Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonnale (edaspidi osakond) on esitatud ehituslubade kehtetuks tunnistamise taotlused, ehitusteatis ja arhitektuurne eelprojekt Linda tn 18 korterelamu ümberehitamiseks ja laiendamiseks. Hoonele varasemalt väljastatud ehituslubasid ei soovita realiseerida, seetõttu on osakonnale esitatud uus ehitusprojekt ja ehitusteatis.
Vastavalt Linda tn 18 ehitusprojektile ja ehitusteatisele on ette nähtud 4- korteriga elamu igale korterile eraldi sissepääsude rajamine, hoone laiendamine alla 33% esialgsest mahust, katuse, tehnosüsteemide ja osaliselt ka vahelagede rekonstrueerimine, hoone lisasoojustamine ning sisemise ruumiplaneeringu muutmine ja teiste väiksemate ehitus- ja remonttööde tegemine.
Arhitektuuri ja ehituse osakond kaasas 01.02.2017. a Linda tn 18 korterelamu ehitusteatise menetlusse kinnistu kaasomaniku ning määras arvamuse avaldamise tähtajaks 14.02.2017. a. 13.02.2017. a laekus osakonnale Linda tn 18 kaasomaniku vastuväide ehitusprojektile, milles kaasomanik juhib tähelepanu, et on varasemalt andnud Linda tn 18 ehitusprojektile oma allkirja, kuid peab seda ebaadekvaatseks ja tühistab oma nõusoleku. Kaasomanik kinnitab, et annab oma allkirja koos kaasomanikevahelise kokkuleppe-dokumendiga notari juures. Samuti väidab kaasomanik, et ei küta oma korterit elektriradiaatoriga, ei soovi oma raha elektriküttele kulutada ning palub ehitusprojektile märkida õhkkütte.
13.02.2017. a edastas arhitektuuri ja ehituse osakond kaasomanikult laekunud vastuväite ehitusteatise ja ehitusprojekti esitajale paludes temapoolset selgitust. Taotleja saatis omapoolse selgituse osakonnale 14.02.2017. a, milles toob esile järgmised asjaolud:
1. Kaasomanik on ehitusprojekti algselt kooskõlastanud ja hiljem kooskõlastusest taganenud. Sellest võib järeldada, et kaasomanik ei ole veel otsusele jõudnud, mida ta täpselt soovib.
2. Kaasomaniku korter asub Kuu ja Linda tänavate nurgal ning tulenevalt miljööväärtusliku ala nõuetest ei luba Tartu Linnavalitsuse arhitektuuri ja ehituse osakonna kultuuriväärtuste teenistus õhksoojuspumba välisagregaati ja torustikku hoone tänavapoolsetele välisseintele paigaldada.
3. Taotleja ei soovi oma hoovipoolsetele välisseintele teiste korterite akende lähedusse võõrast agregaati, mida häirimise korral tema ise sisse ja välja lülitada ei saa. Samuti ei soovi taotleja võõrast torustikku teistesse korteritesse.
4. Juba paigaldatud hoone välisvoodri alla torustiku paigaldamisel tuleb mõlemal küljel kogu fassaadilaudis ja osa tuuletõkkest eemaldada ning uuesti paigaldada. See on väga töömahukas ja kulukas ning torustiku pikkus hakkab juba siis ületama 20 meetrit.
5. Kuna kaasomaniku wc-ruum on ainult 2,1 m2 suurune ning kõige väiksem õhksoojuspump on mõeldud alates 17 m2 pinnale, siis väiksemasse ruumi ei soovitata seda paigaldada. Ka soojuspumpade müüjad on oma kodulehtedel kirjutanud järgmist: "/---/ väikestel küttekoormustel, kui küttevajadus on väike, hakkab soojuspump tihti sisse-välja lülituma. Rohketele sisselülitustele kuluv energia muudab seadme tasuvusaja liiga pikaks ja esialgselt kallima investeeringu mõttetuks/---/".
6. Taotleja soovib võimalikult peatselt ehitustöödega alustada ja palub linnavalitsusel ehitusprojekt kinnitada. Kuna kaasomanikule ehitusprojekt muus osas (välisilme, katuselahendus, värvitoonid jms) sobib, siis on tal alati võimalik oma korteri kohta koostada ehitusprojekt ja esitada uus ehitusteatis.
Tartu Linnavalitsus nõustub taotleja poolt esitatud väidetega, et Karlova miljööväärtuslikul hoonestusalal paikneva hoone tänavapoolsele küljele ei ole sobilik õhksoojuspumba paigaldamine ning 2,1 m2 suuruses ruumis on mõistlikum ja energiasäästlikum õhksoojuspumba asemel kasutada just elektripõrandakütet, mida saab digitaalse põrandaküttetermostaadi abil endale sobilikul ajal automaatselt sisse-välja lülituma seadistada. Samuti on väikestes ruumides võimalik taimeriga elektriradiaatorite kasutamine. Soovi korral võib kaasomanik leppida kinnistuomanikega omavahel kokku õhksoojuspumba võimalikus asukohas või kaugküttega liitumise võimaluses ning esitada kohalikule omavalitsusele tehnosüsteemide muutmiseks nõuetelevastava lahendusega ehitusprojekti ja ehitusteatise. Linnavalitsus ei sekku kaasomanike vahel sõlmitud kokkulepete täitmise kontrollimisse ning soovitab erimeelsused vajadusel tsiviilkohtus lahendada.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 30 lg 1 p 2 ja ehitusseadustiku § 46 lg 1 p 1 ja lg 2, Tartu Linnavalitsus