EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
02. mai 2018. a. nr LV-IP-0121 |
Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna arengukava 2018-2025 muutmisettepanekute heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine. |
Võttes aluseks Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 11 lg 1 ja § 12 lg 4 ning arvestades Tartu Linnavolikogu 12. oktoobri 2017. a määrusega nr 152 "Tartu linna arengukava 2018-2025 kinnitamine", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kiita heaks Tartu linna arengukava 2018-2025 muutmisettepanekud vastavalt lisale 1 ja suunata need avalikule väljapanekule.
2. Kiita heaks eelarvestrateegia aastateks 2019-2022 vastavalt lisale 2 ning suunata see avalikule väljapanekule.
3. Määrata avaliku väljapaneku kestuseks 11. juuni - 6. august 2018 ja avaliku väljapaneku kohaks Tartu linna veebileht.
4. Otsus jõustub vastuvõtmisele järgnevast päevast.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogule otsuse "Tartu linna arengukava 2018-2025 muutmisettepanekute heakskiitmine ja avalikule väljapanekule suunamine" eelnõu esitamine. " juurde
Arengukava muutmine
Vastavalt Tartu linna arengudokumentide koostamise korrale vaatab linnavalitsus igal aastal üle Tartu linna arengukava ja esitab vajadusel volikogule ettepanekud selle muutmiseks.
Linnavalitsus esitab Tartu linna arengukava 2018-2025 muutmiseks 18 ettepanekut, mis koos põhjendustega on esitatud eelnõu lisas 1.
Ettepanekutest kolm on seotud haldusreformist tingitud olukorra muutumisest, 5 puudutavad ettevõtluse valdkonda ning 10 hoolekande ja tervishoiu valdkonda.
Kolm esimest ettepanekut on tingitud Tähtvere valla liitumisega alates 1. novembrist 2017. Seoses sellega soovitakse täiendada lähtepositsiooni kirjeldust, et fikseerida haldusreformist tulenenud olulisemad muutused. Samal põhjusel soovitakse lisada ka kaks uut väljakutset, millest üks on seotud teenuste kättesaadavuse kindlustamise tagamisega hajaasustusega piirkondade elanikele ja teine väärtuslike maastike säilimise tagamise vajaduse väljatoomisega.
Ettevõtluse valdkonnas soovitakse lisada 5 uut tegevust, mis on suunatud ettevõtluse elavdamisele ning ettevõtlus- ja teaduspotentsiaali paremale ärakasutamisele linna arendamiseks.
Sotsiaalhoolekande ja tervishoiu valdkonna tegevuste osas soovitakse täpsustada 9 tegevuse sõnastust ning ühendada kaks sisult kattuvat tegevus.
Eelarvestrateegia uuendamine
Et seostada paremini arengukavas kajastatud arenguvajadusi ja nende elluviimise võimalusi, ei esitata eelarvestrateegiat enam eraldi dokumendina, vaid see on üks peatükk Tartu linna arengukavas. Kuna eelarvestrateegia periood on lühem arengukava perioodist, siis pikendatakse seda igal aastal ühe aasta võrra. Uuendatud eelarvestrateegia peatükk aastateks 2019-2022 on esitatud lisas 2.
Eelarvestrateegia annab rahalised orientiirid linna võimaluste kohta arengukavas kavandatud tegevuste realiseerimiseks, on aluseks iga-aastasele eelarve koostamisele ja võimaldab selgemalt aru saada omavalitsuse võimekusest teha investeeringuid ning võtta laene ja muid kohustusi. Kuna strateegia koostatakse nelja eelseisva eelarveaasta tarbeks, siis vaadatakse see igal aastal üle ja viiakse kooskõlla eeldatavate finantsvõimalustega.
Eelarvestrateegias on Tartu linna reaalsete vajaduste alusel püütud leida optimaalne tasakaal linna poolt tartlastele pakutava avalike hüviste kvantiteedi ja kvaliteedi ning linna finantspositsiooni vahel. Eelarvestrateegia perioodi jooksul liigub linn eelarve tasakaalustamise suunas. Samal ajal on tagatud kõige vajalikemate tegevuste elluviimine, kusjuures eelarvestrateegia perioodi jooksul kavandatavate investeeringute valikul on lähtutud põhimõttest, et eelistatud on sellised objektid, mille puhul on sotsiaalse kasu ning linna poolt tehtavate kulutuste suhe parim. Nagu eelmistegi strateegiate puhul on prioriteediks eelkõige haridus ja investeeringud koolihoonetesse. Mitmeid olulisi investeeringuid tehakse ka sotsiaal-, kultuuri- ja majandusvaldkonnas.
Arengukava muudatusettepanekute ja uuendatud eelarvestrateegia peatüki heakskiitmisel tuleb need suunata avalikule väljapanekule vähemalt neljaks nädalaks. Väljapaneku ajal on kõikidel huvilistel võimalus nende kohta arvamust avaldada ja täiendavaid ettepanekuid esitada.