Linnavalitsus esitab 2016. aasta II lisaeelarve eelnõule muudatusettepanekud, mille tulemusel eelarve maht ei muutu:
1.1. Linna avaliku korra tagamiseks on linna eelarvesse kinnitatud 20 000 eurot. Turvateenuse ostmiseks on sõlmitud töövõtulepingud ASiga G4S Eesti ja Viking Security ASiga. Seoses mehitatud valve piirkondade laiendamisega ja turvateenuse pikendamisega aasta lõpuni, on eelarvet vaja täiendada 10 500 euro ulatuses.
1.2. Täiendamist vajab investeeringute eelnõusse kavandatud avalike välitualettide projekteerimise ja ehitamise eelarve (eelnõu 10 000 eurot, täiendav vajadus 6 000 eurot). Võetud hinnapakkumised vajalike tööde tegemiseks (tualetimooduli sise- ja välisviimistlustööd, elektritoitekaabli paigaldamine, tualetialuse platsi ehitus, elektriskeemi tellimine ja sisemised elektritööd, vee- ja kanalisatsiooni ning elektritoite ühendus, tualetimooduli katuse paigaldamine ja viimistlustööd) ületasid kulude eeldatud mahtu.
1.3. Jätta lisaeelarvest välja kavandatud bussiootepaviljonide rajamine (9000 eurot) , kuna hange on ette valmistamisel ning tööd alustatakse järgmisel aastal. Projekti teostamisse loodetakse kaasata ka vahendeid eraettevõtlusest.
1.4. punktides 1.1. ja 1.2. esitatud täiendavate kulude katmine toimub
lisaeelarvesse kavandatud asfalttänavate jooksevremondi eelarve vähendamise arvel 7500 euro ulatuses (esialgne suurendus 60 000 eurot).
Linnavolikogu liige Jüri Kõre on esitanud IRL fraktsiooni nimel 4 parandusettepanekut:
1. 1. Suurendada tulusid 9838,58 eurot PRIA poolt Tartu linnale 24.08.16 koolipuuvilja toetusega seotud tegevuste rahastamiseks;
1.2. Suurendada kulusid 9838,58 eurot. Lisaeelarves on kajastatud 22.576.04 eurot PRIA poolt 24.08.2016 määratud toetustest. Kokku on PRIA sellel kuupäeval Tartu linnale eraldanud toetust 32.414.62 eurot. Ettepanek on kogu eraldatud summa eelarves kajastada.
Linnavalitsus ei toeta ettepanekut: PRIA käskkirjas fikseeritud toetuste saajad sõlmivad PRIAga lepingud ning eelarvet saame suurendada pärast lepingute sõlmimist ja raha laekumist.
2.1. ja 2.2 vähendada Hansapäevade liikluskorralduse kulude katteks SA Muusikafestival eelarvestsaadud toetust ja selle arvel tehtud kulusid 480 eurot. Ettepanek on tagastada summa SA Muusikafestival eelarvesse SA poolt korraldatavate kultuuriürituste kulutuste katteks, katta nimetatud kulu LV reservfondist, kuna eelarvetehniliselt ei ole selline eraldis õige (kuna SA Kultuurifestival ei ole Hansapäevade põhikorraldaja, siis ei saa ta vastutada teise korraldaja kulude (nende õiguse ja/või otstarbekuse) eest.
Linnavalitsus ei toeta ettepanekut: Lisaeelarvesse on lülitatud nimetatud tulud ja kulud 450 euro ulatuses. Hansapäevade korraldamise toimkond kooskõlastab hansapäevade korraldamise tegevused ning eelarve kulud jaotatakse vastavalt sellele, kes mis ülesannet täidab.
3.1. Vähendada investeerimisobjekti "Arena Tartu eskiisprojekt (kaasav eelarve)" eelarvet 18 000 eurot seoses äriplaani valmimise järel vajaduse äralangemisega Arena universaalhalli ettevalmistustööde järgmiste etappide (eelprojekt) rahastamiseks. Kuna Arena projekti rahastamine ei olnud investeering, siis ei ole ka käesolev eraldis vastuolus kaasava eelarve põhimõtetega.
3.2. Eraldada Tartu sõudebaasi haldus ja korralduskulude katteks 5 000 eurot. 2016. a eelarves on sõudebaasile selleks otstarbeks (kahe klubi eelkõige laste ja noortespordi alase tegevuse võimaldamiseks) eraldatud 11 000 eurot. Kultuuriosakond on andnud eraldisele volikogu eelarvemäärusega võrreldes teistsuguse sihituse ja eraldanud 6000 eurot baasi majandamiskuludeks ja 5000 eurot baasi haldamisega seotud personali (palga) kuludeks. Selleks et laste- ja noortespordi alane tegevus oleks enam-vähem normaalselt võimalik kogu 2016. a jooksul, on vajalik taastada algselt planeeritud majanduskulude eraldis.
3.3. Eraldada 3000 eurot täiendava bussiootepaviljoni paigaldamiseks Kvartali bussipeatusesse. Kaubanduskeskuse Kvartal ümbruses on kolm bussipeatust, s.h. kahes neist on küllaldaselt ooteruumi ja istekohti, seda eelkõige keskuse poolt paigaldatud pinkidel. Kolmas peatus on kohas, kus keskuse poolt ei ole olnud võimalik pinke paigutada. Panna sellesse peatusse olemasoleva väikese paviljoni asemel nn topeltpaviljon, et muuta ühistranspordi kasutamine kesklinnas mugavamaks.
3.4. eraldada 10 000 eurot nn viie muuseumi rattaringluse käivitamiseks. Seoses ERM-i valmimisega, Roosi tn ja Muuseumi tee rekonstrueerimisega, on Tartus ja Tartu ümbruses kujunenud välja muuseumide võrgustik, mida on muuhulgas omavahel mõistlik ühendada rattalaenutuse süsteemiga (Jääaja muuseum, ERM, Tartu linnamuuseum, AHHAA, Põllumajandusmuuseum). Käesolev ettepanek on suunatud olemasoleva rattaringluse projekti täiendava läbitöötluse rahastamisele, et rajada muuseumide juurde vastavad rataste hoiukohad, soetada rattad, kavandada nende jaotussüsteem jms. 5 muuseumi süsteem tuleks kavandada selliselt, et tulevikus oleksid need laenutuspunktid Tartu üldise rattaringluse süsteemi osad kuid samaaegselt ka n.ö. katsemudeliks linnalähiste keskuste Tartu rattaringlusse lülitamiseks (lisaks Kõrvekülale ja Ülenurmele tulevikus ka Tõrvandi, Ilmatsalu, Luunja).
Linnavalitsus ei toeta ettepanekut, sest Tartu linna eelarve koostamise, täitmise ja finantsjuhtimise korras kaasavat eelarvet käsitav peatükk 31 ei sätesta võimalust kaasava eelarve objektidelt summade vähendamise võimalust.
4.1. Suurendada 100 000 euro ulatuses (katteallikat näitamata) parkimisvõimalusi - Seoses parkimisvõimaluste ahenemisega kesklinnas on järsult suurenenud teiste linnaosade tänavatele, parklatele ja haljasaladele langev parkimiskoormus. Seoses järjest suurema hulga autode „tungimisega“ hajasalale on otstarbekas enne sügisvihmade algust laiendada Vaksali-Tiigi tn ristmiku parklat, kasutades selleks mingit odavat lahendust (killustikukate, asfaldipuru vms) .
Linnavalitsus ei toeta ettepanekut, sest ettepanekus nimetatud tööd teostatakse europrojekti raames (Vaksali tn väljak, parklad, kergliiklusteed s.h Riia tn viadukt ja tunnel). Objekt valmib vastavalt projektile kindlaksmääratud tegevuste järjekorras. Tööd lõpetatakse 2017.aastal.