Akti väljaandja: | Tartu Linnavalitsus |
Akti liik: | Korraldus |
Teema: | Seisukoha võtmine Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Reg. number: | LV-K-1077 |
Seisund: | Lõpetatud |
Koostamise kp: | 02.11.2016 |
Koostaja: | Liis Randmets |
Ettekandja: | Urmas Ahven |
Õigusakt: | Tartu Linnavalitsuse 22.11.2016 korraldus nr 1239 "Seisukoha võtmine Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine" |
Failid: | Maakasutus.pdf ( 1539 kb ) Pohijoonis.pdf ( 2011 kb ) Seletuskiri.pdf ( 3176 kb ) Tehnov6rgud.pdf ( 1846 kb ) Lisa_5_Viljandi mnt 67 myra_02_10_2013_.pdf ( 46 kb ) |
TARTU LINNAVALITSUS | |
KORRALDUS | |
Tartu |
02. november 2016. a. nr LV-K-1077 |
Seisukoha võtmine Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu avalikul väljapanekul laekunud ettepanekutele ning detailplaneeringu avaliku arutelu aja ja koha määramine |
Viljandi mnt 67 krundi detailplaneering algatati Tartu Linnavalitsuse 8. mai 2012. a korraldusega nr 484 eesmärgiga kaaluda võimalusi Viljandi mnt 67 krundile ehitusõiguse määramiseks äriotstarbelise hoone püstitamiseks.
Planeeritav krunt pindalaga 11784 m² asub Veeriku linnaosas. Krundil puuduvad ehitised, maakasutuse sihtotstarve on sihtotstarbeta maa. Planeeringust huvitatud isik on Oscarrehvid OÜ ja planeeringu koostaja OÜ Hendrikson & Ko.
Krundil kehtib 1977. aastal kehtestatud Veeriku mikrorajooni detailplaneering, mille järgi Viljandi mnt 67 krundile ehitusõigust määratud ei ole. Tartu linna üldplaneeringu kohaselt on tegemist teenindusettevõtete maaga, lubatud korruselisus on neli.
Planeering võeti vastu ja suunati avalikule väljapanekule Tartu Linnavalitsuse 2. aprilli 2013 korraldusega nr 371. Avalik väljapanek toimus 17. aprill - 2. mai 2013.
Avaliku väljapaneku ajal esitati piirkonna elanike poolt planeeringulahenduse kohta vastuväited, milles leiti, et Viljandi mnt 67 krundi detailplaneering kahjustab oluliselt nende huve. Sooviti, et Viljandi mnt 67 krundile ehitusõigust ei määrata ning säilitatakse Arhitekti tänavat kaitsev roheala.
Tartu Linnavalitsus võttis 04. juuni 2013 korraldusega nr 614 seisukohad Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu kohta avalikul väljapanekul esitatud ettepanekute osas, täiendavalt vastati 09. juuli 2013 kirjaga üldplaneeringu muutmise ettepaneku osas.
Linnavalitsuse seisukohti tutvustav avalik arutelu toimus 11. juuni 2013. Arutelul otsustati, et Maanteeametiga tehakse veel kord koostööd, et kaaluda ja täpsustada Viljandi mnt 67 krundile juurdepääsuvõimaluse andmist Arhitekti tänava ja Viljandi maantee nurgalt.
Korrigeeritud planeeringulahenduse täiendav arutelu toimus 16. juunil 2014. Arutelul lepiti kokku, et vajalik on veel kord kokku saada ja planeeringust huvitatud isikul selgitada naabritele Viljandi mnt 67 krundi arenguplaane.
Vahepealsel perioodil on planeeringu koostamine olnud huvitatud isikust tulenevate asjaolude tõttu peatunud. Planeeringu koostamise jätkamisel asus linn seisukohale, et möödunud pika aja tõttu ja võimalike asjaolude muutumise välja selgitamiseks tuleb planeering suunata uuele avalikule väljapanekule. Tartu Linnavalitsuse 5. juulil 2016 korraldusega nr 692 suunati Viljandi mnt 67 krundi detailplaneering korduvale avalikule väljapanekule. Planeeringu avalik väljapanek toimus 1. - 22. august 2016.
Planeeringuga määratakse ehitusõigus kuni 4-korruselise äri- ja teenindushoone püstitamiseks. Hoone suurim lubatud ehitisealune pind on 1200 m2. Krundi kasutamise sihtotstarve on kaubandus- ja teenindushoone maa. Lubatud ehitise kasutamise otstarbed on kaubandushoone (12311), muu kaubandushoone (12319), sõidukite teeninduse hoone (12332), muu teenindushoone (12339).
Hoonete suurim lubatud arv krundil on 1, suurim lubatud absoluutkõrgus on 85,75 m. Juurdepääs krundile on lahendatud Viljandi maanteelt, parkimine on lahendatud krundisiseselt.
Planeeringuga kavandatakse krundi piiride muutmist, vajadus tuleneb Tinter-Projekt poolt koostatud E263 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee lõigus Kandiküla-Uhti km 182,6-194,2 eelprojektist, mille alusel jääb planeeritav ala eritasandilise liiklussõlme rajamise tsooni. Viljandi mnt 67 krundist eraldatava maa-ala suurus on 2498 m2.
Detailplaneeringu uue avaliku väljapaneku ajal esitati 21. augustil 2016 arvamused, vastuväited ja ettepanekud Arhitekti tänava elanike poolt. Ettepanekud ja vastuväited olid saadetud elektrooniliselt linnaplaneerimise ja maakorralduse osakonna töötaja e-posti aadressile, kuid tehnilistel põhjustel ei saanud osakond neid kätte. Eeldusel, et ettepanekuid ega vastuväiteid ei esitatud, Tartu Linnavalitsuse 30. augusti 2016. a korraldusega nr 866 detailplaneering kehtestati. Pärast detailplaneeringu kehtestamist selgus, et detailplaneeringu avaliku väljapaneku ajal oli ettepanekuid ja vastuväiteid siiski esitatud. Nimetatud asjaolule juhtis tähelepanu ettepanekuid ja vastuväiteid edastanud isik.
21. augustil 2016 esitatud kirjas teatasid Arhitekti tänava elanikud, et jäävad aastal 2013 esitatud seisukohtade juurde ning leiavad, et detailplaneering kahjustab oluliselt Arhitekti tn elanike elukeskkonda,
Esitatud ettepanekud ja vastuväited edastati arvamuse avaldamiseks huvitatud isikule, kes 14. oktoober 2016 kirjaga andis omapoolsed seisukohad.
Tartu Linnavalitsuse 25. oktoobri 2016 korraldusega nr 1111 otsustati uuendada Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu menetlus ja tunnistada Tartu Linnavalitsuse 30. augusti 2016 korraldus nr 866 "Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu kehtestamine" tagasiulatuvalt kehtetuks.
Detailplaneeringu menetlust jätkatakse detailplaneeringu avaliku väljapaneku ajal esitatud ettepanekute ja vastuväidete planeerimisseaduse kohase menetlemisega.
Võttes aluseks kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse § 6 lg 1, § 30 lg 1 p 2, ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendamise seaduse § 1 lg 1, kuni 30.06.2015 kehtinud planeerimisseaduse § 20 lg 2, § 21 lg-d 1 ja 2, Tartu linna ehitusmääruse § 13 lg-d 1, 3 ja 7 ning arvestades Tartu Linnavalitsuse 25. oktoobri 2016 korraldust nr 1111 "Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu menetluse uuendamine ja Tartu Linnavalitsuse 30.08.2016 korralduse nr 866 kehtetuks tunnistamine" ning laekunud ettepanekuid ja vastuväiteid, Tartu Linnavalitsus
o t s u s t a b:
Linnapea | |
Linnasekretär |
Lisa | ||||||||||||||||||||||||||||
Tartu Linnavalitsuse | ||||||||||||||||||||||||||||
korralduse eelnõu nr LV-K-1077 juurde | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Piirkonna elanike poolt 24.04.13 esitatud ettepanekud/vastuväited | Tartu Linnavalitsuse seisukoht |
Tartu Arhitekti tänava elanikud paluvad vastavalt piirkonna elanike koosoleku otsusele: 1. Mitte anda Viljandi mnt 67 krundile ehitusõigust. | 1. Mitte arvestada. Tartu linna üldplaneeringuga on määratud Tartu linna ruumilise arengu põhimõtted, kus tasakaalustatult arvestatakse majandusliku, sotsiaalse ja kultuurilise keskkonna ning looduskeskkonna suundumuste ja vajadustega. Maa-alade kasutamistingimuste kirjeldamiseks on üldplaneeringuga määratud maa-alade juhtfunktsioonid ning antud nende definitsioonid, millest planeerimisel lähtutakse. Antud juhul on planeeritava maa-ala juhtfunktsiooniks teenindusettevõtete maa, lubatud korruselisus neli. Üldplaneeringust tulenevalt on krundiomanikul õiguspärane ootus krunt juhtfunktsioonist tulenevalt hoonestada. Viljandi mnt 67 krundi detailplaneering on koostatud ja planeeringulahendus vastab Tartu linna üldplaneeringule. |
2. Säilitada planeeringus Arhitekti tänavat kaitsev roheala. Arutleti võimaluse üle, kuidas maantee ja Arhitekti tn vahele jäävast rohealast, mis kajastub ka linna üldplaneeringu joonisel "Roheline võrgustik" saaks väikeelamupiirkonda maanteesaaste eest kaitsev linnapark/haljasala, mis on kasutamiseks linnaosale lastele, sportijatele jne. Arusaamatu on, miks/millal on üldplaneeringu "Funktsionaalse tsoneerimise" joonisel märgitud juhtfunktsioonideks Ä ja ÄTk. Elanikke pole teavitatud ega nendele selgitatud võimalikke mõjusid. Lubamatu on linnaosa ilme rikkumine üksnes ärihuvidest lähtuva tööstuspargiga. | 2. Arvestada osaliselt. Tartu linna üldplaneering on kehtestatud 6. oktoobri 2005. a määrusega nr 125. (vt lisaks vastust 1) Üldplaneeringut menetleti seadusest tulenevalt, toimusid lahendust tutvustavad arutelud ja avalik väljapanek. Arhitekti tänava ja põhimaantee vaheline ala kavandati üldplaneeringuga Ä- teenindusettevõtete maaks ja ÄTk - kahjuliku välismõjuta väike- ja äriettevõtete maaks. Nimetatud juhtotstarvetest tulenevalt ei kaasne normatiive ületavaid keskkonnaparameetreid. Arhitekti tänava laiuseks koos kõnniteede ja eraldusribadega on käesoleva detailplaneeringuga kavandatud 16,9 m. Väikeelamute krundi poolsele küljele on planeeritud 3 m laiune kergliiklustee, 2,9 meetri laiune eraldusriba (haljasala koos tänavavalgustusega), 7 m laiune sõidutee, 2-meetrine jalgtee ja 2 meetri laiune eraldusriba. Viljandi mnt 67 krundile planeeritud hoonestusala on kavandatud elamukruntidest kaugemale, põhimaantee poolsele küljele. Eelnevast tulenevalt ning eesmärgiga roheala ühtlustada, määrata detailplaneeringuga Viljandi mnt 67 krundi Arhitekti tn poolsele krundipiirile 10 meetrine haljasala, alates Viljandi mnt kuni põhjapoolse krundi piirini välja. Võimalusel näha ette madal- /kõrghaljastus. |
3. Edastada Arhitekti tänava elanikele teavet järgmistes küsimustes: 1) Miks ja kelle algatusel loobuti planeeringuid koostades Veeriku väikeelamurajoonile keskkonnauuringute mõju tellimisest? 2) Miks on praegune planeeringu-ettepanek märgitud linna veebilehele juba kehtestatud detailplaneeringuna? 3) Millal ja mis piirkonna planeeringut arvestades eraldati Viljandi maantee rohealast Viljandi mnt 67 krunt ning muudeti maa kasutusotstarvet (muudeti ärimaaks)? Kas on võimalik, et terve Arhitekti tn teine, pargipoolne ala muudetakse ärimaaks ilma naaberkruntide omanikelt otsest luba küsimata? 4) Miks on vaja Veeriku linnaossa mitut suuremat, samasuunalist läbisõiduteed, kui selleks on juba olemas Ravila tänav? 4. Kokkuvõte elanike koosoleku protokollist: 4.1 Kuidas saaks praegusest rohelast piirkonda teenindav linnapark/ haljasala, mis on kasutamiskõlbulik linnaosa lastele, vanuritele, sportijatele, puhkajatele, lemmikloomapidajatele jne. 4.2 Milline on Tartu ümbersõidu eelprojekti seis? Miks lähtutakse Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu koostamisel nimetatud projektist, mis sai elanike vastuseisust? 4.3 Veeriku linnaosaga seonduvat on viimati käsitletud Veeriku mikrorajooni detailplaneeringus, mis on koostatud 36 aastat tagasi 1977. a. Selle kehtiva planeeringu järgi on linnaosa valdavalt kaetud elamualadega, äri- ja tööstuspargid asuvad kindlates piirkondades. Piirkonnas puuduvad valdavalt hooldatud rohealad kui elamurajooni elanike puhke- ja eraldustsoonid. Miks on linna prioriteediks arendada järjekordseid tööstusparke ja vähendada roheala elamukvartalitega vahetult piirneval alal? 4.4 Seoses roheala kadumisega suureneb veelgi maanteemüra, vibratsioon, õhu- ja valgussaaste. Vajalik on läbi viia põhjalikud keskkonnauuringud, et planeerida raskeveokeid teenindavat majandusüksust vahetult elamurajooni piirile. Arhitekti tänavast algav elamukvartal on liikluskorralduselt määratud õuealana ja nii on seda ka kasutatud. Senise elukeskkonna säilitamine pole võimalik olukorras, kus tänavat või ühte tänavaosa hakkavad läbima raskeveokid, bussid jm suuregabariidilised tööstusmasinad. Kes võtab vastutuse, kui elamupiirkonnas õuealal mängima harjunud lapsed satuvad mänguhoos raskeveokite liiklusteele? 4.5 Isegi elamurajooni kaugeimas naabruses ei ole äritegevust, millega on seotud raskeveokite mootoritest tulenev saaste, sh talvisel perioodil diiselmootorite käivitamine ja pidev soojendamine. Teiselt poolt Tallinn-Luhamaa maanteed asuvad autoteenindused on valdavalt orienteeritud sõiduautodele ja nendega ei kaasne sel määral müra ja heitgaase kui raskeveokitele teenuseid pakkuval äriühingul. 4.6 Positiivse näitena toovad Arhitekti tn elanikud planeeringute küsimuse otsustamise lähinaabrusest: Viljandi ringteel asuva Eesti Maaülikooli põllumajanduse ja keskkonnainstituudi hoone asemel soovitud kortermaja planeerimisest arendaja loobus, kuna ümberkaudsed elanikud olid sellele vastu. Arendaja oli sunnitud krundi müüma ning nüüd planeerib Tartu Ülikool rajada biomeedikumi ettevõtlust abistava projekt-labori. Arhitekti tn elanikud leiavad, et Tartu linn peab analoogses situatsioonis olevaid väikeelamupiirkonna elanikke võrdselt kohtlema ning ka neil laskma otsustada oma elukeskkonna üle. 4.7 Viljandi mnt 67 koostatav planeering muudab Arhitekti tn põhimõttelise olemuse elurajoonist äritsooniks või isegi tööstuspiirkonnaks. Ei ole võimalik, et väikeelamute piirkonnas on ühes osas õueala ja teises osas sõidavad raskeveokid. Arhitekti tn maja ehitama või elama asudes arvestati põhimõttega, et piirkond on väike, eraldiseisev ja puutumatu kodu-piirkond. Kui linna planeerijad pole varem pidanud arvestama selle piirkonna kui inimeste elukeskkonnaga, on vajalik ühiselt selle väärtustamisega tegeleda. 4.8 Viljandi mnt 67 koostatav detailplaneering kahjustab oluliselt Arhitekti tn elanike huve: piirkond muudetakse tööstuspargiks, rikkudes inimeste elutingimusi ja ootusi; väheneb miljöö- ja müügiväärtus majadel. Elukeskkond halveneb, tervisekaitselised huvid kannatavad. Rajooni muutudes tihedaks läbikäigupiirkonnaks ning äritsooniks, kasvab võimalike varavastaste kuritegude arv. Kõrgeneb oluliselt liiklusoht elanikele ja tänavat kasutatavatele lastele. 4.9 Piirkonna elanikud taunivad olukorda, et elanikud saavad teada nende linnaosa ja elukorraldust oluliselt mõjutavatest muudatustest üksnes linnavalitsuse või Maanteeameti kodulehtedel olevatelt linkidelt. | 3. Tegemist ei ole ettepaneku või vastuväitega planeeringulahendusele. Selgituseks: 1) Detailplaneering on strateegiline dokument, mille koostamise algatab ja koostamist korraldab kohalik omavalitsus. Keskkonnamõju strateegilise hindamise (edaspidi KSH) algatab, selle eest vastutab ja sellega seotud kulud kannab strateegilise planeerimisedokumendi koostamise korraldaja ((keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seadus (edaspidi KeHJS) § 34)). Tartu Linnavalitsuse 08.05.2012 korraldusega nr 484 algatati Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu koostamine ja jäeti algatamata keskkonnamõju strateegiline hindamine. Eelnevalt küsis Tartu Linnavalitsus detailplaneeringu elluviimisega kaasneva keskkonnamõju strateegilise hindamise algatamise vajalikkuse üle otsustamiseks seisukohta Keskkonnaametilt. Keskkonnaamet asus oma 25.04.12 kirjaga nr JT 6-8/10065-2 seisukohale, et tegevusega ei kaasne eeldatavalt olulist keskkonnamõju ning KSH algatamine ei ole eeldatavalt vajalik. Vastavalt KeHJSle jättis linnavalitsus kaalutlusotsusena Viljandi mnt 67 krundi KSH algatamata. Vastavad põhjendused on esitatud eelviidatud korralduses. 2) Viljandi mnt 67 detailplaneering ei ole linna veebilehel märgitud kehtestatud detailplaneeringuna, vaid koostamisel olevana. Avalikustamise ajal oli planeering leitav alajaotusest "Avalikul väljapanekul olevad detailplaneeringud". 3) Viljandi mnt 67 krunt moodustati maa tagastamisel. Maa tagastamine toimus Tartu Linnavalitsuse 01.10.1996 a. korraldusega nr 1797. Viljandi mnt 67 katastriüksuse sihtotstarve on käesoleval ajal sihtotstarbeta maa. Tartu linna üldplaneering (kehtestatud Tartu Linnavolikogu 04.05.2006 a. otsusega nr 77) näeb Viljandi mnt 67 krundile teenindusettevõtete maa juhtfunktsiooni. Detailplaneeringuga määratakse kooskõlas üldplaneeringuga krundi kasutamise sihtotstarve, milleks Viljandi mnt 67 krundi puhul soovitakse määrata kaubandus- ja teenindushoone maa; mootorsõidukite remondi- ja hooldushoone maa. Uus katastriüksuse sihtotstarve määratakse pärast Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu kehtestamist tulenevalt ehitise kasutamise otstarbest. Arhitekti tn äärsel ülejäänud isetekkelisel rohealal - Ringtee tn 66 krundil, on Tartu linna üldplaneeringu järgne juhtfunktsioon kahjuliku välismõjuta väike- ja äriettevõtete maa (ÄTk). Tänane maaüksuse sihtotstarve on 50% ulatuses tootmismaa ja 50% ulatuses ärimaa. Planeeringute koostamine on avalik, detailplaneeringu algatamise korral kaasatakse puudutatud isikud detailplaneeringu koostamisse vastavalt planeerimisseadusele. 4) Arhitekti tänavat ei planeerita läbisõiduteeks ning selle kasutuse intensiivsus jääb Ravila tn võrreldes madalamaks. Arhitekti tänav jääb endiselt kõrvaltänava funktsiooniga, mille korral on tavaline, et tänav teenindab maaüksusi mõlemal pool tänavat, linna läbivat autoliiklust ei esine ning erandina esineb rasket veoliiklust. Linnavalitsus tõdeb, et mõeldamatu on praeguses seisus tänavale täiendava liikluse lubamine. Tagamaks ohutu liiklemine tänaval ning juurdepääs kruntidele, on detailplaneeringuga nähtud ette Arhitekti tänava rekonstrueerimine. Et kogu äri- ja tootmismaa liiklus ei hakkaks toimuma läbi Arhitekti tänava ning võimalik oleks raskeveokite ja teenindava liikluse ümber suunamine, seatakse Ringtee 66 krundi hoonestamise eeltingimuseks Ilmatsalu tänav T17 ja Kannikese tn 28a kruntidele kavandatud kogujatänava rajamine. Viljandi mnt 67 krundini kogujatänava rajamine ei ole otstarbekas erinevatel põhjustel. Kogujatänav killustaks Ringtee 66 krundi, olles vastuolus säästlikkuse printsiibile (tekiks kolm paralleelset tänavat, millede vahelist ala pole võimalik otstarbekalt kasutada). 4. Tartu Linnavalitsus peab vajalikuks esitatud põhjenduste osas selgitada järgmist: 4.1 Tartu linna üldplaneeringuga ei ole kõnesolevate kruntide juhtfunktsiooniks määratud haljasalade maa, vaid teenindusettevõtete- ja kahjuliku välismõjuta väike- ja äriettevõtete maa. Rohelise võrgustiku peatüki kohaselt tuleb alale planeerida kõrghaljastust ja tagada katkematu roheline vöönd. Linnavalitsus on vastuses 2 otsustanud elanike ettepanekut osaliselt arvestada: määrata detailplaneeringuga Viljandi mnt 67 krundi Arhitekti tn poolsele krundipiirile 10 meetrine haljasala, alates Viljandi mnt kuni põhjapoolse krundi piirini välja. Võimalusel nähakse ette madal- /kõrghaljastus. Kuna planeeritav ala jääb 35kV ja 110kV õhuliini kaitsevööndisse, on kõrghaljastuse rajamine komplitseeritud. Seega tuleb planeeringuga leida alternatiivsed lahendused. 4.2 Tartu ümbersõidu 1. ehitusala kohta on valminud eelprojekt. Projekti tellijaks on Maanteeameti Lõuna regioon (edasipidi maanteeamet) ning täiendavat info projekti kohta saate tellijalt. Kuna planeeritav ala asub riigimaantee kaitsevööndis ning piirneb riigimaanteega, on detailplaneeringu koostamisel vajalik koostöö maantee omanikuga. Maanteeamet on seadnud projektlahenduse maade võõrandamise (sh Viljandi mnt 67 krunt) ja piirkonna liikluskorralduse välja töötamise aluseks. Juurdepääsu rajamine Viljandi mnt 67 krundile ringteelt (riigimaantee T2 Tallinn- Tartu- Võru- Luhamaa) või Viljandi maanteelt pole eelprojekti tehnilise lahenduse tõttu võimalik. Planeeringu koostamise käigus on tehtud koostööd ning lahendus on saanud maanteeameti kooskõlastuse. 4.3 / 4.4 Tartu linna üldplaneeringuga ei ole Arhitekti ja põhimaantee vahelisele alal kavandatud tööstusparki. Nimetatud ala on puhvertsooniks põhimaantee ja väikeelamu kruntide vahel, seetõttu sobib ala kasutusele võtta kahjuliku välismõjuta väike- ja äriettevõtete maana. Kuni Ringtee 66 krundile ei ole koostatud detailplaneeringut, säilib see olemasoleva rohealana. 4.5 Planeeritud tegevus ei ole orienteeritud raskeveokite teenindamisele. Samas on planeeringuga jäetud võimalus nii sõiduautode kui veokite teenindamiseks. 4.6 Teisel pool Viljandi mnt ringi Eerikal asus Eesti Maaülikooli õppehoone. Nimetatud ala asub Ülenurme valla territooriumil. Planeerimisalase tegevuse korraldamine valla või linna haldusterritooriumil on kohaliku omavalitsuse pädevuses. Kohalik omavalitsus tagab maakasutuse ja ehitamise aluseks vajalike planeeringute olemasolu; samuti tagab planeeringu koostamisel avalike huvide ja väärtuste ning huvitatud isikute huvide tasakaalustatud arvestamise. Linn arvestab nii maaomaniku õigusi ja huve, sealhulgas ärihuve kui ka naabrite huve ja naabrusõigusi. 4.7 Viljandi mnt 67 planeeringu realiseerimine kui ka igasugune muu äriline ja tootmisalane või muu tegevus tekitab täiendavat liikumist ja muudab olemasolevat olukorda, samas ei muuda ühe krundi detailplaneering piirkonda äritsooniks. Ala arendamine toob kaasa nõuetekohase tänava projekteerimise ja väljaehitamise. Rajatakse kergliiklusteed. Tänavamaad ja krunte on võimalik ilmestada ja eraldada madalhaljastusega. Piirkond saab heakorrastatud. Hetkel on alal isetekkeline roheala. 4.8 Planeeritav ala külgneb kolmest küljest transpordimaaga - idasuunast Arhitekti tänavaga, läänest põhimaanteega nr 2 Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa ning lõunast Viljandi maanteega. Viljandi mnt 67 krunt asub Tallinn - Tartu -Võru-Luhamaa maantee teekaitsevööndis. Maantee eelprojektiga ei ole planeeritava ala põhimaantee poolsele küljele kavandatud müratõkkeseina, mistõttu võib kinnistul esineda normatiive ületavaid keskkonnaparameetreid (müra, tolm, vibratsioon jne). Keskkonnamõju hindamisel kaaluti võimalikke tegevusest tulenevaid kahjusid ja leiti, et teatav müra ja vibratsioon võib kaasneda ehitustegevuse käigus, kuid eeldatavalt ei kaasne ülenormatiivset müra ja vibratsiooni. Ehitustöödeaegset müra ja vibratsiooni saab vähendada õigete ehitusvõtete kasutamisega. Kuna kavandatav hoone hakkab paiknema vahetult maantee ja kogujatee ääres, võib eeldada kõrgenenud müra ja saasteainete tasemeid. Eelprojektile koostatud keskkonnamõju hindamine välisõhu saastetasemete ületamist naaberaladel ei prognoosinud, kuid esitas nõude naaberaladele müratundlike hoonete ehitamise keelamiseks. Eelhinnangu kohaselt kavandatav mootorsõidukite rehvide remondi-, hooldus-, kaubandus- ja teenindushoone ei liigitu eeldatavalt müratundlike hoonete alla. Seega planeeritav ehitis tõkestab kogujateelt tulenevad kahjulikud mõjud ja nende kandumise väikeelamutele. Kinnisvara hinna vähenemise hinnang on subjektiivne ja paljasõnaline. Eelnimetatud täiendavate andmete lisandumisel ja täpsustamisel võib linna seisukoht esitatu osas muutuda. 4.9 Informatsioon Viljandi mnt 67 krundi detailplaneeringu algatamisest ning avaliku väljapaneku ajast ja kohast on edastatud planeeritava ala naaberkruntide omanikele kirja teel. Planeeringu osas on edastatud informatsiooni ajalehes Postimees ja Tartu linna kodulehel. Planeeringualal oli algatamise järgselt piirkonna elanike informeerimiseks üles pandud infotahvel detailplaneeringu algatamise informatsiooniga (ajavahemikul 08.06-08.07.2012). Ka Tartu linna üldplaneeringu menetlemine on toimunud avalikus menetluses vastavalt planeerimisseaduse nõuetele. |