EELNÕU
TARTU LINNAVALITSUS |
ISTUNGI PROTOKOLLI KANTAV OTSUS |
|
Tartu
|
20. jaanuar 2017. a. nr LV-IP-0016 |
Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine sõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks" esitamine |
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 22 lg 1 p 8, kohaliku omavalitsuse üksuse finantsjuhtimise seaduse § 28 lg 3 ja Tartu linnavara eeskirja § 3 lg 1, Tartu Linnavolikogu
o t s u s t a b:
1. Lubada linnavalitsusel korraldada riigihange kahe sõiduki liisimiseks kasutusrendi korras.
2. Otsus jõustub viiendal päeval pärast vastuvõtmist.
Õiend
Tartu Linnavalitsuse istungi protokolli kantava otsuse eelnõu "Tartu Linnavolikogu otsuse "Loa andmine sõidukite liisimise riigihanke korraldamiseks" esitamine " juurde
Riigihanke menetlemiseks on dokumendiregistris algatatud asi: RH-17-120, .
Linnamajanduse osakond soovib korraldada ühise riigihanke linna asutusega "Kalmistu" kahe sõiduki soetamiseks kasutusrendiga.
Asutus Kalmistu haldab viit kalmistut. Igapäevaste tööde teostamiseks on neil täna kasutada 2007. aastal toodetud sõiduauto Hyundai SantaFe. Sõiduk on füüsiliselt vananenud (korrashoid ja ülalpidamine on kulukad) ja ei vasta oma parameetritelt enam asutuse igapäevastele vajadustele. Tulenevalt asutuse ülesannetest on vajalik pidevalt transportida materjale ja tööriistu ning sõiduauto ei ole selleks otstarbeks kõige sobivam lahendus. Mõistlik ja ka majanduslikult on otstarbekas soetada asutuse igapäevaste transpordivajaduste teenindamiseks kaubik. Uued sõidukid on väga ökonoomsed ja võimaldavad asutusele kokkuhoidu nii sõiduki korrashoiu-, kui ka ülalpidamiskuludelt.
Linnamajanduse osakonna kasutuses olev ametisõiduk Škoda Octavia (2007. aasta väljalase) on käesolevaks ajaks füüsiliselt vananenud.
Auto amortiseerumine põhjustab pidevaid ja küllalt suuri remondikulusid (mis mõnedel juhtudel on lähedased auto turuväärtusele) ning toob endaga kaasa häireid igapäevases töökorralduses (amortiseerunud sõiduk ei taga ametnikelt nõutavat tegevusoperatiivsust). Lisaks on vanema auto kütusekulu võrrelduna kaasaegsete sõiduautodega märkimisväärselt suur. Linnamajanduse osakonna käsutuses olevad surugaasiautod on ennast näidanud heast küljest. Autod on väga ökonoomsed ja funktsionaalsed. Igapäevased käitamiskulud on kuni 50% madalamad võrrelduna sama klassi bensiini- või diiselsõidukitega.
Olukorra parandamiseks planeeritakse soetada kasutusrendi korras surugaasil töötav sõiduauto.
Kogu hanke hinnanguline maksumus on koos käibemaksuga 55 000 eurot, mis kaetakse linna eelarvest viie aasta jooksul. Sõidukid soetatakse liisinguga (kasutusrent). Liisingu perioodiks on 60 kuud ja esimeseks sissemakseks 10% sõiduki maksumusest. Arvestuslikud igakuised rahalised kulutused (liisingumakse, liikluskindlustus, kaskokindlustus, tehnohooldus, kütusekulu) ühe sõiduki (sõltuvalt sõidukist) kohta on 400 - 500 eurot, mis teeb kahe sõiduki korral orienteeruvaks igakuiseks kuluks kuni 1000 eurot ja aastaseks rahaliseks kuluks orienteeruvalt kuni 12 000 eurot.
Gaasil töötava auto kasuks räägib asjaolu, et nende autode jooksvad kulud hooldusele ja kütusele on madalamad kui bensiini- või diiselautodel. Siia tuleb lisada keskkonnahoiu aspekt, gaasiauto eraldab bensiini- ja diiselautoga võrrelduna vähem heitmeid – CO2 (süsinikdioksiid) heitmeid 80% vähem, CO (süsinikoksiid) heitmeid 35% vähem ja NOx (lämmastikoksiidid) heitmeid 30% vähem. Bensiini- või diiselsõiduk eraldab aastas atmosfääri 4110 kg CO2 heidet, 112 kg CO heidet, 33 kg NOx heidet. Gaasil töötavate autode soetamine on kooskõlas Tartu kui keskkonnasõbraliku linna suundumustega.
Planeeritava hankelepingu olulisimad tingimused on alljärgnevad.
Hankelepingu objektiks on kahe sõiduki kasutusrendi korras liisimine järgmistel tingimustel:
- liisinguperioodi kestus on 60 kuud;
- liisingu esmane sissemakse on 10% auto maksumusest;
- liisingu jääkmaksumus on vähemalt 25% auto maksumusest;
- igakuised liisingmaksed on võrdses suuruses ja tasutakse fikseeritud kuupäeval;
- garantiiremonti ja hooldust tehakse Tartu linnas või võimaldatakse hankijale 24h tasuta autoabi (sealhulgas sõiduki tasuta teisaldamine ja transport mujal asuvasse autoriseeritud töökotta ja tagasi) ning asendusauto garantiiremondi või hooldustööde tegemise perioodiks, kui nimetatud töid tehakse mujal kui Tartu linnas;
- ühispakkujad vastutavad hankelepingu täitmise eest solidaarselt;
- sõiduautode tarnetähtaeg on maksimaalselt 16 nädalat arvates hankelepingu sõlmimisest.
Riigihange viiakse läbi avatud hankemenetlusena.
Linnamajanduse osakonnal ja asutusel Kalmistu on rahalised vahendid autode liisimiseks ning kasutuskulude katmiseks ette nähtud 2017. aasta eelarves.