Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Istungi protokolli kantav otsus |
Teema: | Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 15. juuli 2016. a määruse nr 118 "Spordi valdkonna toetused" muutmine" eelnõu esitamine |
Reg. number: | LV-IP-0096 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 12.04.2018 |
Koostaja: | Anneli Apuhtin |
Ettekandja: | Marianne Menning |
TARTU LINNAVALITSUS | |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS | |
Tartu |
12. aprill 2018. a. nr LV-IP-0096 |
Tartu Linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 15. juuli 2016. a määruse nr 118 "Spordi valdkonna toetused" muutmine" eelnõu esitamine |
KUULATI: | Marianne Menningu ettekannet. |
OTSUSTATI: |
1. kiita heaks ja esitada linnavolikogule määruse "Tartu Linnavolikogu 15. juuli 2016. a määruse nr 118 "Spordi valdkonna toetused" muutmine" eelnõu;
2. ettekandjaks linnavolikogus määrata abilinnapea Madis Lepajõe. |
Juhataja: | |
Protokollija |
Määrus kehtestatakse kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lõike 3 punkti 1 ja § 22 lõike 1 punkti 5 alusel ning arvestades spordiseaduse § 3 punkti 2.
§ 1. Määruse muutmine
Tartu Linnavolikogu 15. juuli 2016. a määruses "Spordi valdkonna toetused" tehakse järgmised muudatused:
1) määruse § 10 lõiget 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(1) Spordiprojekti toetamisel on abikõlbulikud kulud sündmuse toimumisega seotud spordirajatise või -hoone, samuti sündmuse korraldamiseks ja läbiviimiseks vajaliku inventari rendi- ja üürikulu, kohtunike töötasu, ajavõtu ja heliteeninduse kulu, meditsiini- ja turvateenuse kulu, tänava ja haljasala sulgemise ja liikluskorralduse muudatusega soetud kulu.";
2) määruse § 11 lõikes 1 asendatakse number "60" numbriga "50";
3) määruse § 14 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 14. Abikõlbulikud kulud
Spordi suurprojekti toetamisel on abikõlbulikud kulud sündmuse toimumisega seotud spordirajatise või -hoone, samuti sündmuse korraldamiseks ja läbiviimiseks vajaliku inventari rendi- või üürikulu, kohtunike töötasu, ajavõtu, heli- ja audiovisuaalse teenindamise kulu, meditsiini- ja turvateenuse kulu, tänava ja haljasala sulgemise ja liikluskorralduse muudatusega seotud kulu ning sündmuse reklaami ja turundamise kulu.";
4) määruse § 16 lõikes 1 asendatakse number "80" numbriga "70";
5) määruse § 18 tunnistatakse kehtetuks;
6) määruse § 19 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 19. Spordi suurprojekti konsultatsioon
Pärast spordi suurprojekti taotluse esitamist viiakse taotleja esindajaga läbi konsultatsioon, mille käigus arutatakse läbi suurprojekti idee, toimumise aeg, tegevuskava ja turundustegevused ning antakse esialgne tagasiside toetuse saamise võimaluse kohta.";
7) määruse § 21 punktis 1 jäetakse välja sõna "individuaalala";
8) määruse § 22 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 22. Toetuse määr Tartu linna meistrivõistlustel
(1) Toetuse määr Tartu linna meistrivõistluste korraldamiseks ja läbiviimiseks ühele vanuseklassile on 200 eurot.
(2) Toetuse määr Tartu linna meistrivõistluste korraldamiseks ja läbiviimiseks kahele kuni kolmele vanuseklassile, ja juhul kui meistrivõistlused viiakse läbi vähemalt kahel erineval (kuu)päeval, on 400 eurot.
(3) Toetuse määr Tartu linna meistrivõistluste korraldamiseks ja läbiviimiseks enam kui kolmele vanuseklassile, ja juhul kui meistrivõistlused viiakse läbi vähemalt kahel erineval (kuu)päeval, on 600 eurot.
(4) Toetuse määr Tartu linna meistrivõistluste korraldamiseks ja läbiviimiseks spordialal, mis eeldavad spetsiifiliselt kallist spordirajatist või varustust (iluuisutamine, jäähoki, ratsutamine, tennis, moodne viievõistlus, jalgratta maanteesõit, mootorisport) või võistkondlikul pallimängualal (v. a rannapallialad, kui läbiviimisega ei kaasne väljakute rendikulu), mille korraldamiseks on läbi hooaja aja läbi viia eelringid lisaks finaalturniirile, ning millel viiakse meistrivõistlused läbi kuni kahes vanuseklassis, on 600 eurot.
(5) Toetuse määr Tartu linna meistrivõistluste korraldamiseks ja läbiviimiseks spordialal, mis eeldavad spetsiifiliselt kallist spordirajatist või varustust (iluuisutamine, jäähoki, ratsutamine, tennis, moodne viievõistlus, jalgratta maanteesõit, mootorisport) või võistkondlikul pallimängualal (v. a rannapallialad, kui läbiviimisega ei kaasne väljakute rendikulu), mille korraldamiseks on läbi hooaja vaja läbi viia eelringid lisaks finaalturniirile, ning millel viiakse meistrivõistlused läbi enam kui kahes vanuseklassis, on 1000 eurot.";
9) määruse § 31 punkti 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"2) võistluse nime ja tähtsust, sh lisada võistluse veebilehe aadress";
10) määruse § 32 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks;
11) määruse § 32 lõiget 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"(3) Ühelt spordialalt saab toetust vaid üks võistkond.";
12) määruse § 37 tunnistatakse kehtetuks;
13) määruse § 38 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:
"§ 38. Esindusvõistkonna konsultatsioon
Pärast spordi esindusvõistkonna taotluse esitamist viiakse taotleja esindajaga läbi konsultatsioon, mille käigus arutatakse järgmise perioodi tegevusplaane liigades ja sarjades osalemisel ja turundustegevusi ning antakse esialgne tagasiside toetuse saamise võimaluse kohta.";
14) määruse § 40 täiendatakse lõikega 11 järgmiselt:
"(11) Spordiprojekti eelarve hindamisel võrreldakse esitatud taotluses kirjeldatud eelarvet sama taotleja eelmise perioodi sarnase spordiprojekti kohta esitatud aruandes nimetatud kuludega. Suure erinevuse korral võib vähendada taotluses kirjeldatud eelarvet selliselt, et see arvestaks käesoleva määruse § 10 ja 11 nimetatud proportsioonidega ning aruandes esitatud reaalselt tehtud kuludega.".
§ 2. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. juunil 2018. a.
Määruse § 10 lõige 1 muudatusega täpsustatakse üle spordiprojektide abikõlbulike kulude loetelu, kus linn on valmis toetama eelkõige projekti läbiviimisega seotud hädavajalikke kulusid, nagu spordirajatise ja -varustuse rendikulu, kohtunike töötasu, helitehniline-, turva- ja meditsiiniteenus, liikluskorralduse muudatusega seotud kulu. Loetelust on välja jäänud projektijuhtimise tasustamine, inventari ostuga seotud kulud ja audiovisuaalse teenuse toetus. Kuna spordiprojektide toetamisel peab muudetud redaktsioonis taotlejal endal olema oma- või kaasfinantseeringu osakaal vähemalt 50 %, peaks sellised lisakulud tulema eelkõige läbi selle tuluallika.
Määruse § 11 lõige 1 omaosaluse või kaasfinantseeringu nõude protsent muudetakse "60" pealt "50"-le. Spordiprojektide menetlemise ja toetuste aruannete analüüs on näidanud, et linnale omaste spordiprojektide läbiviimisel on suurimad kulud ürituse läbiviimisega seotud otsekulud, mis on ka linna mõistes abikõlbulikud kulud. Lisaks, erasektori leidmine lisatoetusteks on viimastel aastatel keerulisemaks muutunud ning MTÜ-de omaosaluse võimekus on suhteliselt madal, on mõistlik võrdsustada linna toetuse ja oma- või kaasfinantseeringu nõude protsent sarnaseks.
Määruse § 14 muudatusega täpsustatakse üle spordi suurprojektide abikõlbulike kulude loetelu, kus linn on valmis toetama suurprojekti läbiviimisega seotud hädavajalikke otsekulusid, nagu spordirajatise ja -varustuse rendikulu, kohtunike töötasu, helitehniline-, audiovisuaalne-, turva- ja meditsiiniteenus, liikluskorralduse muudatusega seotud kulu. Loetelust on välja jäänud projektijuhtimise tasustamine ja inventari ostuga seotud kulud. Kuna spordi suurprojektide toetamisel peab taotlejal endal olema oma- või kaasfinantseeringu osakaal vähemalt 70 %, peaks muud lisakulud tulema eelkõige läbi selle tuluallika.
Määruse § 16 lõige 1 omaosaluse või kaasfinantseeringu nõude protsent muudetakse "80" pealt "70"-le. Suurprojektide menetlemise ja toetuste andmise praktika on näidanud, et väiksemamahuliste suurürituste puhul on linn võimeline ja valmis toetama ka kuni 30% ulatuses kogu projekti mahust, kui antud projekt on linnale vajalik, kujundades linna mainet ning rahvusvahelist tuntust ning ergutades linna majanduskeskkonda. Lisaks võrdub see esindusvõistkondadele kehtestatud oma ja kaasfinantseeringu nõudega.
Määruse § 18 tunnistatakse kehtetuks. Antud paragrahv sätestas spordi suurprojektidele toetuse taotlemisele eelnevalt 1. maiks eeltaotluse esitamist. Praktika on näidanud, et selliselt see punkt ei tööta. Eeltaotluste esitamise kuupäev (1. mai projektile eelneval aastal) on liiga varane, eeltaotlused tekitavad liigset bürokraatiat ning eelläbirääkimised ja projekti tutvustus ei ole mõistlikud. Nii varases staadiumis pole veel alustatud linna järgmise aasta eelarve koostamisega, millest tulenevalt ei saa planeerida ka linna võimalikku toetust konsultatsioonide baasilt.
Määruse § 19 muudetakse. Kuna eeltaotluste esitamine ja menetlemine suurprojektidele lõpetatakse ja jääb vaid põhitaotluse esitamise tärmin - 1. september projektile eelneval aastal - peetakse konsultatsioonid taotleja esindajatega taotluse esitamisele järgselt.
Määruse § 21 lõike 1 sõnastuse alguses jäetakse ära sõna "individuaalala". Antud nõue peab kehtima kõigile spordialadele, kes linna meistrivõistlusi tahavad läbi viia, olenemata, kas tegemist on individuaal- või võistkondlike spordialadega.
Määruse § 22 muudetakse Tartu linna meistrivõistluste toetuse määrad ja viiakse need uutele arvestuslikele tingimustele. Praegu kehtivad tingimused sätestavad toetuse suuruse linnalt toetust saavate noorte arvu järgi. Kuna aga meistrivõistlusi viiakse läbi ka täiskasvanute vanuseklassidele ning meistrivõistluste protokollide statistika ei ole tihti proportsioonis toetust saavate noorte arvuga, ei ole selline toetusmäärade arvutamine mõistlik. Sellest tulenevalt on uute arvutuslike määrade kehtestamine vanuseklasside alusel loogilisem ja arusaadavam.
Määruse § 31 punkti 2 sõnastust täiendatakse vajadusega lisada juurde ka võistluste veebilehe aadress. Kuna linn toetab mobiilsusprojektide raames vaid tiitlivõistlustest, Tartu sõpruslinnade koostöö raames toimuvatest ja muudest kõrgetasemelistest võistlustest osavõttu, siis lisatud võistluste veebiaadress võimaldab hinnata vajadusel antud tingimustele vastavust.
Määruse § 32 lõige 2 tunnistatakse kehtetuks. Seega saavad edaspidi linna esindusvõistkonna (4) toetusele kandideerida kõik sportmängudega tegelevad klubid, kes on täitnud antud määruses esitatud tingimused.
Määruse § 32 lõige 3 sõnastust muudetakse ja jäetakse välja lõik "käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud", seoses § 32 lõike 2 kehtetuks tunnistamisega.
Määruse § 37 tunnistatakse kehtetuks. Antud paragrahv sätestas esindusvõistkondadele toetuse taotlemisele eelnevalt 1. maiks eeltaotluse esitamist. Praktika on näidanud, et selliselt see punkt ei tööta. Eeltaotluste esitamise kuupäev on liiga varane. Enamusel sportmänguvõistkondadel on sel perioodil eelnev hooaeg alles kas pooleli või finaalringid pidamata ja seega on keeruline hinnata järgmise hooaja planeerimist ja liigades osalemise võimalusi. Enamasti on sel ajal järgmise hooaja eelarve ning võimalike toetajate olemasolu lahtine ning vajadused ebaselged. Seetõttu pole eelläbirääkimised ja projekti tutvustus nii varases staadiumis mõistlikud. Ka linna järgmise aasta eelarve koostamisega pole veel alustatud, millest tulenevalt on keeruline lubada linna võimalikku toetust.
Määruse § 38 muudetakse. Kuna eeltaotluste esitamine ja menetlemine esindusvõistkonna toetuse taotlejatele lõpetatakse ja jääb vaid põhitaotluse esitamise tärmin - 1. september projektile eelneval aastal - peetakse edaspidi konsultatsioonid taotleja esindajatega taotluse esitamisele järgselt.
Määruse § 40 täiendatakse lõikega 11, mis võimaldab spordiprojektide hindamisel ja toetuste määramisel vajadusel hinnata sama projekti eelnevate perioodide eest saadud toetuse aruannet ja vajadusel selle võrra korrigeerida linnapoolset toetust. Antud lõiget rakendatakse vajadusel, nt kui hindamisel tekib kahtlus, et (osa) kulusid on liigselt paisutatud või abikõlbmatud.