EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
KORRALDUS |
|
Tartu
|
25. september 2017. a. nr LV-K-1010 |
Osalemine projektis "Põhikooli pädevuskeskused Annelinna koolikogukonnas" |
Võttes aluseks Tartu linnavara eeskirja § 9 lg-d 1 ja 3, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
1. Osaleda projektis "Põhikooli pädevuskeskused Annelinna koolikogukonnas", mis esitatakse rahastamiseks kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine programmi raames.
2. Projekti heakskiitmisel omafinantseering puudub.
3. Määrata projekti koordinaatoriks Tartu Kivilinna Kooli direktor Karin Lukk, kes omab punktis 1 nimetatud projekti raames allkirjaõigust.
4. Korraldus jõustub ...
Õiend
Tartu Linnavalitsuse korralduse eelnõu "Osalemine projektis "Põhikooli pädevuskeskused Annelinna koolikogukonnas" " juurde
Projekti nimi ja number
VP-17-0146 - PÕHIKOOLI PÄDEVUSKESKUSED ANNELINNA KOOLIKOGUKONNAS -
Lühikokkuvõte
Projekti eesmärgiks on luua ühises Annelinna koolikogukonnas üldpädevuste arengut toetavad keskused. Fookuses on kolm pädevuskeskust:
- LTT-pädevuskeskus (toetab matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevuse kujunemist)
- digipädevuskeskus
- õpipädevuskeskus
Keskuste rajamiseks soetatakse vajaminev õppevara, arendatakse vajalikku õppematerjali, korraldatakse täiendõppe seminare ja viiakse läbi õppekavalisi tegevusi projektis osalevate koolide koostöös.
Projekti tulemusena valmivad kolm pädevuskeskust, mida saavad kasutada antud koolikogukonna õpetajad ja õpilased nii projekti käigus kui pärast seda.
Eesmärk ja alleesmärgid
Projekti eesmärgiks on luua ühises Annelinna koolikogukonnas üldpädevuste arengut toetavad keskused, mis koordineerivad ühe konkreetse üldpädevuse arendamisega seotud tegevusi. Fookuses on kolm pädevuskeskust:
- LTT-pädevuskeskus (rajatakse Tartu Hansa Kooli)
- digipädevuskeskus (rajatakse Tartu Kivilinna Kooli)
- õpipädevuskeskus (rajatakse Tartu Annelinna Gümnaasiumisse)
LTT-pädevuskeskus keskendub looduse- ja tehnika valdkonna arendamisele, luues nii õppevaraliselt kui õppematerjalide poolest sobiva keskkonna selleks, et:
- arendada õpilaste suutlikkust kasutada, kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmisvahendite abil ning teha tõenduspõhiseid otsuseid;
- mõista loodusteaduste ja tehnoloogia olulisust ja piiranguid;
-kasutada uusi tehnoloogiaid eesmärgipäraselt.
Digipädevuskeskuse peamiseks eesmärgiks on luua õppematerjale ja rajada vajalik õppevahendite baas selleks, et arendada:
- suutlikkust kasutada uuenevat digitehnoloogiat toimetulekuks kiiresti muutuvas ühiskonnas nii õppimisel, kodanikuna tegutsedes kui ka kogukondades suheldes;
- osaleda digitaalses sisuloomes, sh tekstide, piltide, multimeediumide loomisel ja kasutamisel;
- kasutada probleemilahenduseks sobivaid digivahendeid ja võtteid, suhelda ja teha koostööd erinevates digikeskkondades;
- olla teadlik digikeskkonna ohtudest ning osata kaitsta oma privaatsust, isikuandmeid ja digitaalset identiteeti;
- järgida digikeskkonnas samu moraali- ja väärtuspõhimõtteid nagu igapäevaelus.
Õpipädevuskeskuse eesmärgiks on luua õppematerjale (eelkõige teste erinevates ainetes), mis toetaksid õpilaste kujunemist ennastjuhtivaks õppijaks, õpetades neid õppeprotsessi planeerima, hindama lähtuvalt oma tugevatest ja nõrkadest külgedest. Keskuses läbiviidavad tegevused arendavad õpilase suutlikkust:
- organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks, vajaminevat teavet;
- kasutada õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades;
- seostada omandatud teadmisi varemõpituga;
- analüüsida oma teadmisi ja oskusi, motiveeritust ja enesekindlust ning selle põhjal edasise õppimise vajadusi.
Tegevused
- Pädevuskeskuste loomine: õppevara soetamine, õppematerjalide loomine ja testimine
- Täiendkoolituste läbiviimine: kaks täiendkoolitust ühes keskuses igal aastal
- Õppekavaliste tegevuste läbiviimine pädevuskeskustes
Tulemused
- Loodud kolm pädevuskeskust: LTT-pädevuskeskus, digipädevuskeskus ja õpipädevuskeskus.
- Läbi on viidud 18 täiendkoolitust (kokku 6 koolitust iga keskuse kohta kolme aasta jooksul)
- Keskustes on pidevalt läbi viidud õppekavalisi tegevusi
Eelarve
Projekti kogumaksumus 99 000 eurot
Tartu linna omaosalus 0 eurot
Toetus Tartu linnale 99 000 eurot
Sildfinantseerimise vajadus
jah
Eelarve peamiste kululiikide lõikes
Õppevara: 81 000 eurot
Täiendkoolitus: 18 000 eurot
Rahastaja
SA INNOVE
Kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine
Meeskond
Projekti koordinaator: Karin Lukk
Projektijuht ja tema kontaktandmed: Karin Lukk Tartu Kivilinna Kool, direktor,
tel:, 53050095
email: Karin.Lukk@raad.tartu.ee
Projekti meeskonnaliikmed ja nende tööülesanded: Küllike Pedaste: Digipädevuskeskuse juht
Liina Karolin-Salu: LTT-pädevuskeskuse juht
Hiie Asser: Õpipädevuskeskuse juht
Ave Paabo - raamatupidaja
Tähtajad
Projekti esitamine: 2.10.2017
Projekti elluviimine: 01.01.2018 - 30.09.2020