnoloogia valikul arvestada asjaoluga, et Riia tänava peab ehitustööde ajal säilima sõidukite (ka linnaliinibussid) ja kergliiklejate liiklemise võimalus.

    2.9. Näidata alal likvideeritav ja asendatav haljastus. Puude raieks tuleb taotleda raieluba vastavalt Tartu Linnavolikogu 01.07.2004. a määrusele nr 79 "Puu raiumiseks loa andmise kord".

    2.10. Näha ette tööde käigus rikutud katete (sh muru) taastamine. Kui tehnovõrkude rajamisel on vajadus teostada kaevetöid kõvakatetega alal, siis katete taastamiseks näidata alad, mahud, kasutatavad asfaldisegu margid, ristlõiked ja konstruktsioonid. Fikseerida väljakaevatava pinnase maht ja ladustamise koht.

    2.11. Projekteerida ehitusest tulenev tehnovõrkude rajamise, rekonstrueerimise, kaitsmise ja ümbertõstmise vajadus. Projekteerimistööd teostada vastavalt tehnovõrkude valdajate ja AS Eesti Raudtee väljastatud tehnilistele tingimustele. Projekteerida ühendused kuni olemasolevate võrkudega liitumiseni (võivad väljuda lisas 1 näidatud projekteeritavalt alalt). Ehitustööde läbiviimiseks projekteeritaval alal võtta luba olemasolevate ja projekteeritavate tehnovõrkude ja raudteerajatiste valdajatelt.

    2.12. Teetööde tehniline kirjeldus esitada vastavalt Maanteeameti peadirektori 06.12.2016.a käskkirjale nr 0234.

    3. Projekti esitamine

    3.1. Kooskõlastatud projekt esitada Tartu Linnavalitsusele viies identses eksemplaris (üks eksemplar köidetud vastavalt arhiveerimisnõuetele) paberkandjal ja digitaalselt *.pdf ning *.dgn või *.dwg formaadis.

    3.2. Tehnovõrkude rajamise ehitusprojekt esitada digitaalselt Tartu Linnavalitsusele menetlemiseks koos ehitusloa taotlusega ehitisregistri www.ehr.ee kaudu. Ehitusprojekti vormistamisel järgida juhendit „Ehitusprojekti dokumentide vormistamise nõuded ehitusloa elektroonilisel taotlemisel“. Juhendiga saab tutvuda internetis aadressil
    https://www.mkm.ee/sites/default/files/juhend_-_ehitusprojekti_digivormistamine_ehitusloa_taotlemisel_10.02.2015.pdf.

    3.3. Ehitusprojekt esitada digitaalselt Tartu Linnavalitsusele aadressil aeo@raad.tartu.ee koos tee-ehitusloa taotlusega.

    3.4. Eraldi kaustas kajastada kõik ASile Eesti Raudtee kuuluvad tehnovõrgud projekti realiseerimise järgsetes asukohtades kogu projekteeritava ala ulatuses.

    3.5. Eraldi kaustas kajastada kõik AS Eesti Raudtee valduses olevale raudteemaale projekteeritud uued või muudetud ehitised, näidates ära iga ehitise tulevane valdaja. Samas kaustas peavad olema joonised, mis sisaldavad vajadusel kinnistute ümberkruntimise kava või plaanid isikliku kasutusõiguse lepingute sõlmimiseks.

    3.4. Projekteeritud raudteerajatiste ehitusloa ja kasutusloa väljastab Tehnilise Järelevalve Amet.




Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Riia tn - Vaksali tn - sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ümberehitamise, Riia raudteeviadukti kõrvale raudteetammi muldkehasse kergliiklustunnelite ja Riia tn raudteeviadukti kõrvale kergliiklusilla rajamise tööprojekti koostamiseks projekteerimistingimuste määramine " juurde