EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
10. mai 2017. a. nr LV-IP-0115 |
Tartu linna 2016. a majandusaasta aruanne ja Tartu linna arengukava 2016. a ülesannete täitmise aruanne
|
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 1, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 29 lg 11, Tartu Linnavolikogu 19. aprilli 2012. a määruse nr 65 "Tartu linna arengudokumentide koostamise kord" § 12 lg 1 ning arvestades Grant Thornton Baltic OÜ aruannet ja Tartu Linnavolikogu 22. veebruaril 2012. a määruse nr 58 "Tartu linna arengukava aastateks 2013-2020", Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Kinnitada Tartu linna 2016. a majandusaasta aruanne vastavalt lisale, mille koosseisu kuuluvad:
1.1. tegevusaruanne (sealhulgas arengukava 2016. a ülesannete täitmise aruanne);
1.2. raamatupidamise aastaaruanne (sealhulgas linna eelarve täitmise aruanne);
1.3. sõltumatu vandeaudiitori aruanne raamatupidamise aastaaruandele;
1.4. reservfondi kasutamise aruanne.
2. Otsus jõustub ………… 2017. a.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu linna 2016. a majandusaasta aruanne ja Tartu linna arengukava 2016. a ülesannete täitmise aruanne
" juurde
Linnavalitsus esitab linnavolikogule kinnitamiseks Tartu linna 2016. aasta konsolideeritud majandusaasta aruande, sealhulgas eelarve täitmise aastaaruande. Tartu linna 2016. aasta konsolideeritud majandusaasta aruanne sisaldab informatsiooni linna ametiasutuste ja nende hallatavate asutuste ning linna valitseva ja olulise mõju all olevate juriidiliste isikute majandustegevuse tulemuste kohta.
Tartu linna 2016. aasta konsolideeritud majandusaasta aruannet auditeeris audiitorfirma Grant Thornton Baltic OÜ. Sõltumatu vandeaudiitori aruandes linna 2016. aasta raamatupidamise aastaaruandele, sh eelarve täitmise aruandele avaldatud märkusteta arvamus on kinnituseks, et linna finantsaruandlus on usaldusväärne ja kajastab õigesti ja õiglaselt linna finantsmajanduslikku seisundit ning lõppenud majandusaasta konsolideeritud finantstulemust.
Tähtsamad finantsnäitajad ning nende muutus võrreldes eelmise aruandeaastaga.
2016 fin näitajad.pdf
Bilansi maht, 323,1 mln eurot (varad), on aastaga suurenenud 3,1 mln euro võrra, käibevara ja põhivara suurenemise arvel (linnavalitsuse bilansimaht suurenes 2 mln euro võrra, käibevara arvel). Põhivara osatähtsus bilansi mahust on 92,8%, (linnavalitsuse põhivara osatähtsus bilansi mahust 94,2%).
Kohustised kokku, 75,8 mln eurot, on suurenenud 4,9 mln euro võrra (linnavalitsusel 70,7 mln eurot on suurenenud 5,8 mln euro võrra)
Laenukohustised on suurenenud 3,0 mln euro võrra (linnavalitsusel 3,3 mln, AS-l Tartu Veevärk vähenenud 0,3 mln). Laenukohustised aasta lõpus olid 60,9 mln eurot, sh linnavalitsusel 58,7 mln ja AS Tartu Veevärk 2,1 mln. Laenukohustised moodustavad 80% kohustistest, linnavalitsusel 83%.
Konsolideerimisgrupi aruandeaasta tegevustulemiks (vt õiendid lisa "2016 fin näitajad") kujunes -1,7 mln euro suurune kahjum mis on poole võrra väiksem eelnenud aasta kahjumist. Seejuures linnavalitsuse kahjum -3,6 mln eurot on aasta jooksul vähenenud 3,9 mln euro võrra. Aasta jooksul on suurenenud tegevustulud 3 mln eurot ning tegevuskulud 1,5 mln eurot (linnavalitsusel suurenesid tulud 4,1 ja kulud 0,2 mln eurot). Tegevustulude suurenemine on toimunud maksutulude ning kaupade ja teenuste müügitulu parema laekumise arvel.
Tegevustuludest, 144,5 mln eurost, 46,6% ehk 67,4 mln eurot moodustavad maksutulud, mille osatähtsus on aastaga suurenenud 2,3% võrra (linnavalitsusel vastavalt 52,5% ja osatähtsuse muutus 2%). Maksutulu, mis laekub vaid linnavalitsusele, on võrreldes eelnenud aastaga laekunud 4,7 mln eurot rohkem.
Tegevustuludest 28,7 % ehk 41,4 mln eurot moodustavad saadud toetused, mille osatähtsus on 4,5% võrra vähenenud (linnavalitsusel vastavalt 31,8% ja osatähtsus on vähenenud 4,8%), toetusi saadi ligi 5,6 mln eurot vähem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel saadi vähem 4,7 mln eurot).
Tegevustuludest 25% ehk 35,7 mln eurot moodustavad majandustegevusest saadud ja muud tulud, mille osatähtsus on suurenenud 2,2% võrra (linnavalitsusel tulud 20,1 mln eurot, osatähtsus vastavalt 15,7% ja kasv 2,8%) ning need tulud on suurenenud 3,9 mln euro võrra (linnavalitsusel 4,1 mln).
Tegevuskuludest, 146,2 mln eurost 42,7% ehk 62,5 mln eurot moodustavad tööjõukulud, mis kasvasid aastaga 5,8% ehk 3,4 mln euro võrra. Linnavalitsuse tegevuskuludest, 131,9 mln eurost moodustavad tööjõukulud 42,4% ehk 55,9 mln eurot. Linnavalitsuses on tööjõukulude osatähtsus suurenenud 2,2%.
Tegevuskuludest 33,8% ehk 49,4 mln eurot tegevuskuludest moodustavad majandamis- ja muud kulud, mille osatähtsus on suurenenud 0,4% võrra (linnavalitsusel vastavalt 44,6 mln eurost osatähtsus 33,8% ja suurenemine 0,5 %). Majandamiskulud suurenesid 1,1 mln euro võrra ehk 2,3% võrreldes eelmise aastaga.
Antud toetuste, 14,9 mln eurot, maht oli 4,0 mln eurot ehk 21,2% väiksem kui eelmisel aastal (linnavalitsusel vähenes vastavalt 4 mln eurot ja 19,8%). Antud toetuste osatähtsus tegevuskuludes on 10,2% (linnavalitsuses 12,3%).
Põhivara kulum, 19,4 mln eurot, moodustab 12,7% tegevuskuludest (linnavalitsusel 15,2 mln eurot ja 11,5%) ja on eelmise aastaga võrreldes suurenenud 1,0 mln eurot ehk 5,4%, linnavalitsusel suurenemine vastavalt 0,5 mln eurot ehk 3,4 %, mida osaliselt mõjutas põhivara kapitaliseerimise alampiiri tõstmine 2000 eurolt 5000 eurole.
Aruandeaasta lõplik tulem kahjumina -1,9 mln eurot vähenes võrreldes eelmise aasta kahjumiga 1,5 mln euro võrra, linnavalitsuse tulem kahjumina on -4,0 mln eurot, vähenemine 3,8 mln eurot.