EELNÕU
TARTU LINNAVOLIKOGU |
OTSUS |
|
Tartu
|
23. november 2017. a. nr LVK-O-0020 |
Loa andmine erivajadustega laste sotsiaaltransporditeenuse ostu riigihanke korraldamiseks |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 51 lg 2, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada erivajadusega lastele sotsiaaltransporditeenuse ostmise riigihange aastateks 2018-2020.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavolikogu otsuse eelnõu "Loa andmine erivajadustega laste sotsiaaltransporditeenuse ostu riigihanke korraldamiseks " juurde
Sotsiaaltransporditeenus on erivajadustega laste vajadustega kohandatud teenus, mille osutamise alus on sotsiaalhoolekande seaduse § 38. Teenus on suunatud raske või sügava (liit)puudega lapse iseseisva toimetuleku toetamiseks ja sellega puudega lapse pere hoolduskoormuse vähendamiseks. Teenuse eesmärk on tagada erivajadusega lapsele, kelle puue takistab isikliku või ühissõiduki kasutamist, tema vajadustele vastava transpordivahendi kasutusvõimalust tööle või õppeasutusse sõitmiseks ning avalike teenuste kasutamiseks.
Sotsiaaltransporditeenusele suunab lapse lastekaitse spetsialist hooldusõigusliku lapsevanema avalduse ning lapse puuet tõendavate dokumentide alusel, juhul kui lapse rehabilitatsiooniplaanis või lapse tegeliku abivajaduse hindamisel avaldub transporditeenuse vajadus. Sotsiaaltransporditeenust on võimalik taotleda regulaarseks sõitmiseks haridusasutusse ja sealt koju ning tulenevalt lapse ajutiselt suurenenud abivajadusest ka sõiduks rehabilitatsiooni- või raviasutusse. Regulaarseks sõitmiseks haridusasutusse esitab vanem taotluse ühel korral õppeaastas, rehabilitatsiooni- või raviasutusse sõitmiseks esitab vanem taotluse lapse abivajaduse hindamisel ning üldjuhul määratakse toetus lapsele kvartaliks või kuni abivajaduse äralangemiseni.
Aastatel 2015-2017 osutas erivajadustega lastele sotsiaaltransporditeenust OÜ Tartaline. Leping sõlmiti summas 240 560 eurot, mis jaotus aastate lõikes järgnevalt: 2015. aastal 76 000, 2016. aastal 80 000 ja 2017. aastal 84 560 eurot. Sotsiaaltransporditeenusel ei olnud eelneval hankeperioodil omaosalust ning lapsevanematel võimaldati laste sõidutamist sõltuvalt lapse erivajadusest nii individuaalselt kui ka grupina. Teenust kasutas eelneval hankeperioodil kuus ligi 60 last, aastas ligi 80 last.
Uuel hankeperioodil planeeritakse jätkata sotsiaaltransporditeenuse pakkumist kõrge hoolduskoormusega lapsevanematele või last kasvatavatele isikutele peres kasvava erivajadusega lapse toimetuleku toetamiseks. Uus hankeperiood on 1. jaanuar 2018 kuni 31. detsember 2020 ja orienteeruv kogumaksumus on 291 000 eurot. Teenuse planeerimisel on arvestatud 20% mahu tõusuga, mille tingib raske ja sügava liitpuudega laste arvu tõus, hanke täitmisega seonduvate riiklike kulude (aktsiis, tööjõukulud jm) tõus ning haldusreformist tulenev vajadus pakkuda teenust Tartu linna suurenenud haldusterritooriumil.
Kuigi sotsiaaltransporditeenuse pakkumine samale sihtrühmale toimub alates 2015. aasta lõpust Euroopa Sotsiaalfondi 2014-2020 meetme „Tööturul osalemist toetavad hoolekandeteenused“ raames elluviidava tegevuse ''Puudega laste tugiteenuste arendamine ja pakkumine'' abil ka Sotsiaalkindlustusametis, vajavad Tartu linnas elavad lapsed sotsiaaltransporditeenust ka linnalt. Sotsiaalkindlustusamet tagab puudega lapse sõidu sama projekti raames pakutavatele sotsiaalteenustele, kuid ei taga igapäevast tuge haridusasutusse jõudmiseks ning abivajaduse ilmnemisel raviasutusse, millest tulenevalt on teenus raske ja sügava puudega laste jaoks Tartu linnas vajalik.